1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 548336 inlägg · 4166 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
hanzon: Tyvärr betyder inte ett kontrakt speciellt mycket idag.

Golden boy : Men Frölunda/den klubb som värvar han får väl betala en summa till MoDo?

Golden boy : vi har Lundin o Dackell på kontrakt, Dackell gjort en fin säsong i Norge, ung lovande kille som kan få sitt genombrott nästa säsong, Bartosak är drömmålvakten men vill uppåt och blir för dyr

Heyerdal: Ja Bartosak blir nog omöjlig att få behålla. Dackell är som du skriver en lovande målvakt men fortfarande väldigt oprövad. Lundin känns inte som en målvakt mangår upp med men jag kan givetvis ha fel.

hockey_21: Håller med om Ljunggren. Har alltid gillat honom. Bara å värva om han är ledig

Tyler Durden: Är det någon som vet hur det blir med spelare som vi lånat ut under säsongen, tillhör dom fortfarande Modo eller?

{6870}:
Glader gjorde succé denna säsong. Den sämsta värvningen han gjorde var Kangasniemi, som ändå var godkänd med plus.

Ja tänker att man säkert kan hitta en bra målvakt även om det inte år no-brainer a la Bartosak.

hanzon: de flesta som skriver allsvenska kontrakt har en shl-out. Men det kan kanske innebära att man får en större ersättning för honom.

{6870}: Bartosak öppnar för spel i Modo nästa år. Få supportrar är så härdade som vi Modoiter, så glöm den här säsongen! Efter denna säsongs misär och orättvisa, så blir det ännu roligare att gå upp nästa år. Om vi får behålla Bartosak i mål, så kommer vi att vara i bra bit på vägen och isåfall kommer jag att krysta till att vi faktiskt vunnit något denna säsong - en världsmålvakt.

Snipan: Gillart!!😎😎
(Även om det inte betyder något)

Snipan: Barto drunknar snart i rödgröna twitterhjärtan, han får ju beslutsångest stackarn :-)

Snipan: Stannar Barto så är han fasiken en Modohjälte i stil med Zucca efter bara några matcher.
Men klart, kan vi matcha buden han får kanske det går. Billigt kommer det inte bli iaf. :

Snipan: Kanske dags att dra igång en insamling för att kunna avlöna Bartosak säsongen 20/21

Snipan: Vilken jävla legend han skulle bli om han stannar!

Gavelo: VI kan iallafall inte förlora honom pga det monetära. Då bryter jag ihop. Han har säkert en fet SHL-lön i avtalet med Modo, men det får vi fixa på något sätt. Jag tycker att han är nyckeln till SHL. Som supportrar ska vi inte spara på våra kärleksförklaringar till honom. Det kommer säkert att väga in i hans beslut, så in ALLA och gilla eller skriv något på hans Twitter mm!

Snipan: Man får väl så lov att fixa twitter nu då! :)

{6870}: Jag har precis skapat konto och varit in och gillat hans tweets

{6870}: Ni som är på plats, d v s i Ö-vik, skulle man inte kunna göra ett megatifo för Bartosek i lyan och bjuda in honom så han får se hur mkt vi vill att han stannar.

Costanza: ja han kanske funderar på ÖSK , skriver att han vill spela div.1 hockey...

Snipan: Han känner sig ganska välkommen i Övik och Modo det märks i hans uttalande.

hanzon: Bartosak representerade för mig en utdöende typ av målvakt .En attackerande målvakt som gör allt för att rädda en puck. Inte placera sig så pucken studsar på honom, utan ett driv att utmana varenda puck.
Jag blir helt enkelt förbannat glad när jag ser honom spela. Blir det inte i Modo så kommer jag ändå följa honom och önska honom all framgång framöver, även om jag bara fick njuta av honom en kort stund.

{5647}: Bartosak var ett monster i slutspelet! Grymt imponerad av han.

{5647}: Största intrycket gjorde han i första finalen, men även när han bytte av Hanses mot KIK(?)
Har aldrig sett en målvakt i Modo med sådan pondus, som du säger sättet han kliver ut och utmanar skytten samt hur han fullkomligt ägde den matchen. Straffläggningen såg det ut som han mötte p10..
Nä, om han skriver på kommer jag sväva på moln till nästa års final😎

gizzo: Fortfarande sjukt ledsen över att vi inte fick den här drömfinalen. Speciellt efter den vansinnigt häftiga första matchen.

Jämna drabbningar över hela grundserien.
Publikfesten och inramningen.
Bartosak mot Cannata.
Hellkvist mot Fagervall.
Alla dessa spelarprofiler som har växt fram i båda lagen över säsongen.

Allt upp i rök, så jäkla tråkigt.

KB:

Låter ju inte helt j-vla omöjligt ändå ang Bartosak.
Uppladdat:

500x0-75a3b0ca-5c98-45b1-a8bb-313fe155cc35.jpeg

{5647}:

Huvudet på spiken! En aktiv målvakt som jobbar och utmanar skytt som kontrast till dagens passiva målvakter som bara jobbar med att stå rätt och täcka så mycket som möjligt.

Ser hellre på en målis som barto och tar att han blir helt bortspelad ibland då han är för aggressiv.

Kul att han trivs så bra och pratar så gott om klubben, staden och fansen redan.

Nu får Sedins böta för att dom inte avslutade i modo genom att ta hans lön.

Sedan Steen som förstacenter så har vi nått att bygga vidare på.

Rytter:

Apropå Steen, visst har han kontrakt ett år till?

jonsson: Bartosek är nog inte helt förlorad utan det hänger nog på om någon i en bättre liga har ett intressant erbjudande, annars blir det Modo

jonsson: Stämmer bra 20/21

{8399}: Haha du blir mer och mer det sedvanliga gamla trollet man känner dig som från förr;)
Klart som fan han kommer få erbjudande från högre ligor. Om han kommer till oss är det för att han trivs och vill hjälpa Modo.
Men förstår att det skulle svida nåt oerhört i Kulltorpare, Lejonkräk m.fl

Nucky: I Aarnio också då tänker du?

Monno: Svårt att skriva kontrakt med spelare när läget är så oklart. Men LP & From känns som de mest givna spelare vi vill ha kvar oavsett tillhörighet (Eller jag vi vill ha kvar 1a kedjan men kanske inte så realistiskt.)

Är vi kvar i HA ser jag gärna 1år till på Björka, Belov och Nässen.

Monno:
Björka både och där tror jag det handlad om lönen. Men Nässen/From/LP borde gå att fixa, LP känns som en sådan som bara kan explodera.

Tarasov: Björka tror jag vill stanna. Tror faktiskt inte Karla är helt omöjlig heller

Nucky: Jag har en känsla av att Wallinder blir nästa års favorit hos fansen. Tycker han var riktigt bra redan denna säsong. Bröderna Wahlgren tror jag också vi kommer få se mycket av nästa år.
Styfs pojken också såklart.

Nucky:
Stannar Barto så blir fanses favoritpoängen ungefär så här:
Bartosak. 140
Övriga tillsammans 45

Nucky: Undrar om Hagelin vill stanna kvar och revanschera sig för en ny säsong?

hanzon: Frågan är om han kommer få frågan. Rätt skadebenägen, men bra storlek och skapligt snabb vilket gillas av Björn.
Tror Tommy Enström kommer få en kontraktsförslag också.
(Toby också såklart men det är självskrivet)

hanzon:

Frågan är om det är något att ha kvar då han inte spelat på nästan en säsong.

Ska han få ett erbjudande måste det vara till riktigt låg lön och han ska inte räknas mot någon plats i toppkedjorna pga osäkerhet kring hans status och ifall han ens kommer tillbaka till nivån han kan hålla i toppform.

Om han inte är villig till detta tycker jag klubben ska tacka honom för hans insattser och gå vidare med andra alternativ.

Nucky: Är rätt övertygad om att båda slutar. Skulle MoDo få chansen att spela i SHL kanske Toby kör ett år till, men att harva ytterligare en säsong i HA efter detta antiklimax känns inte realistiskt.

Skulle väl vara om isolationen gör att han börjar klättra på väggarna.

Nucky: Tobys fru har väl börjat jobba och kanal 5 gänget. Är det Discovery? Så frågan är har Toby ens tid med hockey då?

Gusse:
Widebro nämnde tidigare att man haft besök från Jönköping. Stephan Lundh slutar där, skall inte stå i båset men kanske aktuell för en annan roll. Gillar honom så han skulle göra nytta vad det än handlar om.

Tarasov: Vad skulle det kunna vara för roll tro?

Tarasov: När nämnde Widebro det ?? Nyligen?

Smurfen:
I någon intervju i Modo C

Tarasov:

Väldigt tyst på spelarfronten, förutom Barto då?

jonsson: Bartosek åker hem imorgon

hanzon:

Han åker hem med ett nytt kontrakt!

Nej men lägger inget värde i detta, klart man vill vara nära sin familj i tider som denna.

Bara hoppas att Glader, Eriksson, Hellkvist har hunnit snacka med honom och övertygat honom.

Tjeckiska ligan tror jag är utesluten för honom och troligen ryska också, speciellt efter hur han sågade mentaliteten där och hur lite hjälp han fick när han mådde dåligt. Hoppas han känner av stödet han fått att klubben, staden och fansen och att detta hjälpt honom.

Jag hoppas vi kan samla tillräckligt med pengar för att ge han ett kontrakt i närheten av vad han hade kunna få i SHL, tror inte vi behöver matcha budet för att han ska välja oss.

Frågan är hur mycket vi behöver lägga, Hanses lär väl ha haft bra betalt så vi kan ta den lönen och sedan skjuta till extra. Kanske kan köra honom på artistkontrakt för att få till en bättre ekonomisk deal för Bartosak.

Rytter: mot storklubbarna i Europa har vi knappast nån chans, Glader intervjuades i Hockeypuls men gav inga konkreta svar alls på Adams frågor och det kan man förstå, prat med spelare denna vecka, Adam nämnde att Hedman är inne på att lägga skridskorna på hyllan det var det enda om truppen

« · 2048283 · »