Modo har helt klart mycket att jobba med. det saknas tanke och linjer i spelet och jag kan personligen inte förstå varför man satte igång försäsongsmatchandet så sent.
Samuelsson visar intentioner men övriga juniorer väger lätt, Skellefteå måste ju ha vunnit 85/90% av närkamperna där juniorer var inblandade.
Tellan kan bli viktig i vinter, dessutom måste en första line med Schremp, Axelsson samt någon till bli så bra som man bara vågar drömma om.
Förhoppningsvis axlar väl Meyer också en roll som Modos viktigaste spelare i defensiven.
Få se nu... Innan Schremp värvades, skulle MoDo värva två nya forwards. Om jag har förstått det rätt så räknade man fortfarande in Svartvadet i truppen, så med sjukskriven Svartvadet borde detta innebära tre forwards. Om Ryno fortsätter så här, lär han knappast få något kontrakt och i sådana fall innebär detta att MoDo idag, den 24:e augusti - ungefär en månad före premiären, har inte mindre än TRE forwardsplatser lediga. Dessutom hade det verkligen inte skadat att få in en stabil back också.
Vilken dålig inställning Skröder verkar ha. Tre utvisningar i sista perioden, alla lika onödiga. Lite taskigt mot de yngre som vill få en chans att visa vad de går för.
bisterfinnen: Spontana grejer jag känner efter andra:
+ Westin, Samuelsson och Byström ser på alla vis ut att vara rejäla ES-spelare som kommer kunna göra ett bra jobb även i en lägre formation.
+ Hari jobbar på riktigt bra i offensiven även om han kanske väger lite för lätt i vissa lägen, bör dock absolut kunna gå in i en toppkedjorna vid behov. Detsamma gäller delvis även Olofsson även om han inte har setts till lika mycket.
+ Tellan ser allt stabil ut, inga Morrison-vibbar här inte.
yngwie: Jag tror tvärtemot alla s.k. "experter" att Timrå kan bli riktigt farliga i år. Vi har ett ruskigt tacksamt utgångsläge iaf, nederlagstippade överallt. Ska bli spännande att se Friberg och värvningarna av Thorp och Önerud känns klart stabila. Något topplag blir vi inte men helt klart bättre än senaste säsongen. Skulle tro att en plats 6-8 är realistisk.
Gustafsson: Såg Brynäs matcher som de sände via online-tidningarna och då gick det klockrent. Men nu går det inte att se något alls. Ser 5 sek för att sen missa 5 sekunder och så fortsätter det.
Åååh, fy fan!
Ser ut som 10-12 kilo!