1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505686 inlägg · 4189 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Tarasov: Nej du har rätt som vanligt... googlade det och fick fram:
spraktidningen.se/qa/systemet-talar-for-att-skriva-pajpen/

KarateKing700: Är väl rädd att han inte skulle få speltid. Tycker att vi har sex riktigt bra backar för närvarande och kan komplettera med Norén och Styf. Styf har väl inte hunnit ikapp ännu, men det kommer han. Ska man ha en tuffing så måste det vara en Frögren, Murray eller Rahimi. En föredetta hygglig spelare som varvar ned, men som av någon oförklarlig orsak har domarna välsingnelse att åka omkring med ett "ni slipper ut ur fängelse-kort" i backfickan. En utlänning skulle aldrig någonsin slippa undan med sådana saker och skulle med stor sannolikhet inte tillföra så mycket.

Skulle detta kunna va en kandidat till den där sheriffen på backsidan?
Har inte spelat i år men verkar va en tuffing som tagit en del fighter

{5647}: Gavelos inlägg, men formulerade mig en aning konstigt kanske.

modomille: Vad svarade du på för inlägg?

Gavelo: Borde inte vara det, men förstår inte riktigt vad Gradin sysslar med ja.

Tarasov:
Det hela började med att nån på DN, tror jag det var, började stava mejl isf mail.

Inte för att vara den men, alla lag behöver lite finsk sisu i deras trupper för att bli stark!

vi är ju som sagt storebror nu i hockeyn för er ;)

Nucky:
Jag har säkerligen fel!

Tarasov: tveksam där men kanske du har rätt😁
Tänker att pipe är ledning/rör på engelska, att skriva ”pajp” är vansinnigt rolig svengelska😆

{9682}:
Vilken hajp kring snajpern.....

Tarasov: Tyvärr har det blivit lite löjlig svenska på sistone. Hajper, Sajber osv..samtidigt som SVT drar iväg valfria engelska trendord i varje program bara för att de själva bor på Söödeeermaalm...

Werner:
Blir lite osäker men tänker ”trejd” inte ”trade”,
sajna inte signa. Alltså pajpen inte pipen

Nucky: Mattias har gått engelska undervisning hos Pelle ? ;)

hanzon: Ingen i ”pajpen”(😂😂😂) enligt allehanda

hanzon:
Köper såklart mer än gärna men laget vi har är att illräckligy bra. Skall bli kul att följa Marenis flytta honom till mitten i första PP

hanzon: Är detta vad vi söker?
Jag hade gärna sett en forward med 95kg muskler

Tarasov: Vi skulle må bra utav att ha en slovak eller en tjeck 💪🏽

Mano:
Kaut Mariens skulle vara en duo det

Tarasov: Kaut på waiver. Bara att åka.

Bad_Brett:
Kvällens Niederbach.... 10 min

Tarasov: Kul för Big Sam om det blir så...

Tarasov: det bevisar ju bara hur desperat Nubben är, en överbetald otränad och (troligen)omotiverad Sundström fixar knappast håves problem

Dubbla matcher i helgen. Bäst jag beställer en extra stor pizza ikväll, så jag orkar med löven imorgon. Karlin tycker det också.

{9682}: Så länge det inte snöar är det lugnt!

JoseGonzales: Jag är livrädd för den där hallen. Litar inte på bjälkkonstruktionen.

{9682}: Vilka kommer till Umeå imorgon?

Hoppas ni är livrädda för vi har bäst CORSI i hela ligan!!

Woods-Dickinson-Aagaard
Sveningsson-EJK-Halbgewachs/Niederbach?
Marenis-AP-Mannberg
Ohlsson-Södergran-OP

{9682}:
Ikonen eller Niederbach tror jag

Tarasov: Det har dränerats rejält på CapFriendly och när Nubben hade ekonomikurs om dollarn så blir man tveksam att lirare kommer loss från AHL. Kanske kan få loss nån från SHL om vi delar på lönen. Inga jävla lånelirare...

{9682}:
Vem köper vi nästa vecka?

TickledDonkey: Finns en liten Magwood-connection där...
Uppladdat:

500x0-dam.jpeg

TickledDonkey:
Ett köp per vecka till Damlag/herrlag är realistiskt. Dags för någon förlängning snart EJK eller Svenningsson tror jag, Bernie såklart också men frågan är om han vill vänta.

Tarasov: Denna sägs vara klar för damlaget.

KB:
Vad vore ett sillysnack utan att jag tar upp Niederbach, placerad i 4 kedjan med Ludvig L, Kasper och OSL

Tarasov: Inget konkret egentligen.

”Juuso Ikonen på marknaden
Juuso Ikonen floppade i Djurgården men fick ett rejält lyft efter att han värvades till Brynäs av dåvarande sportchefen Stefan Bengtzén (nu i Örebro) och tränaren Thomas Berglund (nu i Luleå).
Nu är finländaren klubblös och erbjuds bland annat till flera SHL-klubbar. Just nämnda Brynäs, Luleå och Örebro är tre klubbar som letar forwards, men frågan är om Ikonen håller den klass som klubbarna är ute efter.
Ikonen stod bland annat för tolv poäng under slutspelet 2017 då Brynäs gick till SM-final och hade bara fem spelare före sig i poängligan.
Efter ytterligare en säsong i Brynäs skrev den högerfattad finländaren på ett kontrakt med Washington Capitals, men det blev endast AHL-spel. De två senaste säsongerna har den nu 27-årige Ikonen spelat i Liiga.”

KB:
Vad sades om denna herre?

KB: Första hoben i MoDo då, även om Bysse knappt var en tvärhand hög ;)

{9742}: Så länge han sprutar in poäng så kan han lika gärna vara en fjärdedels vuxen för min del.

KB: Men, vill man inte ha en vuxen spelare? Halvvuxna finns ju i plantskolan, bara att hämta

Gavelo: Från sportbladets sillynyheter:

”Blir Jayden Halbgewachs kvar i Växjö?
Många klubbar har jagat forwards under hösten. Växjö är en av dem och valde att skriva kontrakt med Jayden Halbgewachs. Men någon succé har det inte blivit. Den 25-årige kanadensaren, med tre NHL-matcher på meritlistan, har svarat för en poäng och sett lite vilsen ut i spelet.
Samtidigt finns uppgifter om att Växjö letar intensivt efter fler forwards och frågan är om det betyder att Halbgewachs tid i klubben blir kortvarig?”

Vi vet ju att vi var på honom ganska hårt, undra om det skulle kunna bli aktuellt igen om Växjö vill bli av med honom?

Gavelo: Det är nog det som kommer ske också, men samtidigt är det ganska jobbigt att tacka nej till ca 4 miljoner i årslön för att man vill spela hockey under 6 månaders tid..

Jag förstår om han sitter ut det men samtidigt så är nog det bästa för hans karriär att lämna!

JoseGonzales: Om jag får komma med en synpunkt i Sundström gate, han sitter på en hög lön men hans karriär är även påväg mot sitt slut då han är i 30 års åldern, ist för att sitta kvar med den lönen och döda karriären extra tidigt så kan han ju överväga att sänka lönen rejält men samtidigt förlänga karriären några år vilket i långa loppet ger mer kapital.

JoseGonzales: Frölunda spelar ett energikrävande spel och Sundström har sett ut som en spelare med ”soppatorsk” senaste åren. Inte minst med tanke på hans skadehistorik är ju frågan om soppatorsken är permanent eller om han kan hitta toppformen igen. Jag vore tveksam till att ta in honom till ett redan rutinerat lag, kanske vore vettigare om man har ett ungt lag som är i behov av rutin.

Petey21: Vem vill du ha? Vi swishar....

{9682}: Allehanda namndroppar diverse lediga spelare på marknaden.

{5647}: Då är karln lite dum. Kan ju gå till serieledare MoDo där andra sillstrypare finns. Dessutom har Ö-vik en skärgård med villor han kan köpa med en månadslön.

bollan123: Han kan haft flera alternativ på gång, men där alla föll bort av olika skäl. Sundström kommer nog till en punkt där han måste bestämma sig och då kanske Löven är det minst dåliga...
Kanske skriver han ett kortare kontrakt för att täcka Fredrics skada, med möjlighet att bryta om ett bättre alternativ dykter upp.

« · 2387880 · »