1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503527 inlägg · 4188 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Sigge:
Nån som är förvånad?

Silly: Djurgårn andramålis nu också? Nu börjar man bli rejält orolig för Gudlevskis

JoakimE: Då var det dags att sänka målisen igen...

Silly: Inb4 att han vinner poängligan

jonsson:
Så där ja.. Nu har man blivit bönhörd!
Måltjuven lämnar... 🙄

M Horava:

Tyckte bra om han ändå, som person verka han va en reko kille, men har väl inte levererat som önskat.

M Horava: Då kan han åka omkring där och skjuta sönder sarg och plexiglas.
Han lär inte nöta ut några nät

{9682}: Svenning till Bofors. Känns som en bra deal för båda parter.
t.co/qkl091VLDt

*1921*: Timashov tyckte jag spelade helt annorlunda än vad han gjorde i Toronto där han även kunde vara fysisk. Blir väl Lakers för honom. Brynäs storsatsar nu för att gå upp 4 gånger på 10 år.

*1921*: För bra för Allsvenskan, en bra spelare i Shl.
Hade höga förväntningar på sig från Brynäs organisation och framförallt fans, gör en bra säsong men fick liksom Rödin ofta bära hundhuvudet när man inte vann.

Väldigt kreativ spelare men exceptionellt öga för spelet.

Silly: Dmytro Timashov lämnar Brynäs. Jag har inte alls följt honom sedan han spelade i Modos organisation. Vad har ni för tankar kring honom som en potentiell Modovärvning?

Confusius:
Vi behöver fler starka tekare?

M Horava: Blir lätt fel om vi bara ska satsa på spelare för att dom har en MoDo-koppling

puffe: Börja följa engelsk sportmedia vet ja, det är rock n' roll.

Där sprids det rykten, drivs agendor, sprids hat mot vissa klubbar, o.s.v. Dom är fan 100 gånger värre än Hänt Extra!

Bara att Sky som har tv-rättigheterna till Premier League har ett eget betting-bolag???

Inte märkligt att dom har enorma problem med VAR där, ena beslutet värre än det andra.

Confusius: Amen, men så skumt att man inte ens ska kunna lita på hederliga rykten längre. Var är Världen på väg?

Confusius: Ingen Brickley ikväll heller, kan dock vara bra för han att vila om han har känningar
Tror Norén kan sköta sig rätt hyfsat mot Mora

{10015}: ÖA-podden nämnde att Eriksson Ek var på tapeten, och att han var aktuell. Dom var dock tydliga med att det var en annan målvakt än honom som tydligen var klar.

Vore ju jävligt illa om det vore Eriksson Ek vi ska bygga vår SHL-satsning på, samtidigt som vi skeppar både Tex och Kristers!
Det är han inte tillräckligt bra för.

Lyssnade på Sanny och Svensson i dag och dom tyckte Myles Powell skulle vara något för MoDo ifall vi skulle bli kvar i HA. Vad tror ni? Han var bra och stabil i HV om jag minns korrekt.

Confusius:
Nej den kom senare.

Zource: Korrekt. De blir hängda hur det än går.

Skulle hellre trampa på en legobit än att vara domare i en sån här match

Confusius: Litar på Höken att det är Olle Eriksson Ek.

Tarasov: Det där med att vi hade en spelare klar oavsett division, kan inte det ha gällt en målvakt?
Grabbarna på ÖA påstår ju att vi har en målvakt klar.

M Horava: Håller med Hade en bra utveckling under Karlin i Västervik Har igentligen alla puzzelbitar på plats men behöver tuffa till sig och ta egna raka beslut

Rytter: Har Stråhle någonsin åkt på en abuse of officials? Det räckte för Karlin att flippa en taktiktavla i luften. Stråhlen får stå och gapa, flaxa med armarna, klappa hånande mm. Vad ska krävas för att han ska straffas?

Bad_Brett:

Hur många suckar, skaka på huvudet, gester har Stråhle bjudit på idag. Domarna måste vara spyless på honom. Varje gång kameran går över är det nått, tänk hur mycket det är när kameran inte filmar honom.

Tycker DIF växte ju längre matchen gick och tog över från andra och i tredje, ifall det var Löven som backade hem eller DIF som höjde sig är svårt att säga.

Av stjärnorna i lagen tycker jag DIF:s stjärnor syns mer, Schiley, Pooley, Lööke har man ju knappt sett i 5 mot 5. Det jag såg av Schilkey i tredje var när han drog på sig utvisningen där i slutet.

I spelet fem mot fem tycker jag DIF leder på poäng, men Lövens kontringar och PP spel är sylvasst.

{5647}: DIF bättre efter att Lindbom gick av. Löven trodde det räckte för seger.

Sigge:

Liten Wiegel slashing där

M Horava: Jobbigt för Löven här. Jag tycker att DIF varit bättre både andra och tredje perioden. Förvisso ligger man under och därför blir det lätt så, men jämfört med igår är det mycket jämnare.

Confusius: haha.. jag är svaga för spelare med MoDokoppking, särskilt Tim från Kramforsalliansen. Tycker att de tillför något när det blir slutspel. Sen är jag också sugen på att se hur mycket han kan utvecklas i en bra hemmamiljö med bra tränare.

jonsson: Hoppas på förlängning, mera hockey :)

Confusius:
Gradin nämnde i en intervju att han att en spelare klar oavsett om det var allsvenskan eller SHL, i en annan nämnde han att han gillade Linus A

jonsson: Hoppas på många förlängningsperioder. Vinnarna från den här matchserien ska ha sirap i buggarna i finalen

Bad_Brett:

Lite spänning ändå

Rytter: Hihihihihihihi...!

Confusius:

Säga vad man vill om Klasen, det går inte superfort för honom, men helvete vilken blick och passningsspel han bjuder på. Underbart att se om man gillar hockey.

M Horava: Ja jag vet mycket väl vem Tim Wahlgren är!

Blev bara helt paff över att du tycker att han och Ullman vore spelare för ett lag med SHL-ambitioner!

Confusius: Vi har väldigt många på kontrakt, men visst kommer flera dra om vi inte går upp.

Tarasov: Varför gissar du det?

Och vart har du hört att vi skrivit kontrakt med vissa spelare?

JoJo2613: Kontrakt bryts vid SHL-intresse!

{5647}: ja nu är det tveksamheter åt alla håll synd om såna utvisningar avgör allt😡😡😡

{5647}: Att Österberg får döma i såna här viktiga matcher är ju bara för dåligt. Han står rätt placerad men ändå lyckas han göra bort sig gång på gång.

De senaste två utvinsningarna är ju talande för domarnivån i Allsvenskan. Det är fan tragiskt. Blir så jävla förbannad.

{5647}: Kompensation som var ännu värre. Suck

Confusius: Billig utvisning. Tycker de kunnat ta femton värre fasthållningar

M Horava: Wahlgren????

Confusius:
Gissar att Linus Andersson är den spelaren som det talades om att Gradin hade skrivit kontrakt med till en allsvensk trupp.

M Horava: Fy fan vad tråkigt!

Första offret för den snedvridna fördelningen av TV-pengarna!! Fler kommer att följa tyvärr 🥺

4th Line
49. Steen, Noah
8. Johansson, Robin
42. Vesterheim, Petter

71. Molldén, Alexander

3rd Line
22. Carlsson, Måns
16. Hancock, Kevin
10. Heinerö, Nicklas

39. Gunnarsson, Kristoffer
6. Tängerby, Oskar