1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 548051 inlägg · 4166 ämnen

Silly season - 2020

Sv: Silly season - 2020
{9028}: Men TIKs 3-4år är långsiktigt.

Hur länge tror du Widebro varit VD om man får fråga?

Monno:
Man satsar i rimlighetens namns varje år, sen är förutsättningar olika varje år. Satsningen börjar med ledningen utanför plan, i vårt fall Widebro som verkar lyckas visa svarta siffror detta år.

Är det steget uppfyllt kan man göra en sportsligt satsning varje år, då kan man ha lite tur på vägen man får en talang i världsklass som tar ett år extra i klubben eller prickar extremt bra med några nyförvärv ja då har man sin chans. Tycker mer att det handlar om kunna satsa lika kraftfullt över flera år. Sen är väldigt viktig med både tränare och SC om man skall lyckas på sikt.

Glders lugnande om spelarflykten

hockey_21: Trots att jag har sympatier för att Tommy Boustedt har ett Hammarby-hjärta, så vore det skönt att se honom göra i brallan när ett gäng galna hockeyidioter stormade in på högkvarteret hahaha...

hanzon:

Är han lugn så går min puls ner lite iallafall.

Har en känsla av att LP kommer explodera poängmässigt nästa år

hanzon: Han kan ju inte säga så mycket annat, han har en produkt att sälja!

Oavsett hur bra spelare vi värvar in, ska vi nog inte ha för höga förväntningar, det tar 2-3 säsonger att bygga ett helt nytt lag. Allt annat får vi nog se som ett mirakel.

{9028}: Efter att vi harvat i HA i några säsonger nu, och man fått lära känna andra lag och deras fans är det nu fastställt utom all rimlig tvivel att ni Timråsupportrar är de mest bittra, skadeglada och småsinta fans vi har här i landet.
Mest komiskt att se hur ni njuter över andras olycka.

hockey_21: Öppnade precis en Fortune cookie efter avslutad måltid.

"Din avslappnade inställning är just nu din styrka"

hanzon: Jag tycker att man ska ta, personer med incitament att lugna skaror, med en nypa salt. Tänk själva istället.
Glader skulle aldrig säga annat oavsett, det är hans jobb.

Nucky: Tur att inte Modo har makten till att utse någon till detta då. För då jäklar hade vi fått se en mängd med skadeglada supportrar.

Kulltorp:
Känns iaf bättre än ”spetskompetens väljer andra ligor”😂

{9028}: Var väl förresten du och Timrågogo som såg fram emot Modos bokslut i år, och att ni såklart fantiserade om röda siffror.
Vad ni måste blivit besvikna över Widebros intervju igår! ;)

Nucky: Att njuta över andras olycka, har vi ärvt av er, efter alla era år i SHL med erat storhetsvansinne.

Nucky:
Har läst att vi är nya AIK låter det dock vara osagt vem som skrivit och i vilket avseende man menade det💪

Kulltorp:
Är det inte en mer personlig grej? Dvs vissa hör det i brist på empati alternativt någon form av känslorus medan andra väljer att avstå.

Confusius: vi värvar två topplinor från våra närmaste konkurrenter i allsvenskan, lärt mig av Shl...de är redan inkörda och uppvärmda

Tarasov: kör på det , tillsammans kör snart över hela jävla SHL

Tarasov: Det är nog mest önsketänkande ;)

Tambellini till Rögle, fy fan

Confusius: nordiptv.net

snowden:
Hoppas nästa säsong blir inställd. Tycker vi sla strunta i att värva och chansa på det. Gör fjällräven center till IVA vårdställe och ta betalt av staten. När nösta säsong blir inställd och shl lagen är på gränsen till konkurs till 21/22 kan vi värva dyra spelare

snowden: Har du detta för att se SHL och hockeyallsvenskan?

hanzon: Ursäkta det blev fel

Ja dom skulle ju vänta med värvningar pga Coronakrisen men vad händer nu dammsuger dom Modo som hade chans på SHL men det tog Svenska hockeyförbundet av dom sen värvar Oskarshamn våra bästa spelare det är äckligt och vidrigt att SHL lagen kan köpa spelare för 250000 kr per spelare fy fan lägg ner sporten det handlar mest om pengar ändå

Nucky:
Denna man kanske.

Tarasov: fan blir lite nervig att de skall rycka i jellvert med.

Tarasov: Funderar om Viklund och Jesper Olofsson finns med i Gladers spaning? Omark och Glader var väl i Finland och spana in spelare tidigare.

hanzon: Olofsson känns både för bra och framförallt för ung för HA.
Finns ingen riktigt anledning för honom att ta ett kliv ned i systemet mer än om han vill hem då.

hanzon: Du menar att en spelare som kom topp 10 i målligan i SHL skulle gå ner till allsvenskan?

JoseGonzales: Varför inte om det rör sig om moderklubben

hockey_21: haha vafan är detta? Flyr hela föreningen?

{8384}: först plockas a-laget på snart alla spelare nu juniorerna, vad händer i Modo ?

Heyerdal: är det för mycket legoknektskänsla på spelarna idag och för lite klubblänsla? Sekten shl jobbar på att krossa modo även via haklubbar

Heyerdal: Tvillingarna till Kristianstad? Skulle dom inte haft en chans att spela till sig en plats i Modo? Speciellt med tanke på hur det ser ut just nu?

Golden boy : Jag tror inte att Modo kan lova någon större roll eller garantera någon speltid, förmodligen annat hos KIK.

Trilske: Ja, kanske deras bror också som pushar dem att lämna.

Golden boy : Tvivlar på att de hade fått särskilt mycket speltid av Hellkvist i ett lag som satsar hårt mot SHL. Tycker det här är ett orosmoment dock. Inte första gången det händer.

Dexter : Trodde dessa två var stortalanger som i allafall kunde lira i en tredjefemma, gått nog.

Dexter : Håller med. Man undrar litet om det är tvillingarna som är orimliga, eller om Glader saknat fingertoppskänsla. Jag är inte så säker på att vi bör satsa mot SHL nästa säsong. Dels tror jag att COVID-19 kommer att plåga oss länge, dels tror jag att det blir svårt att få ihop något bra med så många som lämnar. Kanske bättre att preparera de yngre för 21/22?

Golden boy : Skulle inte kalla dom stortalanger. Dom kommer högst troligtvis inte bli draftade. Men tråkigt att dom lämnar. Tror att rollen vi erbjöd inte var tillräckligt stor.

Snipan: Upp till bevis nu för en Glader

modomille:
Jag tror det passar bra för båda parter där, svårt för dem att få a-lags hockey hos medan I KIK kan det få en a-lagsplats.

hockey_21: som ni ser verkar det vara Modo som givit Kristianstad ett erbjudande med bröderna Wahlgren. Läs artikeln först hörni innan ni sågar hela föreningen.

Golden boy :

Jag skulle absolut inte kalla dessa för "stortalanger". Deras bror var en mycket större talang, LP är en större talang, wernblom är en större talang.

Personligen har jag dessa i samma fack som OP och Karlström, kanske lite vassare än dessa. Dvs spelare som kan bli bra rollspelare och som vi hade chansen att behålla ett tag i klubben för att jobba i en tredje/fjärdekedja.

Dessa kommer inte bli några poängkungar, iaf ser jag väldigt lite som pekar på det.

Hade gärna sett dessa i klubben för att fortsätta utvecklas, men antar att dom vill vara ordinarie och det har jag svårt att se dom vara nästa år ifall vi också ska satsa fullt ut på Åhström och LP. Såg dom mer som extraspelare som kan gå in i tredje/fjärde vid behov. Antar att dom är garanteras en plats i Kristianstad som ordinarie och det kan inte modo ge.

Tråkigt att egna produkter lämnar, men inget som jag tycker gör oss så mycket svagare för att nå våra mål nästa år.

SKiLMY: vilken artikel? I Öa står inget om det vad jag kan se?

SKiLMY: Jag tror att du har misstolkat artikeln.

? Vi har gett dem ett erbjudande, i övrigt har jag inga kommentarer, säger Modo Hockeys sportchef Fredrik Glader

Glader menar givetvis att dom har gett bröderna Wahlgren ett erbjudande .

Från Hörnefors: exakt...så tolkade jsg också artikeln..m

Tarasov:

Enda positiva i detta är pengarna som kommer in.

Så här säger avtalet oavsett kontrakt eller ej.

Vad har vi skeppat till shl?

Hedberg, berglund, och norlinder - 1.050.000 SEK
JJ - 250.000 SEK
Olofsson, Rosdahl - 600.000 SEK
Tambellini - 100.000 SEK

Totalt: 2.000.000 SEK

Vi får hoppas dessa pengar går rakt in i budget och utökar den.
Har vi några spelare som skriver nhl kontrakt så vi får pengar därifrån? Vore underbart om Norlinder, berglund, Hedberg skriver på för en nhl klubb i sommar och lånas tillbaka till shl, eller skriver komtrakt senast nästa år så vi får 3/4.

Det enda sjuka med avtalet är att det finns ett tak på 8m. Den som förhandlat detta måste vara en idiot. Modo har alltså redan skeppar spelare motsvarande 1/4 av max summan. Sedan tycker jag kontraktsbundna spelare ska vara dyrare än en utan kontrakt. Säg minst 500.000 för spelare på kontrakt och summan nedan för de utan. Då hade nog aldrig iko slagit till på Rosdahl och Freddy.

Ersättning för spelare som är fyllda 20 – 21 år: 350 000 SEK

Ersättning för spelare som är fyllda 22 – 24 år: 300 000 SEK

Ersättning för spelare som är fyllda 25 år och äldre: 250 000 SEK

Dessutom finns ett tak på maximalt åtta miljoner kronor. Mer än så behöver inte SHL-klubbarna betala ut oavsett hur många spelare de hämtar från Hockeyallsvenskan.

Avseende utländska spelare sker utbetalning av en tredjedel av ovanstående belopp om spelaren spelat i den HockeyAllsvenska klubben under en säsong, två tredjedelar om spelaren spelat två säsongen och full ersättning efter tre eller fler säsonger i den HockeyAllsvenska klubben.

« · 2051119 · »