Costanza: Har de frukost på Mamma Mia också? Kan de fixa helpension? Då tycker jag det är läge att Glader ringer hem Grundström så Emil har nån vettig att spela med..
MoDoiten Emil Pettersson skulle ju vara välkommen tillbaka som förstecenter. Artikel från april visade att Växjö ville dumpa honom och Shinnimin. Den senare får nu gå. Vi har ju inte en chans i Hörnett att ta över kontraktet rakt av, men med lite voodoo och gratis mat på Mamma Mia kanske det kan gå....
jonsson: Med tanke på att Corrado dyker upp rätt sent, så finns det nog en diger lista på varje position som är aktuella och kommer loss sent från NLA, AHL,NHL, KHL. Man kan se ett mönster att det är spelare som de sista 3-4 åren spelat i AHL och bara fått chansen 10-20 matcher i NHL som söker sig till Europa. De bästa där väljer bort MoDo, sen i andrasorteringen med PPG på typ 0.4-0.6, där dyker vi upp och fiskar. Tror på 2 kanadensare och sen en jobbig PP-rollspelare som typ Harju, för att landa på 14 forwards.
Sen är det kul att Claes Elefalk kallat Edwin Hedberg för den snabbaste spelaren utanför NHL. Han borde veta om någon...
modomille: Jag gillar också att vi går för fart. Ok, det har funnits några riktit bra spelare utan fantastisk skridskoåkning som Susse, Filppula och nu senast Johnsson, men generellt gillar jag tanken på att vi ska vara väldigt skridskostarka. Framförallt med ett spelsystem som bygger på att sätta press då det är viktigt att inte hamna på efterkälken. Ett passivare försvarsspel är mer förlåtande när det gäller skridskoåkning, men så vill vi inte spela...
Confusius: Och vi kommer lite närmare fakta i morgon..
Nyhetsuppdatering 29/7 om 13 timmar · 2020.07.29 10:00
Tittare MODO Channel direktsänder med nyheter angående herrlaget 2020/2021. Två gäster i studion - Sportchef Fredrik Glader har med sig spännande nyheter!
Kategorier: Allt innehåll, Säsongen 2020/2021, Herrlaget Taggar: Direktsändning, Fredrik Glader, Nyhetsuppdatering
Costanza: Jo, gillar det där att Glader analyserat det korrekt. Det känns som att det finns en hel del godbitar att hitta som inte varit realistiska tidigare. Spelare som vill säkerställa lön en säsong och inte törs vänta på de största ligorna.
Wiklund måste vara lite korkad om han väntar på KHL. Det kan sluta rätt dåligt för honom.
"– Det är absolut klubbarnas marknad mer än spelarnas marknad i dag, det är stor skillnad jämfört med tidigare. Många spelare och agenter börjar bli halvstressade, säger Jan-Axel Alavaara"
Silly: Sant, men han kommer inte få spela. De ska in med en etablerad import, så jag sammanställer listan i augusti. Räknar bort Oscar Hedman också som är på kontrakt. Halvdålig koll på rankingen av spelarna också.
jonsson: Ja, magkänslan är ju att han slutar. Artikeln andas lite det när säger att det är "Camillas tur nu.." "-Men som sagt, just nu fokuserar jag bara på familjen och jag är ju inte jätteung längre och det är ju ingen hemlighet att tankarna på att sluta finns där. Dessutom har Camilla börjat jobba och det är lite hennes tur nu."
Perfekt att ha en artikel som får oss fans att mjuklanda lite i att han inte kör ett år till. Jag förstår honom. Låt Camilla få tänka på sin karriär lite. De har det nog helt okej ekonomiskt, han har fått förverkliga mycket av sin karriär och har barn att kunna lägga all tid i världen på nu. Hade Modo på något magiskt vis kunnat behålla några av de vassaste från förra säsongen, haft sin första lina spikad och en brorsa Tillsammans med två combackande tvillingbröder som alla stirrade honom djupt i ögonen och sa: "Nu fan tar vi upp Modo till SHL" då tror jag att det skulle kunna slå gnistor och få honom att köra ett år till. Men nu vet i katten alltså..
Fast en lista är ju ett levande dokument. Om en spelare blir tillgänglig som är bättre än de på listan så är det ju tjänstefel att inte undersöka möjligheterna.
Men har man bättre namn än Ikonen på väg in så blir jag glad. Tror dock att han som högerskytt skulle passa bra hos oss i en ledande kedja. Rätt ålder och kan behöva en ren producerande roll, var bra i Brynäs för 2 säsonger sedan så att han har kvalitéer för HA är det ingen tvekan om.
Fick lämna HV, kanske skulle kunna vara något som Ville kan lyckas locka till oss.
Detta vore en bra värvning på HA nivå och som ytter tillsammans med Hedberg, då fattas det sedan bara en riktigt vass center till förstakedjan.
Fast man sa ju för några dagar sedan att inte finsk spelare fanns på vår radar, så antar att man kollar mot AHL i första hand, samt vad som finns i de europeiska ligorna.
jonsson: Ja, visst kändes det som att Ville ville skapa lite extra spänning hos oss fans? Misstänker att de har ett par riktigt bra spelare att välja mellan. Typ att isen i magen har gjort att spelare som inte en normal skulle vara tillgängliga är det nu. Osäkerheten i exempelvis USA, Finland, Ryssland osv gör att spelare kanske inte vill chansa.