1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

HockeyAllsvenskan · 503455 inlägg · 4187 ämnen

Silly season

Sv: Silly season
Janne G: Gissningsvis var det en värvning som skulle fungera både i SHL och i HA. Tycker han var ruskigt bra i slutspelet, så jag är positiv till den värvningen.

Bad_Brett: du tror han tar plats i en 3-4 line, före de ni har, han är stark på pucken, bra skott

Janne G: Värvningen av Bagenda tycker jag osar att vi gör oss av med en del spelare för att göra plats för Bagenda som är en 3-4 kedjespelare-den högre klassen.

En realistisk förstalina skulle kunna va :

Lilja - X - Hudon/Kaut

{9631}:
Vår budget skall visst vara mellan 46-50 mille

{9631}: Vet inte om jag är ute o snurrar men David Lilja är väl klar för Luleå? och Jakob Lilja lirar i KHL så nej tack.

Janne G:

Som någon skrev så vore det intressant att se t.ex

Södergran-AP/Niderbach-Bagenda i en tredje. Blir jobbigt för försvarare med tunga Södergran och Bagenda i samma kedja.

Tror det skulle vara en uppgradering mot t.ex mannberg.

Off topic, men vi har glömt diskutera hur detta avancemang påverkar vår juniororganisation. Inte bara kan vi dra åt oss bättre junisar, men vi blir också immuna mot att bli degraderade från Nationell. Nu krigar vi för att hålla oss kvar

Tarasov:
Undrar hur Widebro tänker om biljettpriserna.
Kommer det höjning där tro?
Det borde han göra tycker jag!

Rytter:

NY - NY - NY
Woods - Dickinson - Aagaard
Muzito - AP - Niederbach
Ohlsson - EJK - Södergran
OP

Så skulle jag inleda säsongen.

Tarasov:
Kontraktsläget. Kör bara spelare som har kontrakt och utgår från senaste uppställningen i match

Aagaard-JD-Woods
X - Niederbach- X
Södergran - AP - Mannberg
Ohlsson - EJK - OP
X-X

Bernhardt - Näsen
Ingman - Berg
Wahlberg- Folin
Norén X
X

X-X

Rykten in DMB,Rundblad

Om jag skulle satsat så 4 nya backar in, och 5 forwards. Men lätt att sitta vid soffan, inga roliga samtal för Gradin som skall tas nu.

Tarasov: Jag vill inte ha hans jobb. Jobbiga samtal väntar.

{10015}: Det är en gigantisk fördel. Givetvis ska vi ha ett funktionellt J20. Men dörrarna mellan A-laget och J20 minskar och de som sticker ut av juniorerna kan få en match eller två.
Med det sagt så har väl hockeyn förändrats och det är inte lika lätt att gå mellan j20 och SHL längre. Få 16-17 åringar som får chansen idag.

S-vikaren: Muzito - AP - Södergran

Den kedjan blir inte rolig att möta. Snacka om tyngd!

Silly:
Höja priset, nja tycker de ska vara försiktiga med det. Höjning lär det bli, hoppas det inte är för mycket bara. Lätt för dig att säga förresten, du går väl aldrig på några matcher.

Sigge: Skulle tro att vi tar in Bagenda för att vi helt enkelt saknat den spelartypen! Vi har inte haft någon gris, som utan problem ställt sig framför mål och varit beredd på att ta stryk! Helt rätt av ledningen, tycker vi behöver 1-2 till.

modomille: Nä Näsén håller inte SHL kvalitet! Finns ju en anledning till att han klev ner i Allsvenskan, han gjorde det knappast för skoj!

Tog för givet att Rundblad var Näséns ersättare om vi gick upp, men jag kanske är ute och cyklar där. Ledningen kanske vill behålla Näsén också?

Endast Bernhardt och Folin håller SHL-klass i vår backuppsättning. Men med tanke på att vi är nykomlingar måste vi nog behålla typ ytterligare 3.

Vi behöver värva in 2 st stora starka elaka backar, för där har vi haft problem.

Folin är den enda backen som haft styrka och elakhet för att flytta på stora tunga motståndar-forwards framför mål. Det där utnyttjade både AIX och Diffen, och flyttade in 2 stora starka killar framför mål i PP.

Basti: Fast våra tidigare bästa spelare som lämnat för SHL har nästan uteslutande placerats i riktigt fina omgivningar! Våra stjärnor får nu spela för en nykomling, som åtminstone just nu på papperet får fajtas i botten, det är stor skillnad.

Erol Ateceae: Gävle Godtemplare? Vad har Wiken sagt om dom?

Marrdin: En hel första femma är ett absolut minimum.

Confusius: Karlkvist hamnade väl dock med andra gamla MoDo spelare?
Som förvisso gjort en säsong i SHL redan...
Fast mängden forwardstalang i 19/20 laget är nog oöverträffad i HA, kommer aldrig upplevas igen.

Monno: Och dom hade ju en lysande säsong i SHL bakom sig

Confusius: Lyssnade på dagens avsnitt av Nedsläpp MoDo. Där sa både Pelle och Mattias att dom hade uppgifter på att Eriksson Ek nu var avskriven!

Är det bara jag som blir alldeles svettig av ryktet om Olkinuora? Som Madhawk sa "SHL är en väldigt defensiv liga" desto viktigare att bygga laget bakifrån! Vi behöver satsa på en RIKTIGT bra målvakt, och Olkinuora hade ju en allt annat än imponerande säsong!

Han var andremålvakt i Brynäs och hade 88,8% på 9 matcher, vilket är svagt. Han gjorde dessutom 15 AHL-matcher med 86,8%, vilket också är otroligt svagt. Gjorde iofs 3 starka säsonger i KHL innan, men personligen blir jag nervös om det är vår tilltänkta förstemålvakt. En otroligt viktig post i SHL, kanske den viktigaste!

Confusius: Brynäs målvakts situation detta år var väl rätt så konstig? Gick dom inte igenom 6? målvakter eller något sådant. Innan denna säsong så har han ju varit riktigt bra.

JoJo2613: "Han gjorde dessutom 15 AHL-matcher med 86,8%"

SKiLMY: när jag skrev första femma så är samtliga dyrare/skickligare än dom vi har idag. menar du 2-4 backar och 4-5 forwards som är dyrare/bättre eller kompplement blandat med spets? För det första alternativet tror jag inte är möjligt.

{9233}: Inte Petteri Lindbohm…

Confusius: Går ni på Schilkey till första linan tro? För andra blir Woods - Dickinson - Aagard eller petas Aagard till tredje och Schilkey där?

S-vikaren: ja det ser troligt ut. Backarna då?

Greg P: tror det kan bli problem om både woods och schilkey spelar ihop, för små. Aakard har några cm och kilon till att knö med i sargkanterna. Gärna i ny 1a kedja med stabil center och större wing. Iofs skulle aagard kunna flyttas till en checking line och ligga på kontringar, för det är han bra på. Men i såna fall kan man byta honom mot ny rightare i woods, dick kedjan.

Hur är det möjligt att vi går upp i SHL och ändå blir det bara snack om DIF i Sanny och Svensson?

{10015}: tippade inte dom dif i finalen? Är väl för att förklara hur det kunde gå fel i deras hockeykunnande.

Marrdin: det sägs ju att vi kommer få en budget på ca 46-50 miljoner. Idag har vi ju strax under 20. Låt säga att det stiger till 25 med tanke på SHL. Då har vi alltså närmare 20 miljoner att lägga på 8 spelare. 5-6 av dessa kan ju vara absolut spets.

SKiLMY: tror nog alla befintliga kontrakt ökar med x antal % också nu när vi går upp.

SKiLMY: nej så lätt är det inte att alla SHL pengar kan läggas på nya spelare. De med allsvenska löner får en löneförhöjning vid shl spel. Annars skulle inte en som Bernhard skriva tvåårskontrakt. Dessutom behöver en del av pengarna gå till administrationen som ska få fler anställda.

SPOODI: Det gör dom.

Jan-Erik : realistiskt har vi kanske 12-13 miljoner att lägga på 5-6 spelare efter löneökningar och utköp från befintliga kontrakt

Sam Vigneault var riktigt kass i HV fram tills tränarbytet då han höjde sig rejält. Lite delade åsikter bland HV-fans om han borde få vara kvar och från officiellt håll har det inte kommunicerats om han ska få förlängt eller inte. Nån som vet om MODO rycker i Big Sam?

Battery: hoppas inte vi gör det. Behöver mer spetts än så. Men svår marknad för oss så inte helt uträknad

SPOODI: Drömkedjan att få in vore ju Patrik Karlqvist, Jonathan Jonsson, Adam Tambellini.

Men det är nog omöjligt tyvärr

{10015}: var väll inte bara snack om djurgården, dom hyllade ju både Modo och publiken. Sedan att det finns mer spelarrykten angående dif är väll inte så konstigt med tanke på alla deras yngre spelare är inte så konstigt? Dom kan ju inte bara hitta på olika rykten angående Modo, finns det inga spelare att rapportera om så gör det ju inte.

Vikingen: Ett bra första pp, i så fall men det är nog omöjligt, som sagt.

Min spontana känsla är att det kommer in 5 nya spelare minst. Plus målvakter. Och jag är inte så säker på att första linan får spela ihop till nästa säsong. Bagenda är en bra värvning om han får spela ihop med Södergran. En riktig powerline.

Det ska bli riktigt spännande att se framöver hur värvningarna ser ut.

erjo: De pratade ju knappt om vår finalserie och vår säsong och det som jag tyckte skulle ha pratats om

Battery:
Hört samma, om jag för gissa skall vi lägga ett pussel och att Sam är med i snacket. Henrik Borgström till er snyggt!

Tarasov: DMB in mannberg ut kanske? Eller OP ut och mannberg ner till fjärdekedjan

Jan-Erik :
Fel av dig Jan- Erik.
Inga fler anställda, Modo har redan i dag en SHL organisaation. har Widebro sagt!

Silly: Jon förtjänar löneförhöjning. Höjer känslan för oss supportar

SPOODI:
Enligt Sanny/Svensson var de inte helt säkra, generellt är expressen bättre i sin bevakning. Aftonbladet är lite ”äh vi kör, skitsamma om vi gör bort oss för de initierade”

Silly:

HV71 har värvat 2 st. centrar nu öppnar det här för Big Sam tillbaka som 3:e center?
Bagenda (90kg) - Vigneault (92kg) - Södergran (93kg) Tyngd & Snabbhet

« · 2536581 · »