1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 505592 inlägg · 4189 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Amitiel: KÖÖÖÖP!

Jag tror det generellt sett är med viss glimt i ögonen folk går an. :-)

Silly: Vi har råd av avvakta hur det går med Tex.

Alltså varför är det sån jäkla panik och värva, vi är inte i kris på nåt sätt och närmare övergångs gränsen kommer det finnas så mycket bättre spelare än det som finns ledigt nu,

Så jag vill i allafall att målvakten, backen och 1 av dom 2 forwards som ska in kommer in då av den enkla anledningen att det finns så mycket bättre spelare lediga då, den där matchvinnande målvakten som kan stänga ner matcher själv finns helt enkelt inte lediga just nu.

{9108}: En Rightare eller en Målvakt :-)

Tarasov: KÖP KÖP KÖP!!!

Dr.Krykov:
Helt rätt vi måste KÖPA

Jag tror såhär, att modo har en spelare klart vid jul som en julklapp

Dansken 29: Ni måste sansa er, det har spelats 21 omgångar.

{10015}:
Som sagt….

KB: Var extremt parodiskt ifjol när Karlin tillslut blev klar för oss, så utbrast Ros ”vad var det jag sa!” på twitter…

KB:
Ros fylletweetade never forget!!! Sen stod han inte för det och Abrahamsson försökte täcka över. Ros fiende nr 1 för alltid. Sen har mage att ha en bild där han sitter och får lite glans av Foppa/Sudden/Lidas på sin blogg HUR VÅGAR HAN!!!!! 🤣🤣

grimiss: Karlin var nära innan vi tog in Säcken. Sen spred Tomas Ros en massa smörja om att vi signat Karlin direkt efter Hellkvist drog, men det fanns noll substans i det.

Tarasov: Konspirationsteoretikern i mig kommer fram nu och funderar på om detta är ett försök att "skrämma" de andra topplagen från att gå all-in. De senaste åren har det ju känts som att Timrå och HV helt enkelt var för bra, och att konkurrenterna kanske därför tog det lite lugnare med värvningarna än man hade gjort annars.

Ryktena som florerar är ju inte vilka som helst heller med Vigneault, Vela och Berglund.

Rurik: visst var karlin nära tidigare men sen blev det Ville istället?

Dansken 29:
Fram med Sedelbuntarna NU KÖP!!!!!

{6870}: Hinken och Karlin har varit de bästa värvningarna på flera år. Hoppas verkligen dom väljer att stanna, även fast vi kanske inte lyckas gå upp.

Werner: Ja det är så otroligt skönt att vi fått in två så duktiga och kunniga personer på rätt poster. Vi om några är ju luttrad genom åren med tränarbyten, "intressanta lagbyggen" och halvdana sportchefer.

{10015}: lite orättvist att jämföra med våra :) men dom har inte alls samma offensiva skickliga som vi har.. tror inte heller att dom har tänkt att gå in i slutspel med samma backuppsättning som nu

Werner: Tyckte forwardssidan såg helt okej ut men backsidan tyckte jag såg riktigt dålig ut.

{6870}: På förhand tyckte jag att laget såg rätt solid ut. Men ibland blir det inte som man tänkt sig.. Gött att vi har Hinken och Karlin som styr skutan

Werner: Till Paananens försvar så är det svårt att få till ett spretigt lagbygge.

Confusius: Den ledningen kanske kontaktar Fagervall nu.. Gillade Pannan förut men verkar inte få ut max av lagen han har haft på sistone

KB: Vik´s ledning verkar ju fan vara lika rökta i skallen som sina supportrar

Andraassist: atvars tribuncovs

Andraassist: En Rahimityp? My ass. Vill absolut inte ha någon som är som Mikkelson eller Rahimi. Någon som är som Folin hoppas jag på.

Andraassist: Aldrig en Rahimityp. Jag betackar mig för långsamma, fult spelande filmare. Skriv en Tollefsen, en Timander eller på annat sätt bra spelare.

{10015}: samtidigt är det många som hoppas på en tuff, stor stark försvarsgeneral, en Rahimityp. Men jag är lite tvekande till om det behövs. En liten grinig typ kan absolut vara bra men för mig får han gärna vara snabb och behöver inte väga 100 pannor.

Andraassist: Första känslan: Mikkelson. Och där sa magkänslan stopp.

KarateKing700:
Jag tror att vi behöver någon som har lite erfarenhet från stora riinkar. Det kommer ta tid annars innan han kommer in i det

Men det är bara vad jag känner och tror!

KarateKing700: Låter antingen som succé eller otränad rundningsmärke med omodern spelstil.

Tarasov: Karlin vs Garpen W.O.

Gradin vs Stoppel W.O.

{9742}:
Fagervall känns som en riktigt bra kille på det mänskliga planet dock endast en ok tränare men tycker man presterar som förväntat.

{5647}: han var kass i KHL före Timrå och han var kass i Djurgården efter Timrå också. Det var freddans första stora blunder, att låta Svedberg stå i kvalet mot Oskarshamn. Hade Brattström fått stå så hade Timrå sannolikt aldrig åkt ur mot Oskarshamn men det är ju vatten under bron vid det här laget. Hans plockhandske var en Schweizerost.

KB: Underbart för oss att det inte är STOPPel som sparkas, ökar våra chanser betydligt

En riktigt intressant back kom precis ut på EP
Brandon Davidson
31 år
188 cm
95 kg

Har inte spelat massvis med matcher senaste säsongerna men var assisterande kapten i Rochester Americans när dem spela slutspel ifjol.
Ser ut att ha gått en del fighter bla i NHL

{5647}: Mario Kempe till Luleå.

{9566}: Det var bara i Timrå han var dålig. Undrar varför.

KB: Lite synd att inte Djurgården behöll honom, tror aldrig jag sett en sån liten och hopkrupen målvakt i målet när han skulle försöka att vara stor och rädda puckar. :)

{9682}: Niklas Svedberg till tyska ligan. Trodde Djuu skulle passa på och plocka in honom nu lagom till JVM.

KB: Obygden orsakar oro omkring Odenplan.

KB: ge oss mer!!!

Nucky: Maskinen MoDo är så pass bra att konkurrenterna tappat jobbet.

”DIF hade redan bestämt sig, egentligen sedan man såg de stora skillnaderna mot Modo, om att göra förändring.”

”Laget har räddats av en överpresterande Carl Lindbom, och spelmässigt var det tydligt i toppmötet mot Modo att man låg långt, långt efter sina toppkonkurrenter.”

KB: ojojoj.. räkna med att VIK orsakar fler skador i vinter. Tur för oss att 2 matcher redan är spelade iaf

KB: Lås i brudarna!

Silly: Patrik Berglund ryktas vara klar för VIK, bland Västerås-kretsar.

Känns som att bjuda in mer kaos i en redan kaotisk förening. Har dessutom inte spelat på 1,5 år.

{9682}:
Vela kommer välja modo, Han är bästa kompis med Josh!

Tarasov: Det kunde ha varit värre ;-)

{9682}:
Vi skall alltså köpa 2 forwards till! Njuter du?

{9682}: Jag tror mer på Tollefsen. Vi har gott om offensiv kompetens, men färre rent defensiva. Berg, Ingman och Norén är alla skickliga på att starta spel. (Det är två man inte behöver nämna också).

Jag tror man vill kunna ha in en mer utpräglat fysisk/defensiv. Går Wahlberg eller Folin sönder så vore det väldigt bra.

« · 2414936 · »