1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503558 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{10015}: Inga Tjeck å Slovaker? Vyborny var en fin värvning. Lite äldre, men ändå...

{10015}:
Lite längre ner verkar det som Neo går till Saik och verkar inte spelat med j18 så tänker att de lämnar båda. Synd att vi tappar 4 st. Men skönt att Hugo S, Milton G, Hugo H stannar.

Tarasov: Senaste åren har det alltid varit minst två Stockholmare som flyttar hit :)

Tarasov: Tack, så Erik Häggblad går till Luleå och Neo stannar hos oss?

{10015}:
Glömde länka

Tarasov: Vem? Och var får du den informationen ifrån? Sjukt intresserad utav det om ni inte märkt 😂

Tarasov:
Verkar som Vincent Wedin,Häggblad och Ingelsson går till Skellefteå.

Tydligen plockar vi in denna kille.

{10015}:
David följde oss en kort stund innan hen kritade på för Oskarshamn. Sen har det varit tomt

Tarasov: Alla 3? bröder Quenneville till MoDo nästa säsong då ;)

Tarasov: Har vi inte haft typ 10 st Quenneville som följt oss på instagram sedan förra säsongen?!

Tarasov: Alla duktiga spelare följer MoDo. Bara att ställa sig i Gradins telefonkö:
"Du har plats...5 i kö. Tack för att du väntar!" ;-)

MoDoNörden:
Det enda vi har en spaning på att en Quenneville börjat följa MoDo på insta.

Tarasov: Hade ju varit en dröm och fått ha JD kvar en säsong till. Och om han väljer att stanna så kanske det finns någon liten chans att Woods stannar en säsong till också. Tänk dig att få gå in i nästa säsong med den första kedjan skade fri.

MoDoNörden: Extremt märkligt att Höken inte nappt den ännu

Tarasov: Hmm, nu måste man veta vem det är hehe, kan inte någon med inside komma med lite nyheter på vem det kan vara?

MoDoNörden:
Ingen aning men Gradin sa att han hade 1 spelare utifrån klar till nästa års allsvenska lag.

Tarasov: Vem är klar?

{9682}:
Ja vi alltid råd

Tarasov: Har vi råd?

Gavelo:
Lite silly då tänker som Gradin utgår från allsvenskt spel och då ser det ut såhär med kontrakten

Fw

X-JD - Aagaard
X - Niederbach-X
Södergran - AP - Mannberg
Ohlsson - EJK - OP
TJ

Back
X - Näsen
Ingman - Berg
Wahlberg - Folin
Norén - Styf

Målis
XX

Gradin trodde inte vi skulle tappa så många av de som skrivit kontrakt. Men JD känns mest aktuell men kanske skadan gör att vi kan få behålla honom. I övrigt en spelare klar.

I övrigt en spelare klar ✅.

Silly: Tveksamt.

Tarasov:
Det bör väl komma en förlängning av Vela snart?

Bad_Brett: "När man inte kan räkna med att någon annan ska göra målen, utan inser att det är upp till en själv" angående vår svacka är detta min syn på problemet. Alla kan inte vänta på JD ska hålla dom i handen... bara den och den är tillbaka så blir allt bra, kan ha satt sig i laget.

Bad_Brett:
Jag tror det var lättnad.

Bad_Brett: Tror Halloran mest blev lättad av det där målet, att komma hit som målgörare och göra noll mål på elva matcher måste vara tufft psykiskt.

Rytter: Jag vet att många var nöjda med inledningen igår, men jag vill påstå att någonting hände efter 3-0. Det var som att alla helt plötsligt fick 10 kilo muskler mer. Det är det jag har velat se hela tiden. Spelare som jobbar sig till utvisningar genom att aldrig sluta åka skridskor (förvisso svårt med inkompetenta domare, men intentionerna ska ändå hyllas), som går in och ställer till oreda framför mål etc.

För övrigt undrar om jag om Näsén har åkt runt och funderat på vad ungen ska heta, för igår var han sig själv igen. Det är lustigt hur han lyckas höja sig tio snäpp när motståndet blir _tuffare_ när han knappt har hållit måttet mot strykgängen.

En annan positiv sak som jag tänkte på är att det är ytterst svårt att hitta några att hacka på i gårdagens match. OP bör få en snigel på ögat, och i ärlighetens namn har Tex en bra bit kvar innan han kan utmana Guden om förstaspaden, men i övrigt finns det inte mycket att anmärka på. Bernhardt verkar ha en liten formsvacka, men han gjorde samtidigt inga jättemisstag och bidrar fortfarande till bra snurr i anfallszon, så svårt att vara kritisk där.

Jag har hackat på Sveningsson nästan hela säsongen, men helt plötsligt blev jag entusiastisk när han fick pucken. Helt plötsligt kom han med fart och tyngd, åkte skridskor, sköt, tacklade. Nästan inget duttande utöver zorro-försöket, och ett sådant försök per match kan jag leva med.

Brickley påminde helt plötsligt om Adrian Aucoin under lockouten. Mitt tålamod hade nästan tagit slut, men kan han spela som igår så känns det som någon vi borde försöka förlänga med, oavsett serie.

Någonstans undrar jag om det blir lättare för spelarna att tända till när manskapet är decimerat. När man inte kan räkna med att någon annan ska göra målen, utan inser att det är upp till en själv. På så sätt kanske dessa skador och avstängningar är positiva. Att spelare som har accepterat lite mindre roller tvingas steppa upp.

En sista liten notering. När Halloran gjorde mål visade han nästan inga känslor alls. Jag hade förväntat mig att han skulle jubla som ett barn på julafton. Tittar man på mål han har gjort i tidigare klubbar så har han gjort målgester och allt möjligt. Tror ni att han har haft ångest över måltorkan och mest blev lättad över att komma in i målprotokollet, eller var det en tyst protest av något slag? Eller har han fått Näslunds coolhet?

{5647}:

Det vi fick se igår var en slutspelsmatch, visst att det var saker som man inte vill se som t.ex OP:s hjärnsläpp eller att man lämnar handicap med 0-3.

Men bortsett från detta så gör vi extremt mycket bra, DIF hade inte mycket av spelet i 5 mot 5, väldigt få långa anfall emot oss. Vi lyckades vinna tillbaka puck högt upp flera gången och DIF fick slå ifrån sig. Farten och uppspelen från egen zon satt mycket bättre idag än tidigare. BP fungerade bra, att släppa 2st på ena femman var lite oturligt för tyckte BP gjorde ett bra jobb, den andra femman dödade man av bra.

Är ännu mer nöjd med sättet vi genomför matchen idag, speciellt med tanke på matchbilden och att vi krigade tillbaka ett 0-3 underläge. Det är sådant som kan vara extremt viktigt för självförtroendet och för slutspelet.

In med Dickinsson och Vela på detta så kommer det blir bra.

Tycker Niderbach gjorde en av sina bättre matcher igår, var delaktig i det offensiva, vårdade pucken bra samt skötte defensiven. Kanske var det nyttigt att vila ben och skalle några matcher eller så är det hans nya kontrakt som gett en boost, nu vet han vad han ska göra de två närmaste åren och det måste vara en trygghet.

{5647}: Ja jag tycker Taif gör en riktigt bra match men man tar för dåligt betalt, Sen har man lite psykologiskt oflyt, sylvander drar ett skott i stolpen och i det efterföljande anfallet rakar Alba in en retur efter lite bök och stök framför Tingsryds målvakt, ist för 3-2 blev det 2-3.

Övrigt gillar jag Alba, rejäl och smart med ett bra skott, skulle gärna se han åter i Modo.

Gavelo: Jo, Löven också. jösses vad Stråhle sågade spelet sist. "VI fick i alla fall träna skottäck".
Tingsryd var riktigt bra idag.

Ssk gör det Modo just nu inte lyckas med, när man spelar dåligt hittar man ändå vägar att vinna.

S-vikaren: Då skulle Timander kastat ut han ur båten då, supportrarnas värvning, tur man inte la sekinerna där då

Silly: var tal om att oink ville ha Wernblom redan denna vinter, men att Wernblom inte ville dit, utan helst till MoDo.

Karla sa även i en podd att han försökt locka Wernblom till Oskarshamn.

Men han kanske ändrar sig till nästa säsong?

Silly: Karlkvist har tjatat på Lukas att komma till IKO. Källa han själv i Kempe podcast

Tarasov: Galna Höken rapporterar!

Oskarshamn rycker i Wernblom till nästa säsong!

Tarasov: Ja, det skulle kunna gå helt åt helvete. Det är nog bra om han håller sig borta tills han märker att vi skriker, bönar och ber efter honom här inne. -Så länge pappa är sportchef alltså.

{9108}:
Apropå Anton G blir det tyvärr inte han i MoDo, Henrik sa att han skulle behöva göra mål i varje match för att fans inte skulle hävda att han var värvad för Henrik var pappa. Tänkte då ”nej det måste väl folk kunna hålla isär”…… men tyvärr har nog Henrik rätt tänk folk börjar köra ctrl - v på sina inlägg 7-8 ggr kväll

Kan säga lite såhär, läste angående Victor Berglund som spelar just nu i HIFK, dom är nöjda med honom där, men han har en annan plan för nästa år som har lockat honom en längre tid, men tog denna chans för att få avsluta snyggt utanför Sverige

JoakimE: Så funkar det ju! Jag är bara rädd för att "vårat" lag fylls av övertaggade Svenningsons som vill så jävla väl men tänker för mycket och kramar klubban alldeles för hårt. :-D

{5647}: Tack!

M Horava: Alltså jag måste ju hålla med han om att hade vi fått välja att leda serien i slutskedet av säsongen så hade nog alla gjort det och det lär nog inte ge mycket av att tänka på att vi tappat massor med poäng utan så länge alla är medvetna vilka problem som finns i truppen och i spelet så kan man arbeta för det bättre.. Men det är INTE över ännu!

Haha jag märker mycket i hur jag skriver att ibland när det är negativt så är det inte vi längre utan då är det Modo jag pratar om och nu när man försöker tänka positivt så är det vi som gör det bra!

Esox: Vi har dessutom statistiken på vår sida.
Alla lag som någonsin vunnit 16 raka matcher i HA eller elitserien har också segrat i slutspelet.

M Horava: Bra skrivet, helt rätt.

Saleva: Jag tror att det finns all chans i världen att det börjar bli ett negativt snack och negativ stress för detta lag. Bara känslan av att Löven är ikapp räcker ju för att bli stissig. Hinken tonade ner detta med att säga att "vi leder fortfarande serien" och "hade vi i höstas vetat att vi leder serien i februari hade vi varit väldigt nöjd med det.."

Vi supportrar måste också tagga ner och inte låta drevet gå. Det är lätt att säga till Ö-vikare/vinnarskallar som aldrig är nöjda, haha! Det här kan bara gå åt ett håll..

JoakimE:
Att inte tro att MoDo tar sig till semi är att vara överdrivet pessimistisk. I en bäst av 7 mot ett motstånd de själv väljer är det v ä l d i g t sannolikt att de tar sig dit.
Efter det är det en helt annan fråga.

JoakimE: Håller med, potentialen finns ju där men kvarten kommer bli tuff. Om det blir semi är det nog färdigt där… tycker det är samma brister i spelet som föregående säsonger tyvärr. Modo kan mycket väl bli 3:a dessutom och få möta SSK, Dif eller Karlskoga redan i kvarten.

Pekka Arbelius: Jag ser dock att Modo kommer göra samma som förra året i Kvarten att det blir extremt nära men klarar sig ändå och sen i Semin får vi möta antingen djurgården eller bik/ssk och där blir det som pest eller kolera.. Jag tror att är modo på sin högsta nivå så är det vinst i semin men frågan är om det ens är möjligt att komma dit

Saleva: Ja det är ju det jag hoppas på. Det är dags att vinna nu för att skapa goda vanor inför slutspelet. Som det det ser ut nu tror inte jag MoDo överlever en kvart ens.

Saleva: Ja kommer inte Modo ut och spelar från sekund ett till minut 60 så blir det förlust ikväll och då går löven om och då blir det otroliga tidningsartiklar om fiaskot

Pekka Arbelius:
Jag är dum nog att tro att ssk kan passa oss ganska bra i det här läget, kanske spelarna fattar att det är allvar nu.

« · 2485628 · »