SPOODI: Gå från Vezina säsong till SHL vore något. :-D Han är nog rätt sugen på revansch efter att spelat skadad på slutet så allt sket sig...
Tror vi kommer bryta med fler än vi tror, så.länge vi har råd. Hinken verkar värna otroligt om sin spelare, men får intrycket att han också tänker på laget främst och ej kommer vara sentimental. Då spelare lämnar oss utan att blinka för ett bättre erbjudande får man nog leva med att kunna bli skeppad också... Business är business typ.
JoJo2613: Beror nog mest på kvaliteten på målvakterna, tror inte ni rensat ut målvaktsstaben om det var Jacob Markström och Magnus Hellberg som den bestod av. If you catch my drift.
Tarasov: det kan jag hålla med om. Är det inte lite så att byter man målvaktstränare så vill man gärna ha in nya målvakter. Eller är jag ute o snurrar bara
Silly: Man får hoppas på en rejäl utveckling på Ek om han ens ska hålla som backup. Hans siffror senaste åren talar sitt tydliga språk. Hoppas Zacke löser det
Jussi som första hade varit bra mycket bättre. Aftonbladet är dock den sida jag litar minst på när det kommer till Silly Season m.m. Jussi + Kristers ja tack! Låt det kosta. Släng upp en jädrans insamling om det behövs 😁
{10015}: minus fallskärm till Brynäs och ett stort antal spelare på kontrakt redan. Så om guden är dyrare så kanske det är detta som gör att vi kan fylla på med ytterligare en back eller forward eller få en riktig klass målvakt till 1:a.
Sigge: Men tror du på allvar att man kommer köra på Eriksson Ek och Guden? Det är bara något som genierna på Aftonbladet har kommit på. Inte ens säkert att Eriksson Ek är klar.
{9233}: Det finns det säkert, men kanske inte till dem pengarna eller som vill till en nykomling, sen är han ung fortfarande så finns kanske en viss utvecklingspotential också
MoDoNörden: Nu blir jag plötsligen väldigt nervös. Ek och Guden som målvaktspar är alldeles för svagt. Detta måste innebära att Jussi har tackat nej. Hinken måste hitta något bättre, kosta vad det kosta vill.
{9233}: Kristers har verkligen uttryckt att han vill stanna, varit hjälte i slutspelet, och han verkar ju älska MoDo om man ser till hans sociala medier. Varför skulle han inte vara en utmärkt andramålis i SHL? Nä, nu är jag skeptisk
MoDoNörden: Det stämmer naturligtvis inte. Det är inte ens säkert att Eriksson Ek är klar. Aftonbladet har inte haft många rätt på sistone när det kommer till MoDo silly.
{10015}: Olle Eriksson Ek är klar för oss enligt Aftonbladet. Står att Guden och Olle blir vårt målvaktspar kommande säsong. Hmmmm, vad säger ni? Kommer de rädda kvar oss är frågan.
{10015}: Haha Bernie måste vara helt slut efter dem här dagarna. Fylla fyra dagar i rad plus resan till den värdelösa hockeygalan mitt i allt. Där det även där blev en del alkohol för att ta sig igenom den där krystade tillställningen.
Eftersom vi troligen kommer ta in några från AHL så lär vi ju få vänta, de brukar inte göra klart under säsong samt att de bästa vill vänta in camperna och ev NHL kontrakt.
Så de riktigt bra AHL spelarna kan bli tillgängliga så sent som i Augusti.
Tarasov: Jag tror att Rhunblad och 1 målvakt samt kanske 1 forwards till kommer att ramla in snart. Och naturligtvis några avtackningar.
Sedan kommer vi får vänta, 1: a centern kommer Hinken ha is i magen och vänta längst på att plocka in tror jag. Sedan 1 till back och 1 forward kommer förmodligen in strax före han går på Semester. 2:a målvakten och en forward dyker upp efter semestern. Sedan kommer han ändå att säga att dörren är öpoen för en utespelare till om det dyker upp något intressant? Min gissning! 🤔
Skulle vara kul om AB missa även denna…. DMB var ju klar.