En veckas silly nu då igen. Störtlöjligt med en veckas uppehåll efter första matchen. Hoppas kommade matcher blir med liknande insats, dvs att vi inte blir en slagpåse i SHL.
Känns hyfsat viktigt att få med oss ett par 3 poängare tidigt.
Nucky: självklart ska hinken och karlin vara kvar även om modo skulle åka ur. finns inget snack om den saken.
det kommer antagligen bli klar förlust idag, inga konstigheter det heller. det inte behöver göras större än vad det är, nya i ligan borta mot ett av seriens bästa lag, det är en svår match även om man inte är nykomlingar med 75% hockeyallsvenskt lag, om än det bästa hockeyallsvenska laget. därför finns det inte så stor anledning att sitta och klaga under matchen men jag förstår att det finns ett behov att få ur sig känslor så jag stoppar ingen :)
såg nån statistik att skellefteå vunnit 22 av de 24 senate premiärerna, det är imponerande
Gavelo: tips kanske för sent? Frölunda HC Växjö Lakers HC Färjestad BK Rögle BK Örebro HK Linköping HC Skellefteå AIK HV 71 Timrå IK IF Malmö Redhawks Modo Hockey IK Oskarshamn Leksands IF
Nucky: Jag har gnällt av mig lite på försäsongen. Nu tänker jag njuta av 52 omgångar SHL hockey även om det blir femtiotvå förluster. Klarar vi oss bara kvar i kvalet ser jag det ändå som en framgång. Ska endast leta positiva saker att lyfta fram. Inte längesedan vi var bottenlag i hockeyallsvenskan. Då hade jag tagit detta alla gånger om..
Trilske: Om vi ligger under efter första perioden ikväll kommer iaf en handfull personer slå fast att vi i praktiken redan är klar för kval och bör planera därefter. Väntar också med spänning på vem som blir först att slå fast att vi faktiskt bara hade tur som gick upp i våras, samt att detta debacle hade såklart denna person slagit fast redan i Maj.
Jag ger det också max 10 matcher in i serien tills några kommer ifrågasätta om den sportsliga ledningen verkligen kan sitta kvar.
Det är ba’ fram med popcornen och skåda spektaklet!😁
Trilske: Adam jagar klick åt exoressen! 🙄 Inte samma trovärdighet som höken!
Han hade rubriken. Han spelar i MoDo i vinter!
Är Anthony Grecos skada inte för allvarlig tror jag att han spelar i Modo under vintern. Annars inväntar nog Hinken camperna i Nordamerika. Finns många bra forwards som endast har try out-kontrakt med NHL-klubbarna.
Tycker det såg ut som att man särade på dom redan i sista träningsmatchen, iaf i slutet. Tror vi iofs vi kommer få känna på tombolan så det räcker och blir över denna säsong om det börjar gå tungt.
Apropå folk som gillar att kritisera MK för att inte kunna bryta upp diverse konstellationer eller göra förändringar.
Kom på att jag faktiskt såg näsens shl-debut, vilket var mot skellefteå borta. Minns att han hade två jobbiga pucktapp på blå som resulterade i två frilägen, varav ett blev mål.
Visst hade man helst sett lite större spridning på motståndet under försäsongen men nog bör skellefteå och timrå gett oss tillräckligt med lärdomar?
Det hade inte nödvändigtvis varit bättre att möta leksand, hv eller något annat lag som haft en tuffare försäsong, dvs matcher som ev. gett vinster och vaggat in oss i en falsk trygghet.
Bad_Brett: Landslagsmässig i Karjala cup, en Kalle anka turnering, Fredrik Warg var också landslagsmässig…
Du baxnade nog innan du han få tid att tänka efter för det slirade du ändå på jämförelserna, därför skulle jag skulle vilja uppfriska ditt minne med att förra säsongen spelade han i allsvenskan med det bästa laget och denna säsongen med det sämsta laget i den kanske bästa upplagan av Shl sedan lockout säsongen 2005, Näsen är inte sönderläst, han är bara inte tillräcklig bra för att klara sig i en så pass mycket bättre liga, det är iaf vad jag tror.
Men vi gör såhär, vi avvaktar 15 omgångar och sedan utvärderar vi situationen, du tror att Näsen blir en flipp och jag säger tvärtom. Vinnaren får äran och skryträttigheterna resten av säsongen.
Gavelo: Jo, efter att ha ansetts vara landslagsmässig redan för tre år sedan och efter att knappt ha varit inne på ett enda baklängesmål under slutspelet i våras, så har motståndarna slutligen läst sönder honom nu under försäsongen.
Gavelo: Deras defensiv i HA är dock kraftigt nedvärderad. Dom har ju helt sinnessjuk statistik än hur man ser det förra säsongen.
Sen att det till stor del berodde på att man helt enkelt såg till att äga pucken när man var på isen är väl en del av det. Bernhardt var ju ett monster över hela banan stora delar av säsongen, även defensivt. Hans spelstil ser slapp ut men han åt ju upp fw i egen zon många gånger.
Näsen har ju allt utom skridskoåkningen och tyvärr huvudet. Och det är nog huvudet som kan ställa till det. Han är ingen som börjar en match svagt men sen vänder på det utan det har en tendens att fortsätta utför tycker jag. Och i SHL som bottenlag kommer han få mer mentalt stryk, så är det bara.
{9233}: Norén känns som en 7e tycker jag. Han var alldeles för vek o tog en gel del knäppa defensiva beslut. Framåt kunde han dock göra lite. Men låt han växa in i lugn o ro.
Bad_Brett: Tror det bara är snack, däremot kan jag tänka mig att Näsen får lite mindre istid i perioder denna säsong. Jag tror att hans passningsskicklighet hålls väldigt högt.
Bad_Brett: Förstår spekulationerna och snacket med tanke på försäsongen och att han redan blivit till lite av en hackkyckling, men tror faktiskt det ska extremt mycket till innan Näsén får röra på sig. Sen är jag inte alls övertygad om att radarparet med Bernhardt kommer hållas intakt särskilt länge, men det är en annan sak.
Saik-Småland: Lyssnar på Rinkside. Lars Lindberg är inne på att Björklöven borde värva Näsén. Om vi skulle släppa honom nu, med långt kontrakt, innan vi ens har etablerat hos i SHL, då kommer jag tappa allt förtroende för Hinken. Går väl utmärkt att låna ut honom ifall han behöver mer istid?
Men är övertygad om att Lindberg mest baserar sitt "span" på att Näsén varit svag under försäsongen.
Padrone78: om man nu ska räkna i restimmar så lär vi ligga sämre till än LHC om hans familj bor i Luleå. Eller ja i alla fall på avstånd i tid som är ungefär lika dåligt.
Tror inte han skulle suga, men inte den spelartyp vi behöver. Ja om vi inte behöver en center till 2a om dicken inte fungerar.
Padrone78: Med tanke på sambosituationen hos mig så såg jag nog 95% av alla Luleås matcher och Olausson är riktigt riktigt bra. Påminner väldigt om Susse på väldigt många plan, otroligt spelsmart, tjurig, spelar med hjärta, grym straffläggare, en spelare som kan spela allround, BP och PP, en ledare!
Men jag tror inte det är just det vi behöver då vi har flertalet ledare, Modo behöver en tuffing i defensiven och minst 1 klassforward/sniper
Liverpool: you'll never walk alone (Talande för lagidrott) Djurgården: Stockholms Stolhet ( Kaxigt) Sovjetunionen Hockey: " The Big Red Machine" (Mäktigt) Manchester United: "The Red Devils" (Respect) USA Basket " Dream Team" (Överlägset) Barcelona: "the famous Més que un club" ( (Talande för vad dom känner)
Tarasov: Slogans gör dock att folk köper nya onödiga souvenirer dom aldrig använder. Fråga en som har ladan full, men pengar till Widebro känns helt rätt.
{5647}: Dessutom var vi nere o vände i dåvarande division 1 på 80talet, så igen är väl ok, vi har ju hitentills inte varit ett jojo-lag (läs Leksand) åtminstone. Där är kanske IGEN(eller temporärt) mer befogat
Nucky: Jag har ändå förståelse för att man använder "Vi är tillbaka IGEN". Hela säsongen sjöng klacken att "vi ska tillbaka igen" och när det sista matchen sjängs, så var det just "Vi är tillbaka igen". På något sätt är det historielöst att bara ha "vi är tillbaka". Kanske är det lättare för de som inte har samma anknytning att tänka på att vi är tillbaka, men för mig som varit med om 7 års olycka tycker jag att "IGEN" anspelar på hela förra säsongen.