Tarasov: Statsministerlön alltså. Är jag konspiratorisk när jag tycker att Höken kommer med avslöjande lönetugg kring MoDo då vi ligger och nosar på hans kära MIF. Säkert slumpen och han ska ju sälja sin kvällstidning, vilket han gör bra. Har bara en viss känsla ;-)
{10015}: Jag skrev att jag aldrig sagt att han varit RIKTIG bra sedan säsongen startade, under försäsongen hade han riktigt bra matcher, bland annat mot Timrå.
Varsågod och syna alla mina inlägg sedan serien startade.
Gavelo: Och du är en riktigt stor gaslightare. Att göra skillnad på en hel diskussion genom ord som ”riktigt”, ”väldigt” m.m är inte rimligt. Där måste man kunna läsa tonläget i diskussionerna samt underliggande argument.
Gavelo: ett kontrakt behöver inte vara i 300 klassen för att tillhöra de sämsta. Jaseks och Woods kontrakt är med facit i hand ett av de sämsta i serien. Ska vi dessutom ge Sellgren 325k så är han top-5 dyraste backar i serien.
erjo: Ja Woods och Jaseks kontrakt smakar rätt illa just nu, vågar man hoppas på en mirakel vår?
Tro hur man ställer sig till Rundblad efter säsongen? Han lär ju inte ha andra Shl anbud och även om han får ett söderut så är det väl tveksamt om han vill flytta, kanske skulle en avslutning i Skellefteå ändå kunna vara en realitet eller har Modo plats för en 6:e back med halverad lön?
Gavelo: Vill Rundblad göra en säsong till med speltid som en back 6-8 och en lön därefter är jag helt okej med det! Han är inte så dålig och bra med rutin
Gavelo: sams kontrakt är även det ett som kvalar in på den listan.
Vi kan inte fortsätta överbetala spelare och tro att vi ska kunna ta några större kliv i tabellen. Sellgren är inte värd mer än 275, ska vi då ge 50k mer i månaden?
JoJo2613: Tänkte väl! Jag tyckte att 325 lät så orimligt högt, den hade varit sjuk. Men då vi hade budat 270 tidigare lär det kanske ligga på 295 nu då? Kan vara värt det.
Modo-Målet: förvånar mig inte.. var kritisk till hans siffror från början men då klev nån Luleå-snubbe in och försvarade och sa att det var rimligt eftersom han redan hade bud på 300. Men då hade jag rätt då jag skrev att han var värd 275.
Zource: Oj, domarna där har inte fått Swish-numret till Loob. Hacka och slå, det kommer pengar till oss ändå. Hur många gratis kaffepaket ligger hemma hos domarna egentligen.
{10015}: Han hade fått ett SHL-kontrakt oavsett. Betydligt svårare för oss att gå runt och vänta på honom.
Håller han på och slutförhandlar med Luleå just exakt nu så förstår jag knappast det dumma i det hela med att Hinken slänger fram ett väldigt generöst bud.
Då sticker nog även jag ut!