Smurfen: Alla förtjänar en chans, sedan kan man ju alltid hoppas på något mer beprövat. Tex Brandon Davidsson som spelade i Färjestad eller Peetri Lindbohm som spelade med Frölunda. Dom har ju erfarenhet av shl. Det här blir ju på lite chans men kan ju visa sig vara en riktig lyckoträff med.
Hoppas dom sista platserna nu kommer fyllas av lite mer beprövade spelare. Men som sagt alla förtjänar en chans 👍
Vet att min agent haft några samtal med Henrik under säsongen. Jag hade en del andra möjligheter, men när Henrik ringde var det ingen tvekan om att jag ville tillbaka hit. Det var ett väldigt lätt beslut.
Smurfen: Vet inte vad det på förhand finns att anmärka på? Bra ålder, stor och stark men tar extremt få utvisningar. Gjorde 5 poäng på 9 matcher efter AHL-flytten, så verkar kunna producera en del också.
Ska erkänna att jag har dålig koll på honom, men på förhand känns det som en klassvärvning.
{10015}: Ett annat mönster är att vi adderat en hel del tyngd i det här laget. Dem här pjäserna skojar man inte bort: Rubins (195, 95), Ranta (189, 88), Walli (190, 92), Big Sam (196, 92). Kommer göra ont att möta MoDo nästa säsong.
{9315}: Tror allt hänger på Norlinder. Finns öppen plats för han, men kommer han inte tror jag faktiskt inte vi kommer plocka in en back till innan säsongsstart.
{10015}: 185 cm / 91 kg säger Swehockey om Walli. Tror att han börjar i en lina med Dicken och Woods. Får prova på att vara Skröder bredvid Sundström och Zuccarello. Förstakedjan tror jag byggs nåt liknande där Sampo får en liknande roll. Frågan är om Grimaldi, Timashov eller Heppo blir ytter där.
Det är en stay-at-home defender. Han är stor och rörlig på skridskorna och jättebra i boxplay, vilket är lite det vi har sökt. Vi har haft några namn vi tittat på, men vi kände att det var Kristians vi ville ha. Vi hade lite tur som fick honom till slut, säger sportchefen Henrik Gradin när ÖA når honom.
Är backjakten över eller finns det möjlighet att ni plockar in något mer? – Nej, inte till start. Nu är vi klara. Sen får vi se hur det ser ut i starten av säsongen, men till start kommer vi inte att värva något mer på backsidan.
Nu när vi vet vad vi har får vi sätta oss med den bollen också. Vi kommer i alla fall med all säkerhet att låna ut Hugo Styf, det är väl det enda beslut vi har tagit i dagsläget, säger han.
Lelle_99: Kan tänka mig lite såhär till start då. Bernhardt - Rundblad Rubins - Näsén Brickley - Folin Wahlberg / Berg / Norén Kanske man skeppar iväg Berg och behåller dom 2 andra för bredd eller är det Norén man lånar ut till HA och vid skador kan kallas tillbaka? Eller går man in med 4st backpar.
Big Sam är här för att spela om centerplatserna. Bach kommer att spela ytter. Walli lommer att börja i 3: e linan. Aagaard kommer få börja i sin 2: a lina med kompisarna. För att kolla om dom håller? Jag tror A.P kommer spela ytter eller center i 4: e.
{9315}: Det vore tjänstefel av Karlin och köra dom 2 ihop i SHL. Ruhnblad är en 2.0 av Näsen. Rubins får täcka upp Näsens brister och städa framför mål eftersom inte Pontus klarar det!
Rundblad, Rubins, Bernhardt, Näsén, Norén och Folin samt några fler, vad händer med Berg Wahlberg och Styf?
Detta är enligt mig en av de bästa backsidorna i serien, jag får säkert skit för detta nu av andra lags supportrar men Bernhardt och Noren låg överst på min lista till Leksand " ifall " ni hade åkt ur ;)
Rubins kommer smälla på rejält
Frågan är vad det blir för typ av hockey med dessa backar? Blir det fysiskt eller tråkhockey? frågar bara eftersom ni är nykomlingar.
mattias - 74: Norén låg överst på er lista? Vilken skräll! ;) Näsén är jag personligen orolig för. Förhoppningsvis flippar han istället för att floppa.
mattias - 74: Jag tror inte vi kommer att spela tråkhockey, men det kommer säkert bli mycket spel i egen zon. Vi var seriens mest offensiva lag, men det var väl HV också när de gick upp. Ja, Norén har definitivt massor av potential. Jag hoppas att han kör stenhårt på försäsongen och är redo för SHL redan i höst. Hans problem är dock att när han blir stressad sprider han puckarna lite mycket och att han är lite klen ännu.
Foppatofflan: I och med Rubins ankomst har Modo elva backar under kontrakt, men sedan tidigare har ÖA kunnat berätta att Josef Ingman inte kommer att få vara kvar. "Hinken" är även tydlig med att en eller några kommer att lånas ut.
En NHL scout: Han är en en såkallad shutdown-defender, men har även kvaliteter i spelet med puck. Han spelar enkelt och försöker alltid hitta närmaste blad, även om han behöver bli bättre på att sätta sina förstapass.
Scouten lyfter även fram hans skridskoåkning som en av hans största styrkor.
Gusse: De har bevisligen haft en uppsida tillsammans som trumfar deras brister. I allsvenskan. Förstår helt och hållet varför man hållit den linjen, men inte säkert att ledningen resonerar på samma sätt i SHL.
Personligen ser jag gärna att man tänker om och adderar nya dimensioner till våra tidigare ledande formationer.
Hoppas det smittar av sig