Sidan uppdateras nu automatiskt med de nya inlägg som skrivs.
Redigerad kommentar
MODO Hockey - Forum
Eliteprospects.com - KB 65
Skulle inte förvåna mig om han dessutom spelar som en krycka, ungefär som Foppa.
FUSK
Detta gnäll gjorde även mig upprörd. En av mina vänner måste jobba både på julafton och nyårsafton, men han klagar inte för det
Döme skickade nyss en bild till mig. Den mannen arbetade upp en jäkla massa aptit när han bodde i Ö-vik :-)
Wayne Gresky: Äh, patetiskt. Med tanke på den monstruösa lönen, som vissa av spelarna har, ska de förbanne mig kunna spela både juldagen och annandagen...
De har ju varit spellediga sedan den tolfte, ja förutom då de jönsar som råkade svara ja när Bengt-Åke ringde runt i telefonkedjan.
En nackdel med att hockeyspelare startar sin karriär så tidigt verkar vara att de helt tappar vetskapen om hur en vanlig människa lever, en som inte har 150' i månaden, och som inte har råd att betala 1000 för att ta sin familj på hockey varje tisdag.
Annandagshockeyn är en häftig tradition. Med tanke på spelarnas löner så är det ett litet pris för dom att betala. Frugan jobbar inom hemtjänsten och hon får jobba obekväma dar/tider fast hon tjänar mindre om år än vad många av spelarna gör per månad.
Det är ju vi som betalar deras löner för guds skull. Dessutom så måste det vara häftigt att få spela inför fulla läktare.
Nog låter det fånigt o urbota dumt, håller med många kommentarer. Vill de (spelarfacket) lägga matcher på tisdagar & torsdagar kl 13:00 för att hinna resa o komma hem inför helger o dyl?
Rasar mot Redhawks nya sparåtgärd | Allsvenskan | Sverige | Hockeybladet | Sportbladet | Aftonbladet
Tycker man mest har läst om hur kul och skönt dom tycker det brukar vara att komma igång och inför fulla hus mm.
Krav: Inget spel på annandagen | Elitserien | Sverige | Hockeybladet | Sportbladet | Aftonbladet
"Bergräven centrerar"
Det har en lite internationell touch då det är "Fjällräven Center" översatt med Systranet till engelska och sedan översatt till svenska igen.
Frisco: Inget ont om Smirnoff Ice, det släcker verkligen en törstig strupe. Det vet du själv, din lille stenkastare.
Läsa Hasse Andersson har jag dock aldrig gjort samtidigt som jag druckit det. Varför mixa något så gott med något så vedervärdigt som Hasse A?
Ah de funkar kan jag meddela ;)
Sämre kan man ha det.
En vacker dag får väl kvinnor rösträtt också.
Roten till det onda är ju bristen på kompetens hos dom som gör saker.
Om man inte kan engelska SKALL man inte översätta en text. Och kan man inte prata Engelska SKALL man inte intervjua nån som inte kan svenska. Och är man dyslektisk journalist så borde man avväga att byta karriär osv
Den 7 januari kommer jag ner till "Fjällan". Jag gillar Fjällan, Fjällan ser bra ut och är trevlig, man trivs i Fjällan :-)
Man kan ju också tänka sig en kortare variant, Grytan eller Lyan kanske?
Jag som tyckte Brett hade bevisat att de använt översättningssajt... Överlag skulle nog de flesta ställen behöva granska allt som trycks lite noggrannare, faktiskt.
Intressant punkt på ledningsmöte. "Hörni, vi måste sluta använda översättningssidor när vi vill ha en text på engelska."
Så har jag då fått svar från Anders Trollsås, angående detta pinsamma utskick. Jag väljer att citera hans svar:
"Hej Per,
Tack för ditt mail och uppmärksamma påpekande. Jag fick mig också ett gott skratt, även om det ju tydligt blir på vår egen bekostnad. Håller med dig fullständigt. Detta är helt oacceptabelt och synnerligen pinsamt för Modo Hockey.
Jag tackar dig igen för att du gjorde oss medvetna om den här tydliga förbättringsmöjligheten. Vi kommer att ta upp det på nästa ledningsmöte för att säkerställa kvaliteten i fortsättningen.
God jul och gott nytt år från Modo Hockey
Anders T"
Nej dom kan ju inte få värva från KB 65, dom är ju distriktsmästare.
Vi har ju lånat från ett SÄMRE lag...