Smurfen: tycker du att vi i närheten ersatt våra tapp? i princip alla ersättare i min värld är ett nerköp, medans löven bla bara förstärker en redan stark trupp..
Frontschwein: Fast, så som Glader log i MoDochannel för nån dag sen, så lär det bli en spets. Han ler nog inte så utan anledning. det var inte ett 'nu värvar vi tillbaka Victor Öhman igen-leende' Dessutom får vi kanske in friskt tränarblod helt utifrån, kan vara bra ett år som detta, eftersom vi ska gå upp. Man fyller ju inte 100 utan att få fira rejält
puffe: Vi kommer att få nån Jävla viCtor, eller William eller nån okänd som stavar ett ordinarie "K" med "C" . Johnsson, eller Öhman eller nåt annat alldagligt efternamn.. Lovande i J14. nu vet vi inte mer... För helvete modo! Vi ska ersätta Enström, Tamby; JJ, Björka, Belov .. Listan kan göras oändlig,,, Vi behöver inte en massa fjunisar med page, bakvänd keps och sörplandes Nocco. Vi behöver SPETS!! Och spets av dignigtet! Glöm SHL med dynglaget vi har nu. Vi skulle Torska med 11-2 mot löven i dagsläget. kanske 15-1 mot typ leksand.
Tarasov: Jonny Brodzinski lirar i alla fall dataspel med Adrian Kempe nu, så jag ser honom som klar...Susse tar hit honom från Sharks. Han kan även det här med spelet utan puck.
puffe: Ja någonstans tänker jag att man kommer kunna komma fram till nått med spelarna isåfall, som Elefalk sa i intervjun med Adam J ”spelarna gynna inte av att klubbar går i KK”
Tarasov: Ja, kommande säsong kan ju bli hur konstig som helst, eller ingen alls. Måste vara oerhört svårt att som sportchef skriva kontrakt. Man måste väl ha nån klausul i kontrakten om säsongen inte skulle bli av, typ nån force majeure? Typ, kontraktet kan hävas vid pandemi, hagel mm
När man hörde Glader igår så lät det som om ett vasst namn skulle presenteras. Kan det dessutom vara så att vi har klart med ny tränare? Blir onekligen spännande att titta på måndag o hoppas inte nån fördömd läcka 'förstör' spänningsmomentet, julafton är ju inte lika kul om man tjuvkikade bland klapparna dan innan. Om folk slutade läcka skulle vi slippa 'journalister' såsom Mr Madhawk :)
mrpm: Det är nog mest jag som har en vag förhoppning att Tambellinis succé och deltagande i Spengler cup skall kunna locka spelae. Men primärt vore kanske SHL lämpligt, eller någon anna liga dår man lan tjäna mer pengar. Minnet är dock kort i hockey och senaste säsongen var väl lite skral.
Silly: Börjar älska när Glader småler lurigt, hoppas vi får uppleva det många gånger. kommande säsong :). Det var nästan så han ville berätta redan nu!
puffe: När Glader berätta att han kunde presentera något nytt redan på Måndag så såg han ut som att han myste rejält. Eller skall vi dra på det lite till frågade han och smålog lite lurigt. Jag tror att den som är klar är han riktig nöjd med att få presentera...
Ogie Ogilthorpe: Dessutom tog han time-out med 0.7 sekunder kvar i en bronsmatch i VM, när Sverige ledde med 3-1. Fast det var riktat mot journalister bör man visa mer respekt. Men det finns trots allt några andra jag hellre skulle rata, trots allt. ACH exempelvis (andreas,challe, harry) :)