1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503648 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
JoJo2613: Kan bli så att Tex får matchen mot Västervik hemma nästa onsdag.

Keriksson: Han ska ju vara backup på Fredag och sedan stå med J20 på lördag. Så det har ju gått riktigt fort. Man får ju bara hoppas att han hittar tillbaka till matchform snabbt :)

JoJo2613: Intressant och bra för Marcus att få spetid men vem ska vara backup då under tiden, Tex redan?

Nygren lånas ut till Piteå.

Markus1212: Om man gick in på aftonbladet i telefonen, gick Sport -> Hockey Allsvenskan -> Så ska den kunna hittas där.

Padrone78: Står längre ned i tråden, men den är ganska ny. Den spelades in 01-31

När jag scrollar ABs flöde får jag upp en 60 min genomgång av MoDo. Är den ny eller gammal? Någon som har Plus och kan dela lite om det är en ny?

JoJo2613: vart hittar du den podden? Är det hockeystudion eller?

erjo: Behövs ingen NHL klausul på samma sätt som att det inte finns någon klausul för Shl att värva från As.
Hugg har varit riktigt bra och lär väl testa sina vingar i NHL, skulle han dock inte ta en plats och vilja återvända om något år så gäller det kontrakt han har med Skellefteå.

Kontrakt i dagens hockey är fulla med kryphål

Silly: han har garanterat NHL-klausul. Dessutom inte draftad så alla lag kan gå efter honom.

{10015}:
Han skrev kontrakt till 27/28
Det finns ju alltid klasuler :-)

{10015}: var sanny som skrev det när dom går igenom alla lag gör nästa säsong tror jag.

KB:
Problemet är kanske inte enskilda spelare tror ganska många i dagens MoDo skulle fixat SHL i begränsade roller, om man däremot går upp så sitter man där med 15 spelare som skall etablera sig samtidigt. Det finns ingen tid för inskolning exv JJ fick ett år på sig.

erjo: Var har du läst att Hugg ska åka över nästa säsong? Förlängde ju typ nyss.

Foppatofflan: meeeeeeer!!

Silly: Hugg är inte center plus att han ska åka över nästa säsong.

SKiLMY: vi har Rautio som eventuell målvakt in (förutsatt att Timrå plockar in annan målvakt) om Tex inte håller, enligt Gradin. Väntar på Lill-Werner, men tveksamt om Malmö släpper. Sam inte längre aktuell pga Nubbens nej. Betyg: målvakt 3, backar 5, fw 4, tränare 4.

SKiLMY: Skulle precis börja lyssna på det. Även fast det är premium så kan man starta podd versionen på aftonbladet i telefonen.

Greg P:
Jag gissar dom i så fall som en 2: a kedja med en etablerad center typ Richard Hugg.😁
Pooley har tyngd också!

Någon som kan sammanfatta det som sägs?

{5647}: Tror väldigt många toppspelare i allsvenskan skulle kunna hävda sig i SHL ändå. Handlar bara om att hamna i rätt omgivning med rätt roll, vilket inte alltid är helt enkelt.
Egentligen inte helt säkert att till exempel Karla - JJ - Tambellini skulle ha presterat lika bra tillsammans i ett MoDo som behövt kämpa för att undvika kval, även om de bevisligen lyckats extremt bra på varsitt håll. Speciellt med Björn Hellkvists övergripande försvarsspel.

{5647}: Har nämnts förut men Sebbe Ohlsson tror jag skulle kunna funka bra i SHL.

Greg P: Det är alltid tveksamt om toppforwards i allsvenskan lyckas i SHL. Minns Perl Arlbrandt för en massa år sedan. Schilkey har helt klart en riktigt hög nivå och känns ganska lik som Woods och för den delen Halloran. Alla tre kan få det jobbigt att dominera på samma sätt och är lite svaga defensivt. Pooley är mer en målskytt och kan fungera som Fredrik Forsberg. (Jo, jag vet att Schilkey gjort flest mål av dem, men jag tycker att Pooley är mer av en avslutare och de andra speediga tekniker).

Greg P: Exakt, så jäkla dyr kan inte MacMaster ha varit.

Silly: Tveksamt om Schilkey & Pooley går in som topp6 forwards i Skaik?

Jag tror Oskarshamn eller Luleå kan snuva dom eller Modo, er nackdel är att Allsvenska slutspelet tar så lång tid att SHL-lagen i ingemansland kommer ligga före i truppbygget.

Silly: Jäkligt konstigt att Hästen nyss låg 4 miljoner back sen veckan efter värvar man spets till laget.

Bad_Brett:
För att dom hade 1: a Tjing på honom.
Han var i stort sett klar för Hästen när Örebro vill e ha honom!dom lånade honom och betalade Modo 1 mille

KRB:
Woods är kvar i MoDo om vi går upp.

Silly: det får man ge Jesus, jävligt vassa värvningar

Confusius: Förstår inte hur Marenis kan gå till Hästen då han är utlånad av oss och vi betalar lönen.

Silly:

Är Woods förlorad till nästa år, även om MoDo avancerar upp till SHL, skulle varit trevligt och få behålla honom helt enkelt

Silly:
Jag tror SAIK släpper Woods ocg går på All in på ett paketköp av Schilkey & Pooley.

Tarasov:
Eller IKO ( ett brödrapar)

Skulle onte förvåna mig om Kenttä har hittat sin center?

Tarasov:
Leksand är verkligen ett Legosoldaternas ishockeylag, avdankade gamla stjärnor som åker upp och vilar upp sig några månader med bra månadslön och läker ut någon långtidsskada innan de spelar ut sig ur laget innan fönstret stänger…
Stackars dalmasar…not

Robin Ztorken L: Ser att Marenis nu ryktas tillbaka till Vita Hästen, haha cirkeln är sluten.
Alexander Anderberg ryktas till Oskarshamn nästa säsong, kanske kidnappa den affären?

Tarasov:
Quenneville lämnar Leksand kanske det blir Malmö!

KB:
Jag förstår problematiken och tycker själv att Gradin varit lite osynlig men samtidigt så verkar han vara en målskytt och vill tränartrojkan ha in honom så kör. Skit i fansen.

Nucky: Lite som det blev Med Tuffe Uffes grabb...

KB: Nä, MoDofansen skulle ALDRIG klara av att hantera det😆
Lek med tanken att han haft en säsong likt Sven, att spelet hackar men tränarna fortsatt ge honom förtroende.. yeez

Tarasov: Tycker inte vi ska ha sportchefens son i laget. Kan bli för mycket skit runtomkring. Hade varit en annan sak om han var lite äldre och mer etablerad kanske.

puffe:
Tittar lite på statistik för Anton Gradin, är faktiskt inte helt främmande för att vi skall plocka in honom särskilt om vi inte skulle avancera. Linus P verkar fö gått bra i KIK på senare tid. Kanske en återförening av
LP - Wernblom- Gradin

Silly: Är deadline för nyförvärv 15/2? Kan behövas en målvakt och en förstecenter i värsta fall, brrr

{10015}:

MadHawk satt också och lekte med tanken lite kring MoDo i dagens program.
Han tyckte att Hinken skulle slå en signal till LHC:s sportchef Peter Jakobsson och fråga om han kan få hyra Marcus Högberg i månader för ca 2 Mkr.
LCH kommer missa slutspelet Högberg har spelat klart för säsongen och vi får SHL bästa målvakt?
Sanny tyckte att det är fullt möjligt men inte särskilt schysst,
Han tycker att man borde förbjuda att hyra in spelare från en serie uppifrån!
Mad Hawk visste att det har varit diskutioner om det, men så länge det är tillåtet kan man göra det :-)
Uppladdat:

500x0-download_0.jpg

Smurfen: I deras podd så sa Höken att Wernblom är helt klippt från laget nu, de gick ner på tre kedjor istället för att spela honom när Barnekow blev skadad.

Från Höken nu på Twitter, undra om detta gör att Werner får mer speltid nu eller ?

" Hör att William von Barnekow fick axeln ur led i lördagens match. När han är tillbaka? Vet inte. Men det dröjer nog. Med tanke på att Malmö har maxdatum 28 mars i år, så kan det vara tack och hej med säsongen. "

Masjävel: Haha ja bra strategi att täcka upp hela målet. Ja ibland blåser det kallt i Övik, men somrarna brukar vara riktigt fina.

Andraassist: Upp till bevis nästa år när vi möts i Allsvenskan. Ryttar kommer upp i Allsvenskan efter en sommar full med burgare. Kommer vara helt ogenomtränglig med 130 kg. Det blåser kallt från Östersjön i Övik

Masjävel: Roligt för honom men jag har svårt att tro att han skulle vara klasser bättre än vår Gudlevskis. Kämpa!

SIF#29: Ni kan få låna Brödernas Linus Ryttar som just nu slaktar i ettan. Skulle säga att han är bättre än alla era målvakter o framförallt bättre än sållet Lindbäck. Lindbäck skulle inte ens platsa i Brödernas lag i div 4

« · 2459785 · »