{5647}: Tycker det räcker med Woods. Tänker mig en lite "tråkigare" förstakedja med spelare, tänk Sundström-Skröder. Spelare som inte är de största offensiva trollgubbarna utan kan spela i alla spelformer och hålla en hög nivå kväll efter kväll.
Bössa 68: Dahlen gjorde också mycket poäng i AHL, men för en liten mindre tuff spelare är det ingen rolig liga att spela. Det är stundtals rätt tufft/fult spel så jag har förståelse för om sådana spelare vänder tillbaka till Europa.
{9682}: Jag vill minnas att han hade det svårt första tiden att komma in i det men att han på slutet var helt outstanding. Heppo bör var ett bra nyförvärv för en nykomling som oss.
{5647}: Du kan verkligen hockey. Det är bevisat. Gillar inte pygmeer generellt. Tror ändå att MoDo är lite sugen på att ta tillbaka killen. Sjukt kreativ och har nu erfarenhet från tuffa AHL.
{9682}: Jag har väldigt gärna fel om Heppo. Jag älskar spelartypen, men är skeptisk till att plocka honom med tanke på vart vi är i näringskedjan. Tror han gör mer nytta i ett topplag baserat på det jag sett och det är ingenting sedan han lämnade oss.
{5647}: jag tror vi får ta det som presenteras på vår hylla,sist på val ,långt senare värvningstid osv. Gäller att hitta kemin mellan spelarna, heppo kan ju bevisligen modo org. Men vi få se,nagelbitare lär de bli
LaddaFrånTaket: Hudon - Heppo - Kaut låter som en hyffsad förstakedja. Lite tveksamheter för Heppos tunna kroppshydda dock. Ser gärna en tyngre pjäs som 1:e center. Kanske Big Dick skulle kunna ta den rollen efter halva säsongen när han kommit in i SHL spelet?
Infon kommer från Luleå håll, men från bra källa. Verkar vara så att fbk tittar också men har svårt att få den infon bekräftad. Känns dock inte osannolikt, dem letar centrar.
Bössa 68: Avstår gärna från Heppo. Tveksam till att vi kommer vara tillräckligt offensivt lagda för att dra nytta av honom med tanke på hans lite bristfälliga defensiv. Visst kan han ha lagt på sig lite kilon och därmed blivit bättre i egen zon, men jag är skeptisk.
Precis som i fallet Vigge är jag rädd att det är som med lumpen. Man kommer bara ihåg de roliga händelserna. Nostalgi är inte bra för beslutsfattande
modomille: Inte helt säkert. Luleå har ekonomi och ambitioner att vara ett topplag, dessutom har man en förkärlek till finnar samtidigt som han nog inte var helt imponerad av Modo som förening senast han var här, det var ju en ganska turbulent tid.
Men som vanligt så har en del Shl klubbar öht ingen egen scouting utan verkar mer intresserad av vad andra sportchefer rycker i.
Robin Ztorken L: Känns som att han behöver något annat utöver det han redan har för att lyckas i NHL.. Dahlen klarade inte av NHL alls och han är enligt mig en extremt skicklig spelare som jag tycker kastar bort sin karriär genom att spela "hemma" istället för att pusha sig själv och verkligen kämpa för att nå de allra högsta nivåerna av vad han är kapabel till.. MEN återgå till min poäng, dahlen klarade inte av det men är en väldigt väldigt skicklig spelare, Mario kempe är en spelare som jag tänker på ofta när man snackar skicklighet offensivt men han har också aldrig klarat av att etablera sig och bli en "bra" spelare i NHL.. Skillnaden mellan Kempe och kanske Nylander eller hans bror Adrian är oklar, han kanske inte har det där lilla extra som får med sig mål efter en vass chans? Jag ba svamlar på och ingen stoppar mig, Södergran är bra och han vet nog aldrig om han skulle klara av det om han inte försöker! 23 år ung och hela livet framför sig, nu ska han ta Modo till ett SM guld och sen får han dra iväg på äventyr
{5647}: Samtidigt har vi ingen koll på hur han var för dem. Men jag tycker det är lite märkligt att de inte vill ha tillbaka honom, han hade säkert gjort nytta för dem.