Tarasov: Enligt Madhawk på nått av de 2 senaste Sanny och Svensson podden så är Nubben aktiv på marknaden och söker breddforward och spetsback. Själv välkomnar jag spelskicklig back till truppen. Gärna en högerskytt då jag tycker Westerlund stagnerat och inte fått den utveckling man hoppats på.
Tarasov: Jag gillar framför allt mentaliteten hos jänkare där de flesta höjer sig när det är tightare vilket jag tycker svenskar är sämre på. Skulle vilja ha in en hårdskjutande back, gärna rightare, som kan bomba i PP.
JoseGonzales: Jo, vi har ett kopiöst dåligt försvarsspel. Vem skulle inte ha panik när man känner att man verkligen inte vill spela som coacherna beordrar.
tycker dock johansson i timråmålet släpper mkt konstiga returer rätt ut, kanske inte känner sig så stabil idag.. försöka lägga mkt puckar på honom o gå hårt på returerna.
{5647}: Tycker det ser ut som att ingen riktigt vet hur ni ska ta er ur zon på ett kontrollerat sätt. Mycket enkla back back sedan bara ge till en stillastående forward i princip.
Skulle vilka säga att MODO just nu påminner om löven före Kenttä kom då det var värvat spelare och tränare utan att tänka på att det är ett lag man bygger.
Gavelo: Jo, Styf den yngre behöver bara mogna. Då är det sämre med farsan hans.
Föesvarsspelat ser dock bättre ut i både anfallszon och mittzon, även om det är oerhört märkligt att coacherna inte bara säger åt vänsterbacken att kliva ut på son forward. Varenda uppspel kommer ju nästan där, utan att vi ens är där för att stoppa. Men, vi har med oss tre man hem i alla fall.
Försvarszon är också något bättre, men inte alls bra. Man yrar runt lite och vet inte vad man ska göra, alternativt att man vet vad coacherna tycker man ska göra fast man inte håller med.
När kan man förvänta sig att AHL och NHL-läger och allt vad det är slut? Om nu Glader försöker vara kylig och invänta detta - när kan man tänkas som tidigast höra om något potentiellt nyförvärv utifrån det utfallet? (Eller att Hepo återvänder eller dylikt).
dempa: Nej. Hugo är en talang, vek(därav slarvig) men en stor talang. När vi har fler backar tillbaka får han backa tillbaka, spela mindre i A-laget, men en stor talang
Tarasov: Jo han slåss emot några landsmän med.. som har gått högt i draften. sen när dom tar in dessa herrar under offseason.. Patric Hornqvist, Alex Wennberg, Radko Gudas, Markus Nutivaara, Anthony Duclair Ryan Lomberg
5/7 kommer vara givna redan därav tog dom in dom.. 2 sista var billiga för Florida, men nu får dom chansen i Campen med vilket ger mindre chanser och platser.
Kaut däremot är jag kluven till men deras camp ser väldigt lovande ut med detta år. enligt deras GM så är det en av deras bästa camper på länge - med tanke på deras urval av spelare.
Miikka Salomaki #10 Matt Calvert #11 Jayson Megna #12 Valeri Nichushkin #13 Shane Bowers #14 Sheldon Dries #15 Tyson Jost #17 Mike Vecchione #18 Brandon Saad #20 Logan O’Connor #25 Nathan MacKinnon #29 T.J. Tynan #36 J.T. Compher #37 Pierre-Edouard Bellemare #41 Kiefer Sherwood #44 Martin Kaut #61 Nick Henry #70 Joonas Donskoi #72 Nazem Kadri #91 Gabriel Landeskog #92 Andre Burakovsky #95 Mikko Rantanen #96
sen får man ej glömma att Newhook som spelar i Kanadas jvm lag med ska också in på ett hörn där. Deras GM tror att han kommer lyckas ta en plats i laget år , för dom har stora förväntningar på honom, samt gör han inget dåligt JVM heller
{9095} : handlar mycket också vad Florida vill med Heppo om han ej tar en plats där. men jag tror det kommer bli att han kommer tillbaka till modo för att fullfölja säsongen. Om man går efter vad hans agent har sagt, för han trivdes riktigt bra i MoDo , under den tiden han var där.
nej nu blir det sova för min del, så jag kan ta mig ur denna corona.. har haft det i 2 veckor nu typ
{9108}: Tre lag kommer ställa in säsongen i AHL vad det verkar. Florida ett av lagen som berörs ser det ut som.. Fler lag lär väl kunna ställa in vad det lider med. Lär kunna bli en späckad marknad denna säsong..