1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 506715 inlägg · 4189 ämnen
« · 1218512 · »

Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.

Sv: Rimstuga inför annandagshockeyn
73Sjöbba:
Nej dom kan ju inte få värva från KB 65, dom är ju distriktsmästare.
Vi har ju lånat från ett SÄMRE lag...

Paddan: Jens Svensson till MoDo var ett löst rykte 2006. Det finns att läsa på sidan 61 i den episka tråden: "Vem kommer här näst?"

Redigerad kommentar

73Sjöbba: Nänä, den går vi inte på, du försöker lura på oss några lättviktare. Det ska vara division 3 spelare, riktigt starka jävlar, division ett spelare är ju bara lätta stackare.

Paddan: Här borde ni kunna hitta några tunga namn.

Nikki Nine: Fast hur ska vi kunna kontra på en sån värvning. Går det att hitta någon superstjärna i Banafjäl Flyers eller något liknande lag. Eller kan vi värva Manute Bol som backklippa?

Nikki Nine: Var det inte Jens Svensson som stora delar av Malmöfansen ville sparka förra säsongen, men som fick vara kvar efter en liten lidnersk knäpp lagom till att de sparkade sina dyra värvningar.

spud: Hehehe mycket uppiggande

Berka: Nämen, vilken slump.

spud: Väldigt likt en komentar från sundsvalls tidningen för någon månad sedan då en tikare beklagat sig över att modo fick foppa,näsan och hinote helt gratis till klubben , och att det var rysligt orättvist osv. osv =)

spud: För att inte tala om den osportsliga vilnkeln.

Skulle inte förvåna mig om han dessutom spelar som en krycka, ungefär som Foppa.

spud: Hahaha.

Nikki Nine: Jag tycker det ska vara förbjudet med sådan här värvningar, det är ju fusk att TIK får plocka in sån här förstärkning! Att han dessutom inte är särskillt dyr gör ju att TIK med all jävla säkerhet har råd med MINST en till av denna kaliber.
FUSK

Vi kan nog lika gärna lämna WO.

Sv: MoDo Hockey - Apropå Ingenting
spud:

Detta gnäll gjorde även mig upprörd. En av mina vänner måste jobba både på julafton och nyårsafton, men han klagar inte för det

spud:
Döme skickade nyss en bild till mig. Den mannen arbetade upp en jäkla massa aptit när han bodde i Ö-vik :-)

Wayne Gresky: Jo naturligtvis är det en förhandlingsfråga, men samtidigt får man passa sig för vilka argument man tar till även i en förhandling. Redan nu har ju ES en trovärdighetskris när det ska kosta så mkt för en sittplats biljett för att man ska ha råd att betala en 3line spelare 100' i månaden, det skadar helt klart ligan när spelarna dessutom inte visar sig vara beredd att ge upp något för sin supportrar trots denna superlön.

Wayne Gresky: Äh, patetiskt. Med tanke på den monstruösa lönen, som vissa av spelarna har, ska de förbanne mig kunna spela både juldagen och annandagen...

De har ju varit spellediga sedan den tolfte, ja förutom då de jönsar som råkade svara ja när Bengt-Åke ringde runt i telefonkedjan.

spud: Med tanke på att många tvingas jobba både midsommarafton ovh julafton så tycker jag att det är rätt patetiskt att gnälla över annandagen. Det är väl dock en förhandlingsfråga misstänker jag. Får spelarna ledigt några dagar före jul kan de säkert offra sig och lira på annandagen.

73Sjöbba: Ja snart blir det matcher som är anpassade så att spelarna kan lämna/hämta barnen på dagis i pauserna.
En nackdel med att hockeyspelare startar sin karriär så tidigt verkar vara att de helt tappar vetskapen om hur en vanlig människa lever, en som inte har 150' i månaden, och som inte har råd att betala 1000 för att ta sin familj på hockey varje tisdag.

spud:
Annandagshockeyn är en häftig tradition. Med tanke på spelarnas löner så är det ett litet pris för dom att betala. Frugan jobbar inom hemtjänsten och hon får jobba obekväma dar/tider fast hon tjänar mindre om år än vad många av spelarna gör per månad.

Det är ju vi som betalar deras löner för guds skull. Dessutom så måste det vara häftigt att få spela inför fulla läktare.

Salle: Det värdert som det innebär att hemvändade julfirare ska få se sitt favoritlag på hemmaplan tycker jag är ovärderligt.

Salle: Sparka Hedin!!!
Nog låter det fånigt o urbota dumt, håller med många kommentarer. Vill de (spelarfacket) lägga matcher på tisdagar & torsdagar kl 13:00 för att hinna resa o komma hem inför helger o dyl?

Petey21: För att inte tala om "the Russian Rocket" som Bure kallades.

MorganaLefaey: Smeknamn som är längre än det vanliga namnet kan ju tyckas onödigt men det finns ju en del exempel på sådana, Bosse och Pelle för att nämna några. Hur tänkte de där egentligen?

Salle: Är väl bara för spelarna att betala inkomstförsäkring som varenda annan kotte får göra. Inte tar jag för givet att min chef ska göra det åt mig.

Är det verkligen så synd om spelarna...

Tycker man mest har läst om hur kul och skönt dom tycker det brukar vara att komma igång och inför fulla hus mm.

arnio: Bra tanke, men att ha ett smeknamn som blir längre än det vanliga är bara onödigt. Men något finurligt lär nog komma fram med tanke på det imponerande sättet modo hanterade sitt utskick.

The Fat Bastard: Smeknamnet på Fjällräven center bör givetvis vara:

"Bergräven centrerar"

Det har en lite internationell touch då det är "Fjällräven Center" översatt med Systranet till engelska och sedan översatt till svenska igen.

Berka: Vad dum han är, den där sheriffen.

Frisco: Inget ont om Smirnoff Ice, det släcker verkligen en törstig strupe. Det vet du själv, din lille stenkastare.

Läsa Hasse Andersson har jag dock aldrig gjort samtidigt som jag druckit det. Varför mixa något så gott med något så vedervärdigt som Hasse A?

Poffa: Törstläpp som jag är så gillar jag de mesta med alkohol ,och då ölet va slut fick man ta till en sk. nödraket.

Ah de funkar kan jag meddela ;)

Poffa: Din kombination med att dricka en flaska Smirnoff ice och läsa Hasse Andersson är ännu värre;)

El Maco: Overklig. Och märklig, för att inte säga konstig på gränsen till kuslig.

Berka: En overklig kombination.

Då avnjuter man en flaska skumpa och ser den gamla klassikern first blod med rambo.

Sämre kan man ha det.

Paddan: Det blir nog du som blir tolk åt tolken.

Länkar en TIK-favorit i repris. Har jag verkligen drygat mig här på forumet i över 5 år nu? Tiden går fort när man hejar på MoDo...eller som Hasse A skulle ha sagt: "The time goes fast when you saying hello to MoDo"

Lumber Jack: Eller som känner sig kränkta för att lärarhögskolan kräver att de ska kunna prata svenska för att bli svensklärare, och som tycker att det är märkligt att det inte räcker att ge ett svar på knagglig engelska när en förskoleelev frågar något.

Lumber Jack: Tänkte inte på det.
En vacker dag får väl kvinnor rösträtt också.

Salle: Nu lever vi trots allt i Sverige, ett land där studenter på lärarhögaskolan anser sig kränkta för att de inte får bli svensklärare trots att de har dyslexi.

knaskamilla: Klart de använt sig av översättningssajt.

The Fat Bastard: Arenan kommer jag att säga. Precis som nu.

knaskamilla: Jo i detta fallet var nog Bretts länk bara en orsak.

Roten till det onda är ju bristen på kompetens hos dom som gör saker.

Om man inte kan engelska SKALL man inte översätta en text. Och kan man inte prata Engelska SKALL man inte intervjua nån som inte kan svenska. Och är man dyslektisk journalist så borde man avväga att byta karriär osv

John K:
Den 7 januari kommer jag ner till "Fjällan". Jag gillar Fjällan, Fjällan ser bra ut och är trevlig, man trivs i Fjällan :-)

The Fat Bastard: Rävgrytet eller Rävlyan skulle ju kunna fungera. I en sådan håla kan ju vilka rävar som helst som helst döljas, T. ex. hockeyfans från orten.
Man kan ju också tänka sig en kortare variant, Grytan eller Lyan kanske?

scim:

Jag som tyckte Brett hade bevisat att de använt översättningssajt... Överlag skulle nog de flesta ställen behöva granska allt som trycks lite noggrannare, faktiskt.

knaskamilla: Snarare "vi måste hålla dyslektikerna borta från bokstäverna och granska allt som trycks."

Poffa: Ett godkänt svar.

Poffa:

Intressant punkt på ledningsmöte. "Hörni, vi måste sluta använda översättningssidor när vi vill ha en text på engelska."

Så har jag då fått svar från Anders Trollsås, angående detta pinsamma utskick. Jag väljer att citera hans svar:

"Hej Per,

Tack för ditt mail och uppmärksamma påpekande. Jag fick mig också ett gott skratt, även om det ju tydligt blir på vår egen bekostnad. Håller med dig fullständigt. Detta är helt oacceptabelt och synnerligen pinsamt för Modo Hockey.

Jag tackar dig igen för att du gjorde oss medvetna om den här tydliga förbättringsmöjligheten. Vi kommer att ta upp det på nästa ledningsmöte för att säkerställa kvaliteten i fortsättningen.

God jul och gott nytt år från Modo Hockey

Anders T"

« · 1218512 · »

Välkommen att skriva i Modos gästbok. 

Trivselregler 

Hockeysnacks regler

• 0x40-ikoskarshamnlogosvg.png Senast: Vinst mot IK Oskarshamn
    Hägglunds Arena, 5-4 (1-1,1-3,3-0)
Sidan sköts av: NuMo Tarasov KB