{9682}: Jo, Teg är rätt trevligt och jag bor själv numera på rätt sida. Vi budade på ett hus mittemot Winpos. Fy fan vad illa det varit att ha det i bakgrunden varje dag!
Södergran - A.P- Walle ( Bättre spelare än (ryktet) Bagenda) 2 yttrar med en stor uppsida. Tunga och snabba! Med en rutinerad A.P eller kommer Vigneault in där som Center? Hur som helst, där blir det åka av!
Silly: Nu har ju Walli inte blivit avstängd sedan han började spela i SHL så det är svårt att veta hur mycket han har gått upp i lön de senaste två säsongerna, men i Allsvenskan med oss hade han 103.500kr/mån före skatt.
2 års erfarenhet, löneökning enbart för att det är ett SHL-kontrakt + lite kryddat för att vinna budgivningen så har han nog runt 150.000kr/månaden på det kontrakt som han signade med er.
vonDöbeln: Helt osannolikt att en 20-åring som gjorde 2 poäng i SHL innan han kom till er skulle ha över 100.000 i HA. Om det stämmer är det väl bara ytterligare ett kvitto på Nubbens usla förhandlingsskills.
mattias - 74: DIF får det väldigt tufft nu. BIF blir tunga. DIF är bakom Björklöven om de får behålla toppspelare och att Jeppe L är kry som exempel. Tror på BIF och Löven i final. Tror Löven går upp.
Sigge: Men lek med tanken att han fick dubbla böter så hade han ~52.000kr i lön för 3 säsonger sedan.
SHL tillägg, erfarenhet och en liten extra slant för att övertala. Säg att han har runt 100.000kr/månaden på det kontraktet han skrivit i MoDo så kanske siffrorna är mer rimliga
vonDöbeln: Han tjänade ca 45000kr hos er i HA om man utgår från den högre lönen. Kan ha varit betydligt mindre också. När det är 6 matcher avstängning så motsvarar boten antingen 2 eller 3 matcher. Dessutom 15% påslag.
Det är sant. Finns inte så många platser kvar att fylla. Sedan har ju fotbollssäsongen startat också. Jobbigt nog att följa Giffarna som vanligt. Även om 4-3 i Trelleborg smakade fågel 👍
KB: Ok, har aldrig hört talas om att det skulle finnas ett påslag på 15%, men då är det väl inte helt osannolikt att han har mellan 80.000-100.000 nu då i MoDo.
DJ Hemp: Kanske. Men alla är inte beredda på spel i HA. Det är lätt att glömma bort hur oerhört stjärnspäckat årets DIF egentligen var. Krüger, Brodin, Vejdemo, Klasen, Norman är ju alla spelare som ska kunna spela i toppkedjor i SHL. En spelare som Rensfeldt gjorde 31 poäng i SHL förra säsongen. Elliott och Schilling har ju inte gjort bort sig på högre nivå. Lägg därtill några av de största talangerna vi har i Sverige, som SHL-klubbarna uppenbarligen slåss om.
Kan bli succé, men kan också bli flopp. Skulle inte förvåna mig om ett lag som Södertälje smyger lite under radarn och utmanar rejält i toppen.
Kanske överskattar jag traditionen i Brynäs. Att aldrig kunna åka ur - fast de nu gjorde just det. Att alltid komma tillbaka till toppen i SHL med hyfsat jämna mellanrum. Blir en oerhört intressant serie denna kommande HA, trots att MoDo nu äntligen har lämnat den 😎
Tarasov: Jag hoppas Hinken tittar lite på spelare som man scoutat fram själva, gärna med viss utvecklingspotential (läs Fredrik Olofsson). Jag vill inte ha Modo fullt av transatlanter som alltför ofta är här 1 säsong innan dom drar vidare.
Bad_Brett: Idrottare i allmänhet, fotboll i synnerhet, tar inget ansvar för inflationen. Leeds ska tydligen betala 10 mille per match för ny tränare, hoppas dom åker ur med buller o bång.
Finns det säkert. Fast nu har de några månader på sig med saneringsarbetet. Tänker att detta var vad de behövde även om de i nuläget inte upplever samma känslor.
Tarasov: Nu kastar jag ur mig ett rejält silly-namn... Alexander Edler. Låter som han är sugen på att fortsätta spela men osäkert om det blir en fortsättning i NHL. Stor och stark, har massvis av erfarenhet och har utvecklats till en stor ledare. Tror inte det vore någon dum idé att erbjuda honom ett jättekontrakt på 1+1 år.
Tveksamt om han är intresserad av spel i Sverige dock.
Tarasov: Har inte sett honom så mycket de senaste åren. Men tror vi behöver en "lagpappa". Jag älskar Wahlberg, men inte optimalt med en kapten som riskerar att hamna på bänken.