{9887}: Jag tror Vigge framförallt ville till MoDo till varje pris. Förmodligen betydligt rabatterad jämfört med andra alternativ. Jag ser honom som en ytter med tanke på att han inte är en defensivt skicklig spelare, så varför inte i andra bredvid Dick och Woods.
Alex59863: Inte bara det han var vår överlägset mest viktiga offensiva spelare. Han var en stor anledning bakom Woods succé. Men även vårat megaeffektiva PP den säsongen.
När han blev skadad mot Björklöven i semin föll vårat anfall ihop som ett korthus.
I HV71 har han haft en betydligt mer restrektiv roll där han oftast fick spela i mindre produktiva kedjor.
Hinken och Karlin kan bevisligen vaska fram guldkornen hos Big Sam därför har jag fullt förtroende för dem.
MorganaLefaey: Inte omöjligt såklart men tror inte dom kommer gå den vägen. Bara för några dagar sedan sa hinken att man letar efter en första center och flaggade för att det kunde bli två centrar.
Basti: Bredd ja, men det kan vi få i EJK och AP också. Så frågan är hur det är tänkt ifall nu Sam kommer tillbaka. Kan verkligen inte se Sam i första. Josh första och Sam andra? men då på papper så ser vi ganska svaga ut inför nästa säsong. Känns som vi måste ha in nå större namn för första linan.
Jag hoppas att Hinken har skrivit eller kommer skriva med Jussi i dagarna. Annars kan det finnas en stor risk att affären kan kapas,,,
Färjestad har gjort klart med Jonas Johansson till kommande säsong.
Men det har figurerat uppgifter om att fortfarande finns NHL-intresse runt Gävlekillen och rent teoretiskt kan han skriva på ett NHL-kontrakt med Colorado (som äger hans rättigheter till 1 juli) fram till den 15 juni, enligt det avtal som finns mellan svensk hockey och NHL.
Exempelvis valde Fredrik Karlström inför den gångna säsongen att först skriva på för Växjö men sedan utnyttja möjligheten att förlänga avtalet med Dallas organisation.
Men uppgifter till silly-surr säger att det är en marginell chans att det blir så, i stället ska Johansson ha fullt fokus på att spela med Färjestad kommande säsong.
Ett annat scenario är att Johansson före den 15 juni trejdas från Colorado till en annan NHL-klubb som är intresserad av att skriva kontrakt till kommande säsong.
modomille: Japp Aftonbladet är ett gäng killgissare. Deras sillynyhet om att Bagenda var klar för MoDo var väl någonting Abris bara hittade på. Men när det kommer någonting från höken så stämmer det 99% av gångerna
Sigge: Går förvånanssvärt snabbt för Hinken att göra klart med folk. Förväntade mig radiotystnad fram tills sent juli-augusti och konstant ältande av ”avvakta marknaden”
{9315}: Haha lite gliringar hör till. Däremot håller jag med föregående talare. Aftonblaskans uppgifter får man ta med en nypa salt många ggr. Det är alldeles för ofta de är ute och cyklar.
Det är väl bara Madhawk jag litar till 100 procent när det gäller silly egentligen.
Om vi värvar Vigneault så är det såklart inte för första kedjan. Sen får vi nog ta dom här uppgifterna med en nypa salt för Aftonbladet har inte haft många rätt på sistone.
hockey_21: Tror Hinken på FW-sidan försöker sig på något såhär:
X - Vigge - Dima (Schampo) Woods - Big Dick - Schampo (Dima) Walli - Niederbach - Dansken Granen - AP - Ohlsson EJK
Sen är det värt att notera att man inte bör överskatta tanken om en hierarki utan jag tror Karlin o Hinken vill ha en mer eller mindre ruljans på forwardsidan. Vi är i SHL och vi behöver gubbar som presterar inget lag kommer klara sig på 13 forwards genom säsongen så spelare som Mannberg?, OP?, osv. kan slussas in i truppen på ett eller annat sätt.
Själv tror jag Vigneault hade varit en smart värvning. Han kan staden, han känner gubbarna, han kan systemet, han har erfarenhet av SHL framförallt i lag som precis gått upp och framförallt är han en förjäkla bra spelare i rätt roll med rätt gubbar omkring sig. Så jag tror på den värvningen om den skulle gå igenom.
Gusse: Kan säga att min lillebrors kompis, som går på Domsjöskolan där han har sina barn, hade sagt att AP hade svarat ”Jag vet inte” på frågan om han stannar nästa säsong. Men det är ju mellanstadiebarn så…
Lyssnar man på Rundblad är det solklart att AP blir kvar. Han måste också varit en anledning att Rundblad kom hit
Elliot12: Kommer han in är det nog för att någon annan spelare valt att lämna oss. Och det måste typ vara Adam Pettersson då som vill lämna. Ser inte Vigge som en ytter..
Hoppas verkligen inte Modo ser Vigge som en spelare för första femma. Ska han längre ner i kedjorna så måste han peta nån annan spelare. Ser inte vem som ska ut ur truppen då? Då måste typ OP lämna. Jag hoppas ryktet är fel..
wesslan: vet inte om det är så spännande, behövs SPETS. Jag är inte stressad, men skulle bli drt av en sådan värvning i dagsläget. Är han tänkt som 3e center så blir jag glad, men har modo verkligen råd med det?