1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 498822 inlägg · 4181 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
{9315}: Är det inte rätt märkligt att Berg stannar när vi ska försöka få in Norén i nästa års trupp? Vi måste ju fylla på uppifrån i backsidan nästa säsong, finns då en risk att antingen han eller Jakob hamnar på läktaren. Den enda rimliga förklaringen är väl att trion Rubins, Brickley och Folin lämnar.

dempa: 15e är det väl?

modomille: men deadline är ju IDAG.

{9315}: Om Vaasan förlorar idag och Ässät vinner imorrn så kan det nog fortfarande hända.

tror inte sista ordet är sagt gällande holmström. med det sagt vet ni vad jag har sagt hela tiden, att det inte kommer bli någon nyförvärv.

berg, ja, jag köper den, men jag ser honom inte på sex backar i ett shl modo nästa säsong när alla är friska och hela. han och noren som extrabackar med sina kompetenser tror jag däremot är bra nog

JoJo2613: goda nyheter! Gränsspelare som alltid gör jobbet och säkert även kan följa med vid en ev degradering

Randy Marsh: Snarare att han fick högre lön i FM-ligan än hos oss i HA, tror inte klubben styrde över hans val

Bad_Brett:

Jag har för mig det också.

Lulessss: Jävla pökar!

Randy Marsh: Visst var han klar för MoDo tillsammans med Marinadenis innan Hästen ångrade sig?

M Horava: Nope - Det dök upp orsaker till att det inte riktigt blev som det var tänkt. Det är ingen arbetsro nere på kajen just nu. ;) (Igen verkar inte plan B finnas...)

Lulessss: Men satan, det sista behövde vi inte höra. "Muntligt överens om ett kontrakt..." :D

Men kanske kan det vara grunden till ett kontrakt inför nästa år om vi hänger kvar?

Lulessss:

HV köper loss Colby Sissons!

M Horava:
”Vasas kommer inte att släppa några spelare, kommer det nu rapporter om, så Luleå Hockey kan glömma Johan Sundström, och Modo får försöka hitta en annan center än Axel Holmström, som de var muntligt överens med om ett kontrakt.”

JoJo2613: Törnas bömb?

Bad_Brett: Mosade Kruger gjorde han med!

KB: Jag gillar förlängningen, då det känns som en spelare som potentiellt skulle kunna hänga med en vända till när i HA om han får en tillräckligt stor roll. Dessutom har jag varit svag för honom sedan han kramade om Hinken i match 7, jäkla fin scen.

Grötskalle:
Gillar också Berg, tagit kliv framåt både offensivt och defensivt. 6-7 back med uppsida.

KB: riktigt bra förlängning, grymt bra attityd och tävlar hårt. Känns som att brickley kommer få gå nu istället, borde ha stått mellan berg och honom. Tycker det är rätt val att gå med berg.

KB: Har varit en överraskning hos mig. Han har verkligen något, framförallt karaktärsmässigt. Precis som Riley en person man vill ha i laget.

Werner: Dessutom har Berg ett bra och lurigt skott och gör sina poäng enligt mig. Stenhårt ribbskott igår bland annat.

JoJo2613: Känns som en sund förlängning. Utvecklingsbar ålder och har kommit in i SHL-spelet på ett bra sätt.
Har hållit en konsekvent nivå över säsongen också, till skillnad från kanske Rubins och Brickley som inledde starkt men gått ner sig sedan dess.

Monno: Håller fast vid att Folin gör mkt bra utan puck men med puck kan han knappt köra en sarg ut.

Mkt bra med August också; som tidigare skrivits tävlar han stenhårt på träning, spelar fysiskt samt är nog relativt billig. Det behövs utfyllnadsspelare och då är August Berg ett otroligt kap i min bok.

JoJo2613: Tänkte på det igår att han gärna fått vara kvar. Kul! Tycker han har en offensiv uppsida som han inte fått ut helt än. Finns mer att ta av där tror jag. Men framförallt får man en kille med bra energi och som ger allt vare dig han får spela 5 eller 25 minuter.
Hans största konkurrent om istid, Folin, spelade 20min igår.
Karlin ser något jag inte ser kan man säga.

JoJo2613: En av få backar i MoDo som kan använda sin kropp när det kommer till närkamper. Bra förlängning, kunde gärna sett 1 år till.

grimiss: Berg stannar ett år till ❤️💚🤍

Costanza: men vem exakt var det som gjorde så att plattorna var på? ; )

Bad_Brett:
Larry David

Rättelse, ersätt havre med Fav o brö med reau, så börjar det likna nåt. Men tror också Costanza knuffade undan gamla och barn för att komma ut först

Bad_Brett: Ingen egentlig skådis, men var även med i Sopranos, var nån sorts mentor till idioten Chris som skulle bli skådis, behöver du namn?

Förnamn är likt vår demon-regissör hos MoDo, när han har tid

Efternamn rimmar på havrebrö, fast med franskt uttal, du vet

Greenwolper: Jag räddade en massa liv och nu måste jag rädda MoDo. Känner att vi bara kommer att lyfta..

Costanza: hjälten George💪. Sprider du massa hjältemod och fightingspirit till truppen imorgon å💪💪

Bad_Brett: Hahaha! Jag lovar att brandalarmet ljöd och ingen var hemma. Gick in. Äh, va fan. Newman är bättre på detta ;-) Varför tugga på när ingen tror på en.

Costanza: Kom ihåg den gyllene regeln:

It's not a lie - if you believe it.

Costanza: Väntar bara på att du byter namn till Art Vandeley. Du kan börja sälja latex till vackra spelarfruar.

Costanza: Låter precis som en historia George hade hittat på för att skapa goodwill hos grannarna efter att ha gjort sig osams med alla på grund av någon bagatell.

Bad_Brett: Sån humor att ingen tror att jag verkligen var inne hos mina iranska grannar bredvid och tog ut röken och alarmen. Kanske trollat för mycket då, haha!

Costanza: En Titleist...?

Bad_Brett: Se på min profilbild..

Costanza: "They needed a leader"... Låt mig gissa, dagen innan räddade du en strandad val med andningsproblem?

Bad_Brett: Den här gången var jag en hjälte och klev rätt in i en tom iransk lägenhet och räddade mina grannar från brinnande pasta på spisen.

Marrdin: Du åker snart med!

Bad_Brett: Bonuspoäng till den som kan säga vem som spelar clownen.

Costanza: Efterhandskonstruktion säger jag. Gissar att det var ungefär såhär det gick till:

grimiss: Jäkla tur att jag var hemma och hörde alarmet och att hon hade lämnat dörren öppen. Hinken är en annan fråga, haha! Tror laget vi har kan tugga oss kvar.

Costanza: hjälte! Kan du rädda hinken också ? Slit upp dörren på ett kansli nånstans och mosa dit en kråka på nåt kontrakt?

Smurfen: Jag agerade snabbt. Bröt mig in. Flyttade kastrullen. Hon grät ju av lycka när jag lite halvfull öppnade ytterdörren och hostade lite av en jävla torrök från köket. Gick dit och blev hjälte.

Nucky: Jäkla tur att hon lämnade dörren öppen när hon stack ut. Jag brukade tackla bort ungar och annat. Nu fick jag vara lite hjälte på 6:e våningen och kramas med mina Iranska grannar. Sa ju det, använd aldrig olja. Du kan elda upp ett kvarter. Jag har en hjärna.

Costanza:Skandal att din hjälte insats inte nämns i dyngdikets dagstidning , istället visar dom ett ful tryne istället vid namn Kentää !!!

Costanza: Tacklade du kärringen på vägen ut?
Viktigt att hålla nödutgångarna fria

« · 2650878 · »