1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503527 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Confusius:
Nu kör vi. HANDVÄSKA AV!!!

Confusius: Nu är han ju dock på gränsen till en ordinarie tröja i NHL, men vem vet!

{10015}: Det gäller bara Wessner och MoDo ;)

grimiss: Det är väl positivt iofs om man inte tänker hierarkiskt.

Men saknar lite mer tanke i vad för spelartyper man sätter ihop. Man behöver t.ex. inte sätta ihop 3 små klena killar i en kedja, och 3 stora starka brunkare i en.

Eller för all del 2 defensiva katastrofer i samma backpar! ;)

Personligen hade jag nog försökt blanda olika spelartyper i åtminstone 3 kedjor, typ en stor stark fysisk polistyp, en spelskicklig tvåvägscenter, och en sniper i varje kedja

modomille: Inte skribenternas fel. Den här sidan skickar in en helt slumpmässigt i olika trådar. Framförallt när man använder mobilen.

Just nu när jag använder laptopen är det lotteri. När jag skrivit ett inlägg och ska fortsätta läsa inlägg, är inläggan från alla MoDo-trådar blandade med varandra.

Robin Ztorken L: Helt rätt. Han borde vila.

Heyerdal: Jaha, var på plats i fredags så har faktiskt ingen koll.

{10015}: tror det har varit olika alla våra tre matcher

Sigge: tycker det är tydligt att Karlin inte tänker särskilt hierarkiskt kring kedjorna?

Robin Ztorken L: Trodde det brukade vara samma domare genom en hel slutspelsserie? Österberg dömer tydligen ikväll…

Sigge: Karlin har inte heller lyckats förstå att #7 borde vila nu.
En säkerhetsrisk i alla zoner och i synnerhet i egen.
Långt ifrån en bra slutspelsback, katastrofdålig så långt.
Trodde detta var karlins storhet och även som matchcoach, har inte sett ett skit av det.
Våga ta lite obehagliga beslut.

Finns matchtråd gubbar.

Sigge: Eller så sätts han med Södergran som hittat kryllan och AP som inte gör bort sig. Lägg till Vela med tyngd och sinne för målet så kan den femman bli jävlig att möta.

{9682}: ....................skrev i fel forum

Tarasov: Den där vore inte mycket att hänga i julgranen i SHL

henkeiskogen: 1-1 i matcher, ingen som helst anledning att ge upp.

Mycket märkligt beslut att flytta upp Sebbe Ohlsson istället för Vela i 2:a kedjan.
Vela har varit en av våra bästa forwards, en av få som visar att han vill något. Han förtjänar att vara högre upp i hierarkin. Karlin makes no sense i vanlig ordning!

SPOODI: Det har varit snack om en ny arena i 30 år, men nu verkar det faktiskt vara på gång, enda som skulle stoppa det är nog om Almtuna ramlar ur HA av nåt skäl. Den politiska viljan finns.

SPOODI: Dom har ju t.o.m. signerat byggkontraktet med byggfirman

Saleva: Dom pratade om det i förra avsnittet av Nedsläpp MoDo.

Det hade gått rykten om att MoDo och Djurgården tampades om Almtunas målvakt Viktor Andrén, men att dom kunde dementera att MoDo var intresserade.

Sedan sa dom att en ny målvakt klar till nästa säsong, oavsett serietillhörighet!
Och åtminstone jag tolkade det som att det var en NY målvakt, och ingen av dom befintliga.

Då bör det ju ändå vara en hyffsad målvakt, även om han vore tilltänkt som backup i SHL.

Dom hade ingen aning om vem det var, men Mattias skulle försöka luska i det.

Gusse: Tänk om MoDo vinner! Nu måste grabbarna ösa på lite. Gnaget ska aldrig få låna pucken!

Confusius: Almtuna kommer aldrig få en Arena. Är Uppsalabo och har varit prat om arena sen jag flytta hit för 6år sedan

Confusius: Känns som vi får förlita oss mycket på andra femman idag. Första femman måste upp många klasser..

SPOODI: Både Västervik och Almtuna har nya fina arenor på gång.
Västerviks skulle tydligen ha Kalmars nya Hatstore Arena som mall.

Och dom ritningar och illustrationer jag sett på Almtunas nya arena så blir den väldigt fin, skulle ta runt 5500 tror jag det var. Börjar dock byggas först nästa säsong tror jag, dom skulle bygga en träningshall först.

Sigge: Dom har en ny arena på gång. Skulle bli något liknande Kalmars nya Hatstore Arena.

henkeiskogen: jag har inte checkat ut, men är genuint orolig med tanke på att laget inte varit påställda, tävlat eller offrat sig till den nivå som krävs i ett slutspel. Varken match ett eller två.

Ger vi AIK den gratis motivationen att de har möjligheten så är inte skillnaden större än att det kan tippa över till AIK.

Tror knappast att spelarna checkat ut. Däremot verkar många fans redan ha checkat ut och inte ens tro att vi tar oss förbi kvarten baserat på en dålig match där vi ändå vann och en match där AIK gjorde mål på alla chanser de fick under 60 minuter.

Mycket spännande, Men jag är lite inne på samma spår som Spoodi. Ett större namn + Tex som tvåa oavsett liga hade varit riktigt grymt.

Tarasov: spännande. Behåller nog hellre Tex och ett stort namn om vi går upp eller någon mer lovade talang om vi stannar kvar

Tarasov:
Kanske denna marknadsvärdet är inte jättehögt men bör vara en bra allsvensk målis.

JoJo2613:
Misstänker någon AHL - svensk.

Ingen som lyckats att få fram vilken målvakt det är sagt att vi har klar för nästa säsong?

{10015}: Nedsläpp 16:30 för er som vill förbruka tiden som är kvar innan A-lagets match.

J18 ställer upp med absolut bästa möjliga lag ikväll. Som sagt fiasko om man inte tar hem segern.

30. Strahl, Melvin
1. Lundberg, Ebbe
1st Line
41. Lindgren, Linus
36. Svensson, Oliver

27. Pettersson, Nils
47. Pettersson, Lucas
61. Öberg Andersson, Gustav
2nd Line
2. Timander, Oliver
52. Hallin, Hugo

29. Schill, Marcus
49. Gästrin, Milton
26. Nilsson, Hampus
3rd Line
20. Wiberg, Måns
5. Sigurd, Melker

14. Blixt, Vidar
15. Sjöqvist, Linus
48. Hermansson, Elton
4th Line
28. Sedin, Olle
37. Dahlin, Gustav

43. Bodén, Theodor
44. Lundström, Viggo
62. Zalesak, Alex

MoDoNörden:

Hägglund nämnde det i senaste podden på ÖA

Tarasov:
Ja absolut, men det ända Per sa i sändningen vara att Gradin hade med Andren dementera vi men att dom har gjort klart med en målvakt till nästa säsong oavsätt serietillhörighet!

Kan man tolka lite olika eller..? :-)

Det är irriterat i Gävle nu, tråkigt att läsa om sådana här fasoner!

Robin Ztorken L: tror Guden står ikväll. Tex tar match 3.

Silly: Ja vem får vi se i kassen i kväll Tex???

Silly:
Tolkar utifrån då Henrik brukar vara öppen om det är en förlängning.

Saleva:
Kan ju vara en förlängning också med Tex eller Guden?

Saleva:
Fel av mig. De dementerar Andrén men verkar ha nåt annat klart, eventuellt..

jonsson:
Öa dementerar ryktet

jonsson: Vart står det?

Modo har tydligen gjort klart med en målvakt inför nästa säsong oavsett serietillhörighet.

JanneG: va snäll mot stackars brynäs supportrarna de här nog bra deprimerade....

Elda så mycket ni kan

SPOODI: tack , vi bränner 🔥 nog något i Gävle istället

Någon som vet sålda biljetter till kvällens match?

Nucky: det lag som är minst sargat i finalen tar nog hem det. Känns som det står mellan oss och löven, räknar nog bort djurgården för mycket skador och svajigt spel

{9682}: Rinkside-podden hyllar Löven enormt.
Tycker det är lite märkligt att man inte vågar lyfta MoDo mer, men det gör absolut inget om vi slipper favoritstämpeln.

Ser man till de senaste veckorna tycker jag det finns faktorer som talar för att MoDo är påväg mot stordåd:

-Gudlevskis har sett bättre ut ju närmare slutspelet vi kommer. Man anar vinnarpsyke hos honom.
-Defensiven. Det som glädjer mig mest är hur vår defensiv sett ut de senaste matcherna. När vi väl tagit ledningen har vi stängt matcherna fullständigt även mot lag som SSK och BIK.
-Vinnarskalle. Det märks väldigt stor skillnad mot ifjol när man ser till karaktären på spelarna. En sån som Ingman kanske visar det tydligast med sin enorma kämpaglöd och förmåga att offra sig för laget. Ser nog honom som lagets MVP. Sen finns det andra tjurskallar som Sven, AP, OP, Aagaard, Vela, Dickie m.fl som adderar betydligt mer grit än ifjol.

Ser man till svackan vi hade efter jul kom den i samband med matcher mot ganska många möten med topplag, bla bortamötet mot Löven där vi ägde spelet men torskade med 3-0 eller liknande.
Där och då var jag rätt orolig att det var Löven som hittat ett sätt att stänga ner oss. Den matchen följdes dock av samma krampaktiga offensiv mot betydligt sämre lag som också stängde ner oss totalt, vilket tyder på att det snarare var vårt eget spel som fällde oss även mot Löven.
Blir jävligt spännande alldeles oavsett!😬

« · 2502661 · »