Smurfen: In med Dima istället för Walli. Dima som jag sagt förut här kan spela jävligt tufft som han gjorde i Toronto. In med allt så lyfter vi och blir bäst igen! Trots allt världens största klubb!
Tycker det är en klockren värvning på pappret. Känns spontant som en ersättare till Dickinson. bra i alla spelformer, lagspelare, fina handleder, gör hans anfallskollegor bättre, rivig. Och det viktigaste HAN ÄR TJECK! Och det gillar George!
puffe: Nog bara du och jag som fattat att Tjecker & Finnar och kombinationen som innebär framgång för MoDo. När släpper Hinken pengapåsen över toppcentern (eller yttern) som ska ha 370 lök i månaden?
Costanza: Precis, kombon tjecker och finländare borgar för många obudgeterade tillställningar om ett knappt år. Widebro börjar redan bygga ut pengabingen
Framnäs: Hägg känns perfekt! Hängt med länge i NHL och AHL vad gäller fart. Smart gris som MoDo behöver. Känner klubben. Ge honom bra betalt. Vet hur man tar hand om motståndare i hörnen. Pengar finns ju kvar.
Om vi ska placera honom i laguppställningen då NY - Jasek - J Olofsson Ranta - NY - Aagaard Woods - Vigneault - Niederbach/Södergran Sebbe - Theo J - OP/Södergran LP Något sådant kanske. Har hållt mig till en liknande uppställning och kommer göra tills vi vet bättre. 1 ytter, 1 center och sen 1-2 backar. Det börjar ta sig och det här kan bli en rolig vecka om vi börjar såhär!
Hans karaktär är det verkligen inget fel på. Killen har nobbat att prata med andra lag under hela säsongen samt kvalspelet. Han uttalade sig öppet att all hans fokus var på att rädda kvar Oskarshamn och att framtida klubbval tas efter säsongen är slut.
Visst var det Jasek som enligt uppgift inte ville förhandla med andra lag så länge IKO:s säsong pågick? Respekt i så fall! Ni som har koll, spelade han förstecenter hos dem under säsongen?
Sigge: minns hur han slängde sig i en av kvalmatcherna och täckte ett skott i bp, det osar inte obrydd import iallafall. plus att han är grym i bp också.
{10015}: Slanta upp måste vi ju göra, därför vi sagt hej då till många och vi har väl 6 mille mer att röra oss med, typ. Bara slå ihop Dickens krav och Stor-Finnens lön och dela på 2 och plussa på rejält. Sen får Vigge och dessa 2 fightas om centerplatserna.
{10015}: Jag trivlar inte alls på hans karaktär. Det är ingen slö Rååma vi pratar om här. Han har spelat både PP och BP och vad man såg i kvalet var att han jobbade hårt i båda delarna av spelet
JonathanF: För massa år sedan ja. Hinken måste ju utgå från att de spelare som tas in är SHL-mässiga, inte om de spelat tillsammans för en massa år sedan. Självklart ska Hägg vara SHL-mässig men just nu känns det som att Berg håller högre nivå än Byström.
{10015}: Exakt, det går ju att tolka lite som man vill. Men jag tänker att det går att tolka som att Hinken vill ha LB men att de inte är sugna att ge honom ett så långt kontrakt. Nu är har några veckor gått och de har iterat avtalet fram och tillbaks några gånger.
Men jag säger som jag sagt flera gånger, LB smäller inte så högt och jag har också dålig koll på hans resa och utveckling.
{5647}: Lågoddsare....Ludvig Byström. Har ju redan konifrmerats av LB själv på HockeySverige att de förhandlar med meningen, "MoDo har ju inte kastat fram ett 5-års-kontrakt direkt men..."