Tarasov: Ja, jag gillar det jag såg senaste matchen, gjorde laget gott med lite omrörning i grytan. Hoppas på superinsats i afton med våra forwards i centrum. Dom måste börja producera mer än hittills om detta ska gå vägen
Robin Ztorken L: Hoppas vi slipper dessa ständiga målbjudningar vi ständig bjuder på. 90% av Lövens mål har vi skänkt bort, det vill jag inte se mer av i denna matchserie
Påskmiddag i dag/kväll med familj/släkt och vänner samt tyvärr ingen tillgång till MoDo-matchen…. Bättre eller sämre från MoDo i kväll?! :) Lever vår förstafemma upp till förväntningarna i kväll?
En bra period, vi kändes större och starkare än löven och hade mycket mer beslutsamhet i allt vi gjorde. Fått till ett par riktigt långa och bra anfall. Trots att löven leder skotten tror jag känns det som att vi skapat mer farliga lägen och leder rättvist.
Utvisningen är ju lite av ett skämt, wahlberg crosscheckad i ryggen och sedan han på Ottosson som faller in i Tex. Ingen filmning från Ottosson men otroligt dålig spelkänsla från Wessner som tog den.
Att det blir missar i ett slutspel händer alltid, det viktiga är att vi hanterat det bättre än löven och bjuder på mindre, då vinner vi över tid.
Lövens backar har ju varit väldigt dåliga på markeringarna i slottet och få ut pucken och få stopp på långa anfall. Den enda nackdelen är att vi inte utnyttjat det mer och gjort ett mål till.
Just de långa anfallen gör ju att löven inte orkar gå på kontring som de vill, ett bra försvarsspel att få de att jaga ett tag i egenzon för sedan när de tar pucken blir det bara över röd och dumpa,
Löven lär bli bättre i andra så det gäller att vi inte viker ner oss en enda %.
Jag är imponerad av Björklöven fans, men fy fan så hemsk jag tycker den där ramsan de kör hela tiden är. Ramsor ska gå i dur och inte i moll. Man får liksom en olustig känsla av den.
jonsson: Hatar den där typen av utvisning, men om det är Ottosson så är han korkad. Oavsett anledning, åk inte på målvakten i dennes målgård. Då är du bara korkad.