*1921*: Timashov tyckte jag spelade helt annorlunda än vad han gjorde i Toronto där han även kunde vara fysisk. Blir väl Lakers för honom. Brynäs storsatsar nu för att gå upp 4 gånger på 10 år.
*1921*: För bra för Allsvenskan, en bra spelare i Shl. Hade höga förväntningar på sig från Brynäs organisation och framförallt fans, gör en bra säsong men fick liksom Rödin ofta bära hundhuvudet när man inte vann.
Väldigt kreativ spelare men exceptionellt öga för spelet.
Silly: Dmytro Timashov lämnar Brynäs. Jag har inte alls följt honom sedan han spelade i Modos organisation. Vad har ni för tankar kring honom som en potentiell Modovärvning?
{10015}: ÖA-podden nämnde att Eriksson Ek var på tapeten, och att han var aktuell. Dom var dock tydliga med att det var en annan målvakt än honom som tydligen var klar.
Vore ju jävligt illa om det vore Eriksson Ek vi ska bygga vår SHL-satsning på, samtidigt som vi skeppar både Tex och Kristers! Det är han inte tillräckligt bra för.
Lyssnade på Sanny och Svensson i dag och dom tyckte Myles Powell skulle vara något för MoDo ifall vi skulle bli kvar i HA. Vad tror ni? Han var bra och stabil i HV om jag minns korrekt.
Tarasov: Det där med att vi hade en spelare klar oavsett division, kan inte det ha gällt en målvakt? Grabbarna på ÖA påstår ju att vi har en målvakt klar.
M Horava: Håller med Hade en bra utveckling under Karlin i Västervik Har igentligen alla puzzelbitar på plats men behöver tuffa till sig och ta egna raka beslut
Rytter: Har Stråhle någonsin åkt på en abuse of officials? Det räckte för Karlin att flippa en taktiktavla i luften. Stråhlen får stå och gapa, flaxa med armarna, klappa hånande mm. Vad ska krävas för att han ska straffas?
Hur många suckar, skaka på huvudet, gester har Stråhle bjudit på idag. Domarna måste vara spyless på honom. Varje gång kameran går över är det nått, tänk hur mycket det är när kameran inte filmar honom.
Tycker DIF växte ju längre matchen gick och tog över från andra och i tredje, ifall det var Löven som backade hem eller DIF som höjde sig är svårt att säga.
Av stjärnorna i lagen tycker jag DIF:s stjärnor syns mer, Schiley, Pooley, Lööke har man ju knappt sett i 5 mot 5. Det jag såg av Schilkey i tredje var när han drog på sig utvisningen där i slutet.
I spelet fem mot fem tycker jag DIF leder på poäng, men Lövens kontringar och PP spel är sylvasst.
M Horava: Jobbigt för Löven här. Jag tycker att DIF varit bättre både andra och tredje perioden. Förvisso ligger man under och därför blir det lätt så, men jämfört med igår är det mycket jämnare.
Confusius: haha.. jag är svaga för spelare med MoDokoppking, särskilt Tim från Kramforsalliansen. Tycker att de tillför något när det blir slutspel. Sen är jag också sugen på att se hur mycket han kan utvecklas i en bra hemmamiljö med bra tränare.
Confusius: Gradin nämnde i en intervju att han att en spelare klar oavsett om det var allsvenskan eller SHL, i en annan nämnde han att han gillade Linus A
Säga vad man vill om Klasen, det går inte superfort för honom, men helvete vilken blick och passningsspel han bjuder på. Underbart att se om man gillar hockey.
{5647}: Att Österberg får döma i såna här viktiga matcher är ju bara för dåligt. Han står rätt placerad men ändå lyckas han göra bort sig gång på gång.
Nån som är förvånad?