Bad_Brett: Är försiktigt positiv till honom också. Ledningen verkar ju se något där och jag har fullt förtroende för dem. Oavsett så är det inget lätt pussel som ska läggas på backsidan.
Migil: Brickley spelade ändå i NHL för bara några år sedan. Det är inte rättvist att döma honom baserat på hur han såg ut i MoDo. Snubben kan knappt gå.
Vi måste rensa ganska ordentligt. OP, Mannberg, Brickley, Näsén och Berg vill jag inte ha med i SHL. Mannberg och Berg är på gränsen men övriga nej nej nej.
SKiLMY: Jag ser det så här i nuläget innan eventuella utköp av spelare. Förväntar mig en till back också, så skjut mig inte riktigt än.
FW X - X - X R. Woods - J. Dickinson - E. W. Walterholm J. Södergran - T. Niederbach - M. Aagaard S. Ohlsson - E. J. Karlsson - A. Pettersson O. Pettersson, D. Mannberg
Utlån: T. Jacobsson, H. Styf
B D. Rundblad - D. Brickley P. Näsén - D. Bernhardt N. Folin - E. Wahlberg J. Ingman - A. Berg
grimiss: Japp jag är rädd för att Ingman skulle ställa till det många gånger med ideliga felpass. Det räcker med att kolla sista matchen, hans pass till Aagaard var centimeter från ett friläge för Difspelaren.
Ingman har redan testats i flera SHL klubbar och blivit förpassad till bänken när han inte levererar. Jag ser inte hur han helt plötsligt skulle hålla SHL klass för att han spelar med MoDo.
Tarasov: ingman känns nästan svårast. Spelar han som i höstas är han given. Men risken är stor att han inte klarar tempot och att det blir massivt med felbeslut.
OFFENSIVT: Mycket saxat från Johan Svensson, men jag tycker han är inne på något klokt.
X - X - X Woods - Dickinson - Walli Walterholm Aagaard - Adam P/ (alternativt en ny center med storlek, fysik och erfarenhet) - Niederbach Södergran - Jinesjö Karlsson - Sebbe Ohlsson Extra: OP, Theo Jacobsson
Det jag kan känna är att jag är rädd för att Woods inte kommer hålla, dels på grund av fysiken då han väger väldigt lätt men även då han försämrades kraftigt efter sin skada. Har han ytterligare problem med knät?
Adam Pettersson är jag kluven till. Jag tänker att man bör försöka få en bättre center på hans position. Jag kan tänka mig att Niederbach får centerrollen och att man söker efter en ytter med SHL erfarenhet. Då blir det ändå uppgradering på alla kedjor. Helt ny förstakedjan, hög SHL klass. Stabil andra med Dickinsons smartness och walli walterholms SHL-kvalité. Stabil 3:a och 4:a
Kapten Långnäsa: Hade jag också men om dagen rapporter om att Brickely får ett kontrakt så tror jag på Hinkens beslut. Han har ju prickat rätt förut så att säga :)
Tarasov: De få gånger Wahlberg går framåt, tycker jag han har spets, men han är ju inte med för vara offensiv. Tror vi får svårt att få in så många backar som gör att han skulle vara utanför laget.
Sedan är ju Brickley bra i defensiven, men trots skadan, var inte spelsinnet skadat, så tar han väldigt farliga beslut(typ Ingman)
erjo: Vill egentligen inte rangordna men ser det så här
1 Bernhardt givet 2 Näsen spetskvaliteter i passningsspelet tror bristerna går att ordna till. Mycket vunnet om han väljer enkla lösningar. 3 Brickley tror en frisk Brickley kan uträtta mkt, både defensivt och offensivt. 4 Berg förivrar sig i vissa situationer men tycker han ofta väljer enkla lösningar 5 Folin spelar enkelt är stark 💪 6 Ingman vill mkt och fysisk, valde han att spela som Folin har han verktygen att gå före 7 Wahlberg spelar enkelt och sköter defensiven men inget spets.
Norén tror jag fö i slutet av nästa säsong kan vara jäms med Berg. Wahlberg behåller jag gärna för att denna säsong alltid vill ha seniorbackar på plan ✈️ det finns ett värde i det för oss som nykomling
SKiLMY: Om det stämmer hade jag personligen tänkt:
X (Hägg) general - Rundblad Bernhardt - Norlinder Folin - Brickley Wahlberg - Ingman
Boxplay: X (Hägg) general - Folin Wahlberg - Ingman
PP X (Hägg) general - Rundblad Bernie - Norlinder
Näsén trotts vilken hatkärlek man har till honom får lämna då jag personligen anser att hans fysik inte räcker i SHL mot lag som Färjestad och Luleå till exempel.
Offside-Lennart: ok, har för mej att han 'erkände' det nån gång, men minnet är som mjuk is, sviktar ibland, har dock sett han stå där i Klapp o Klang(tror jag) under 80talet
erjo: Jag ser Bernhardt, Näsén, Wahlberg och Folin som givna på 7 backar. Tycker om Berg men sett utifrån kontraktssituation och säsongen som varit så ligger han risigt till. Ingman är svårt då det finns ett symbolvärde där.
Tarasov: Tror på Brickley och ser gärna att han stannar, bara han får vara skadefri och träna ordentligt. Ser gärna att han blir kvar och får starta hos oss, i år kom han in mitti och kanske kände en viss osäkerhet.
Robin Ztorken L: Bara för att fick några matcher i NHL när dem hade skador på backsidan så är han inte världsbäst. Brickley hade stundtals enorma problem att hänga med i tempo, då ska man komma ihåg att det är ännu högre tempo i SHL. Han kan dessutom inte skylla sina frekventa indianare och puckslarv på att han hade ont i foten
Vissa gav upp innan förra säsongen. Vissa gav upp i vår djupa svacka i februari. Vissa gav upp efter match 5 och 6. Vissa ger upp nästa säsong redan nu mindre än 1v efter avancemanget.
Tur att spelarna och tränarna skiter i detta och bara kör.
Brickley hade ingen bra avslutning, men han var rejält skadad. Det han visade upp när han var som bäst håller för shl. Ska han ingå i nästa års bygge så vill det till att han hittar den där höga nivån kväll efter kväll och tar bort misstagen.
För i dubbelmötet mot DIF på bortaplan var han en gigant som stängde ner deras offensiv totalt.
Jag utvärderar truppen som vanligt precis innan seriestart då man haft lite träningsmatcher och ser hur spelet och slutgiltiga truppen ser ut.
Jag skulle tro att alla som kommer få lämna gör det i ett bräde på hemsidan. Så därav har inget kommunicerats än. Brickley som en shutdown-back tillsammans med Folin/Wahlberg är inte dåligt. Däremot känns det som att någon av de två får lämna, om man inte sätter en av de som 7:e.
X - Rundblad Bernhardt - näsen(?)/ny Brickley - Wahlberg/Folin
Ingman och berg får lämna. Norén och Jonsson lånas ut.
Men det ska läggas till att jag har fullt förtroende för Hinken och hans bedömningar. Vi krigar på tillsammans i SHL!
Sigge: Vänta lite nu Brickley kanske kan få en rejäl sommarträning och komma i fin form. Vi får tänka på att han har varit mycket skadad hela säsongen och var defenitivt hämad av sin footskada i slutspelet. Tror han är en rejält stabil back även i SHL om han får vara frisk och hel, han har ju trots allt några NHL matcher i bagaget och numera van vis stor rink
hockey_21: förstår inte varför de flesta vill göra sig av med Wahlberg före Fohlin. Wahlberg är ju betydligt mer allround, Fohlin var riktigt bra i slutspelet men bortsett från ingman och berg så är han ju den med sämst spelsinne och den med den sämsta offensiven. Dessutom sämre skridskoåkning än Wahlberg. Ser inte hur han ska klara av ett högre tempo i shl, varken i huvet eller fötterna. Jag behåller hellre Wahlberg.