Richard Lintner tradad
Lumber Jack:
Okej, då tror jag inte på det. För Lückner verkar vara en principfast person och jag tror inte att han ändrat sig angående Lintner.
Lumber Jack:
Var står det om dessa rykten? Eller är det hörsägen? För mig veterligt så sa Lückner i samband med att han besökte Rotaryklubben i Övik följande, på en direkt fråga angående eventuella nyförvärv till MODO i allmänhet och Lintner i synnerhet:
"Lintner är ingen back. Lintner är ingen forward. Lintner är inte mycket till spelare alls."
Det man undrar är ju i så fall om det har blivit en ändring i den inställningen.
När Linter var i Modo förrá gången var jag en av hans största belackare. Var med på två framåt och fyra bakåt gång efter annan. Men som PP-spelare skulle han göra enorm nytta i dagens Modo, tror jag. Siffrorna han hade i Djurgården sist var inte dåliga i plus-minusstatistiken. Kanhända har han utvecklat de defensiva kvaliteterna med åren.
Paddan:
Jo, han är ju sorgligt dålig bakåt. Men visst kan man räkna honom som back.
NuMo:
Håller med. Lintner kan skjuta i PP och han är en offensiv back. Forwarden borde vara en transatlant i typisk form. Dvs en som går direkt på mål, som är hård i kroppen och som gillar att spela fysiskt. En Hinote men utan alla matchstraff.
Värva Lintner säger jag. Och en forward, sen får det vara bra.
Givetvis, men jag såg ju fler modomatcher än citymatcher på plats ifjol också.
Fan! Det vart Salle som gjorde mål. :o)
Hallå, jag har ju sett tre matcher eller något ju.
Poffa:
Nä, jag har ju nästan sett alla andra redan.
Horava gör mål igen...jag får nog åka ner och se en match med honom.
Martin S:
Jag hörde från MODO-håll att man inte prioriterade backar och att Lintner inte var aktuell. Däremot är en transatlant på väg in.
Nej, men så oförskämd får man väl inte ens vara mot Richard Lintner, när man håller på ett lag som kan avverka sju minuter i sträck power play utan att man kommer ihåg det dagen efter.
Jag skäms, kryper till korset och accepterar därmed alla roliga anekdoter som man kommer få på köpet med en eventuell re-visit av Lintner. Ett unikum på gott och ont.
Men ledningen kanske köper in välkända namn för att locka publik till matcherna? Vad vet jag? Något playoff tror jag dock inte publiken lär få se i år heller om inte Rangers börjar vinna mer matcher.
Man undrar ju om Rangers bryr sig om Stanley Cup. En av spelaragenterna hade pratat om det där och han hävdade att Rangers hellre satsar på stora namn som kanske är lite på dekis istället för att bygga på unga, bra spelare. Detta för att ge publiken stjärnor att se istället för att låta dem vänta ett par år och sedan låta dem se slutspelsmatcher. Går man sedan till slutspel så är det ett stort plus. Konstig inställning.