1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503576 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{10015}: Inga Tjeck å Slovaker? Vyborny var en fin värvning. Lite äldre, men ändå...

Tarasov: Står Erik Häggblad där jag kan läsa där nere också?

{9682}: Förra året så var det en slovak, Zalesak, kan mycket väl bli en i år också!

{10015}: Bra gener hos den killen. Tycker MoDo borde chansa lite mer på Zuccarello-typer. Kan bli jackpot utan större kostnad.

Samtidigt är Aagaard en sån kanonvärvning. Kommer kommas ihåg i denna klubb och det känner han av.

{9682}: Dessutom är tabelläget klart, sämst tvåa!!
Känns som om vi kan vinna båda återstående hemmamatcherna, Karlskoga kommer förmodligen inte ha något att spela för när dom kommer, SSK är en lurigare tillställning

Robin Ztorken L: Som nån skrev nedan, kan vara bra att det krävs en energitömning i de sista två seriematcherna. Ser redan att EJK och andra köttar lite mer och går på mål och grisar, Näsan tar skott osv..

Robin Ztorken L:
Oops ….. har du glömt din uppgift. Det är INTE att jinxa.

{9682}:
Kanske Micke…..

Tarasov: Videll missar resten av säsongen, hårsmån från livshotande skadad.. låter inte positivt! Får inte utöva kontaktsport på flera månader!

JoseGonzales:
Ajdå mkt trist. Gillar videll synd att han inte fick slå ut mesta mästarna.

JoseGonzales: Tråkigt att höra! Tog alltså illa som fan det där. Niederbach är dock inte Liemannen. Kanske fått instruktioner att spela tuffare, men det där var en ren olycka. Gillar Videll, så väldigt dåliga nyheter...

Tarasov: LHC fansen är aktiva. Den här gången mot egna ledningen.

{9682}: Måste fått en rejäl smäll på nacken. Nä det var nog ingen intention att skicka in honom i sargen men ändå Niederbach ansvar att inte smacka in honom där, oavsett intention eller inte. Men känns som Vidells karriär är slut!

JoseGonzales: Bara sett klippet en gång, ska kolla igen hur det såg ut. Misstänker nu att det är likadant som när Zuccarello fick en puck i tinningen. Blödning i hjärnan. Videll åker in i sargen och huvudet får en rejäl smäll i sidan.

JoseGonzales: Sjukt tråkigt. Niederbach som verkligen inte fysisk eller överhuvudtaget ful. Krya på dig Videll.

Tarasov: Tar tillbaka varje ord :-)

{5647}: Om MoDo åker ur slutspelet kommer jag hålla stenhårt på SSK. Som MoDoit vet vi ju onekligen hur plågsamt när festen förstörs av onödig tackling.

Hoppas verkligen inte detta blir det sista vi ser av Videll.

Bad_Brett: Fattar inte det resonemanget, men okej.

JoseGonzales: Hur fan är det Niederbachs ansvar? Videll fick ett felskär när han försökte vända runt en meter ut från sargen när han har en spelare kropp mot kropp i stortsett.

Bad_Brett: Onödig var väl inte Niederbachs tackling? Tar för givet att alla MoDospelare ska trycka till motståndarens bäste spelare så hårt och schysst som det bara går. Det är inte innebandy.

JoJo2613:

Minst 50 % Vidells eget ansvar och stå på benen innan man närmar sig sargen i full fart medveten om att man om ska bli tacklad samtidigt, har han stått upp har han kunnat ta tacklingen som en man istället

JoseGonzales:
Det var en olycka. Osmakligt att komma och tjafsa om det nu.

KRB:

Hoppas det blir en fair match på onsdag så inte nån ssk:are får för sig nått oschysst.

jonsson: Drömde att vi åkte på SSK i slutspelet. Om det inträffar lär det bli rejäla hatmatcher.

Bad_Brett: står en artikel i ÖA nu om Videll, ingen risk för framtiden utan han kommer tilllbaka nästa säsong starkare än nånsin, enl ett,uttalande från Ssk !

Bara sjukdom på Folin igår.

jonsson: kan inte tänka mig att någon spelare i ssk fått för sig att Modo skadar deras bästa spelare med flit å ska hämnas nästa match, typiskt supportertjafs
Var ett jävla liv här ifjol när Lindgren ”skadade Sam med flit” också, löjligt är vad det är

MoDoNörden:
Wernblom!

Hoppas på:
Victor Berglund!
Ludwig Byström

Silly:
Det förnekade Gradin

Hur ser ett realistiskt drömlag ut i SHL för oss, är det någon som tänkt ut något där? Hur ställer vi upp?

SKiLMY: Väldigt svårt att förutspå det nu, men till 80% sannolikhet så kommer Jeppe O ingå i laget om vi går upp

{10015}: Farligt att börja drömma om spelare som gått vidare till högbetalande SHL-lag och Alperna. Det är tolv matcher vi först måste vinna och jag diggar verkligen spelarna vi har nu. Många duktiga här redan från SHL, AHL, DEL, ECHL och landslag i truppen.

SKiLMY: i en perfekt värld (utan covid) hade vi fått hem både Karlkvist och Linus Sandin. Nu sitter de dock på långa kontrakt i sina klubbar. Känns som de flesta av våra tidigare spelare sitter på kontrakt kommande säsong.

Även Sellgren har kontrakt.

Är väl bara Norlinder som kanske är ledig, så blir väl en hel del legoknektar för att överleva en eventuell shl-säsong..

{9233}: går avtalet med övik-kommuns bidrag till modo ut iår?

{9682}: Både Höken (och Sportbladet har jag för mig) har gått ut och sagt att Jesper Olofsson vill spela med oss i SHL.

{9233}:

Hoppas på:
Victor Berglund!
Ludwig Byström
Har utgånde kontrakt!

Silly: Hoppas inte på Victor Berglund om vi går upp. Hade varit en helt annan förstärkning i HA såklart

{10015}: Det vill han säkert. Han har inte velat lira med oss i HA dock. Han är 30 år. Kan köra 4-5 år till. Men vad kräver han för lön? Övikslirarna brukar ge rabatt, men då har många haft 100 miljoner på banken redan. Jeppe O är kung i vilket fall.

{9682}: om vi vänder på det då. Låt säga att vi blir kvar i HA. Vad är realistiska drömvärvningarna?

SKiLMY: Vigge eller Tyler Vesel som center. HV71 ska väl in med 8 nya.

SKiLMY: Vigge antar jag. Sen någon Woods-liknande då vi tappar honom

{10015}: tror du vi tappar Woods trots skadan?

SKiLMY: Han kommer nog inte vilja stanna en säsong till, tror han drar någon annanstans om SHL inte vill ha honom.

{10015}:
Har kontrakt enligt Gradin om vi går upp.

Tarasov: Blir sjukt intressant hur vi kommer att formera laget när alla är tillbaka. Vela center eller ytter? Vem center i 2a? Tycker Niederbach börjat hitta lite kemi med Halloran. Samtidigt har Ejk visat strålande form på slutet. Sen måste jag erkänna att Brickley har sett mycket bättre ut när han börjat använda sina kilon. Litar på att Karlin har full koll.

Tyler Durden: Vela lär bli center mellan Aagaard och Woods till den början tänker jag

Tyler Durden:
Jag är inte helt säker på att man vill spräcka de enheter som faktiskt fungerar.
Så varför inte
Aagaard- EJK - Woods
Halloran - Niederbach- Sveningsson
Södergran - AP - Vela

Iaf till att börja med

Tyler Durden: litar också på Karlin men kan tänka mig att han har en del huvudbry. Kanske också beror på vilka vi möter? Status på alla när dom kommer tillbaka osv

« · 2485628 · »