jonsson: Dom syftar på Wernblom och Rautio men Rautio är bara ett potentiellt namn inget mer än så. Hinken lät inte optimistisk kring chanserna att få hem Wernblom tyvärr. Men dom har meddelat spelar gruppen att om dom ska ta in någon så är det Wernblom så att grabbarna inte tror att det jagas nyförvärv.
Padrone78: Dom har hört sig för med HV angående Vesel men ser inte ut att bli något där enligt Kenttä. Man har också fått nej från finska klubbar då flera lag fortfarande har chans på slutspel och Kenttä tror att det kommer bli tufft att få lös något etablerat namn därifrån. Han får också frågan om hur jobbigt det har varit att vi har lastat på med namn men Kenttä säger att det har inte varit det minsta jobbigt och säger att vi kanske känner att vi behöver det och att han är nöjd med sitt lagbygge. Han säger sen att han vet att dom kan hota om en SHL plats och att han skiter i vilket lag dom möter utan dom ska vara så bra att det inte spelar någon roll vilka dom möter.
Greg P: Sen när det väl gäller finska ligan, så brukar lagen i den ligan samarbeta , dom lagen som inte når slutspelet brukar alltid låna ut sina spelare till lagen som går vidare till slutspel, vilket också kan vara en del till varför det inte kanske släpps allt för många spelare just nu därifrån, om nu inte SHL lagen börjar jaga en del spelare där.
Powell får speltid i IKO och gör mål. Gissar att han blir kvar i SHL, om IKO skeppar kanske Malmö hugger. Kenttä var väl och försökte tidigare på honom, men tror inte han lämnar SHL.
jonsson: Han kommer inte gå till oss direkt, det vill man inte ens nu. Bara att be till högre makter att han drar till SHL, känns som att det finns en stor risk för det också.
{5647}: har väldigt svårt för det där konceptet som nooky beskriver.. att dom bästa spelarna lånas ut för att stärka upp andra lag i ett slutspel. Vad säger fansen att plocka in rivalens spelare?? Är jag för gammal?
Werner: Väl, bättre att låna in en spelare ifrån annat lag i ligan, som kan ligan m.m än att plocka in en legoknekt utanför Finland och en annan liga?:p
har funkat länge för finska ligan, och det kommer nog göra det en bra tid framöver med :)
Werner: Klubbarna brukar komma överens, sen höra sig för med spelaren innan beslut tas om utlåning , om inte så försöker finska ligan sälja spelare först och främst till SHL först
{9108}: förstår.. tänker bara på hur man själv skulle ställa sig till en sån utlåning om ens rival, som man spelat emot missar slutspel och man tar in stjärnan som avgjort matcher till emot ens eget lag någon vecka innan??? Nej tack... finns det någon rivalitet kvar i svensk hockey kör inte på finska viset.. jösses
KB: Varit så för länge så folk har blivit vana, samt har det skötts på ett " okej " sätt, men det har varit på tal om att öppna upp den samt att göra Liiga större med.
Är det 7 dagar kvar till dead-line? Så jävla trist silly , kan inte nån hitta på några rykten åtminstone? Behöver inte ha någon sanningshalt, Lukas har man hört om, men är en målvakt till på gång, är Dickinson hel för att leda laget igen? Ingen som sett Kaut på Mamma Mia ikväll? Mera rykten tack
puffe: Malmö måste hitta någon ny innan dem kanske väljer o släppa iväg Lukas, Dickinson samma som tidigare han var utan krycka och ben/fot skydd idag när dem andra tränade. Jag hade hoppats på Timrå målvakten som drog iväg till Schweiz men det kanske blir någon annan SHL målvakt som man kan låna? in eller hur det nu funkar längre fram. Tyvärr känns Gudlevski, Tex och Nygren lite väl tunt, då vi har ingen aning vilken form Tex kommer hinna komma upp i. Så personligen så sitter jag bara o hoppas på att Malmö fixar nått/några nyförvärv ^^
jonsson: drömde inatt att lillwerner var klar... kan det betyda något? 🧐🤪 Helt ärligt så vet jag inte om vi bör ta in han?? Väldigt lite speltid genom hela säsongen.. men jag litar på Hinken 🙏
Känner ni er lugna med målvaktssidan? Hade känts betydligt bättre med en till målvakt. Förväntningarna på Tex är väldigt låga efter en såpass lång skada..
Modo4321: Kan han få 5-6 matcher av dom som är kvar så kommer han nog in i det. Målen har inte blivit större, plocken har han nog inte sålt av. Behöver några matcher så han kommer in i det. Jag är trygg med guden och tex
Modo4321: Sista utposten är typ viktigast i ett hockeylag och speciellt i ett hett slutspel, så nog är man en smula fundersam alltid men väljer att vara optimistisk och tro på Guden och Tex.
Regnbåge: Ha ha... Det kommer sluta med att Wernblom blir kvar i Malmö. Och Emil Molin C/LW Kommer in som breddspelare och en back up, Om Vela måste spela 1: a center så kommer Molin in som andra center.
hompa90: Gradin får lämna en väska med 500,000 så att skåningarna kan erbjuda lite lön till Gardiner eller annan halvfigur. Kanske norpa någon framför Värvnings-Jesus.
grimiss: jag är rädd för en rejäl genomklappning ikväll, men hoppas även löven känner nerv negativt. Tror det blir 4-2 eller 2-4. Beroende på disciplin. Sista kommer i öppen kasse.
Frontschwein: Löven har nog laddat för denna match länge. MoDo måste börja spela lite fysiskt i matcher som denna. I Umeå är det ju VM-final. Vill se lite griseri!