Gavelo: Ganska blek insats från båda lagen. Samt i vad som har blivit ganska vanlig ordning så bjuder vi på deras mål för lätt.
Tycker dock vi kom ut helt okej. Något fler tendenser att vilja skjuta mot mål och vi fokuserade inte lika mycket på domarna och lövenspelarna den här matchen iaf. Andra perioden var riktigt bedrövlig från båda håll egentligen. HV71 slickade sig nog om munnen där och då.
Gavelo: Tycker att det var en ganska sval och avslagen match. MoDo något bättre och gick upp till 2-0 då man började försvara sig. 2-1 var en blixt frön klar himmel då Ingman slår en oprovocerat indianare och lyckas själv styra in det efterföljande skottet som Tex hade koll på. Sedan spelade Löven runt en massa utan att skapa något. Miss drar ett skott på bortre som var ofarligt, men returen studsar så Löven kan slå in 2-2.
Efter det vaknade MoDo igen och skapade lite innan en retur gick till Svenningsson som slog in den i öppet mål Trots lite halvchanser kunde inte Löven kvittera.
MoDo var bättre så länge man var engagerade, men bara marginellt. Man behöver inte gå ned mycket för att Löven ska vara farliga
KB: En kelgris som jag tycker kommer undan precis all kritik är Folin. Han fick en fyra i Allehanda och jag har knappt läst en enda negativ kommentar om hans insatser här på forumet.
Jag vet inte hur många gånger han misslyckades med att lägga ut pucken eller slog uppspelen rätt i gapet på Björklöven. Jämför med Wahlberg, som spelar enkelt, men samtidigt med förstånd. Han slår inte puckarna i panik i rundeln, utan gör någon kroppsfint, vinner lite yta och sedan chippar ut den med kontroll (även Ingman är rätt duktig på detta, även om hans felprocent är betydligt högre).
Bad_Brett: känslan är för övrigt att man borde öva på att lägga ut pucken UTAN att den går till icing.. hur svårt ska det va, trots att man är trött, att slå pucken lagom hårt ut? de har ju spelat hockey sedan 5-års åldern. tänker tex på Vigneault som slår den på tok för hårt ut. sett detta måååånga gånger nu, där det är helt hål i huvet o dunka ut den för du får ju inte byta!
Det gick lite i medvind för oss i kväll äntligen (y) Match 2 och 3 gick i motvind, Hemmamatch i övermorgon, och nytt ”råg i ryggen” för MoDo och fullsatt på läktarna i Ö-vik (y) MoDo för full fart och korken ur ketchupflaskan!
{5647}: Nu har jag skickat in en anmälan till polis så får dom ta ställning om det är förtal eller inte angående din post om Possler. Någpn måtta får det vara även på ett forum.
nils: bra gjort käre medborgare, med tanke på vad polisen kämpar med i norrköping, linköping och örebro kommer de garanterat kasta sig över din anmälan. viktigt!
Hoppas bara nu inte domarna tappar upp nivån igen i nästa match och blundar för uppenbara utvisningar, det är Lövens möjlighet till att ha en chans över 7 matcher, Lagen är trötta nu men MoDo har lite bättre spets när de orkar snurra i anfallszon
Folin syns knappt i spelet och är nog spelaren det talas minst om i hela MoDo, i synnerhet med tanke istiden. Finns nog rätt goda grunder till att det inte skrivs så mycket negativt om honom.
Pratades mycket om honom när han inte spelade, dock.
Nu hade han ett felbeslut som blev uppmärksammat vid ett av baklängesmålen, hade du skrivit samma sak om det inte hade hänt? Känns ärligt talat rätt tveksamt.
Kan man ursäkta Ingman med ditten och datten känns det ärligt talat rätt bisarrt att kritisera Folin i någon större utsträckning.
Trilske: Det är inte bara hans 2-2-målet jag pratar om; Han har ofta förvånansvärt svårt att få ut pucken ur zon och har inte heller det bästa markeringsspelet. Däremot är han grymt stark vid sargspelet.
Jag tror du missförstår mig. Folin är en personlig favorit. Jag bara konstaterar att han är en av de som aldrig får någon kritik.
nils: Han önskar att Rahimi ska skada sig så att han inte kan spela ishockey mer, så att han på så sätt inte kan förstöra fler karriärer. Gissar att det är rätt många som skulle jubla om Putin skulle åka på kraftig Covid så att han inte kan styra landet längre. Jag tror verkligen att hat föder hat, men en samvetslös spelare som Rahimi riskerar att förstöra så många människoliv med sina knätacklingar, att jag kan ha full förståelse för att empatin gentemot andra spelare ibland tar över och tar sig uttryck som vid första anblick kan framstå som hatiska.
När det gäller Possler så har jag hört samma sak. Kan väl hålla med om att det inte är något som bör behandlas på detta forum, men samtidigt kan jag tycka att det är lite selektivt, då det känns som att ingen hade reagerat ifall någon hade postat en liknande berättelse om säg Conny Strömberg, som mig veterligen aldrig har betett sig på det sättet.
Bad_Brett: Klart man reagerat. Skvaller oavsett om det gäller Conny eller någon annan behöver man väl inte använda Hockeysnack för? Det är väl inte flashback härinne, eller?
nils: Tror det onödiga inlägget togs bort så fort en moderator såg det, men dom jobbar ju inte dygnet runt. Tror mer det är en ideell grej att moderera här
nils: Fast det gör du ju, då det är uppenbart vilka du syftar på. Hade det blivit bättre om J F K hade skrivit "Killen som ser ut som en lastbilschaffis uträttade sina behov i en diskmaskin?".
Han som du påstår misshandlade frugan dömdes för övrigt inte i rätten... apropå förtal.
Bad_Brett: På din beskrivning låter det ju som Karlin :) Nää jag skiter i det här nu, inser ni inte att ni har en forumskribent som överskridigt era egna regler och borde avstängas så har detta forum stora problem med sin trovärdighet.
Bad_Brett: Men varför ska man använda ett hockeyforum till skvaller över huvud taget? Ogillar skvaller och på vårt forum känns det helt irrelevant. Kan ni ta detta via Pm i stället?