Jaha då var det bara 1 dag kvar till slutspelet börjar igen då, känns faktiskt inte det minsta speciellt som det brukar göra. Kanske har med fjolårs säsongen att göra. Men men kul att man får se några matcher till i alla fall.
Wayne Gresky: Det måste vara en av de få som tippar denna skräll i kvartsfinalerna. Nä, det här tar ni enkelt, tyvärr. Det blir en tung vår, riktigt tung. 2 år i rad, vad jobbigt.
En känd modohatare tippar slutspelet: "Skellefteå blir förstås en munsbit för HV och regerande mästarna Modo får äta upp sitt val. Timrå tar den semifinalplatsen."
Sitter här och försöker planera hur jag ska lägga upp mitt jobb framöver. Det är ju fanken helt omöjligt när man inte vet om man går vidare från kvarten eller inte, och om man i sådana fall kommer att vara "bäst placerade lag" eller inte. Suck.
Cyklob: Jag skulle iofs också kunna tänka mig ett Schlaget om Västernorrland, spelarna i de båda lagen får en vecka på sig att skriva och framföra en schlagerlåt. Timrås låt framförs givetvis i Eon Arena och MoDos i Swedbank Arena, detta istället för nationalsången.
oraklet: Lite information om VM i "pond hockey" där de har en tillräckligt stor insjö för att kunna spela tjugotalet matcher samtidigt på planer som ligger sida vid sida med varandra. Fast där spelar man iofs bara fyra mot fyra.
Paddan: Vilken bra ide. Det där med naturis är inte heller så illa Men de behöver ju inte spela på samma plats, det är inte bra för publikintäckter. Säg att den 7:e matchen spelas på en hockeyrink på en fotbollsarena, fritt vald av bäst placerade lag.
Skulle vilja passa på att gratta Modo till avancemang... Ni har bättre målvakt. Timrå har en sopa som håller Sperrle klass. Jävla skit ! Jag som ville ha FBK... Nu måste man må illa närmsta veckorna.
Cyklob: Det verkar som att de i år tänkt till för att riktigt förvirra hockeypubliken med exempelvis hockeymatcher två dagar efter varandra och starttider som 18.30 och 19.30. Nu väntar jag bara på att man ska bestämma sig för att lägga hela SM-slutspelet på naturis och köra alla matcher samtidigt på samma insjö. Fast så milda som vintrarna är nu så finns det ju snart inga istäckta sjöar längre.
oraklet: Jo jag vart brydd över det. Är det för att man ska försöka locka mer publik till matcherna? tänkte på folk ska slippa stressa efter jobbet osv.
shinzawai: Nejdå jag har tyckt så hela säsongen faktiskt. Men vi har samtidigt många spelare som inte kommit upp i normal klass. Så om dessa börjar producera samt leverera så är det nog ganska jämnt.
Paddan: Sundbyberg är faktist numera en av de mest populära norra förorterna (även om Sumpan är en egen stad och kommun faktist) numera. Djävlar vad de bygger längs Bällstaån där jag bor.
shinzawai: Hahaha .. så elak var jag inte, även om jag kan tänka mig att det i efterhand kanske kan tolkas så. Greens har tv skärmar, men jag tvivlar på att de har betalkanaler. Nä, Olearys har alla bord lediga. Jag sitter antingen hemma och ser matchen på comhem eller så blir det kanske något med TIK08 inne i stan någonstans.
"Du ska INTE
Klistra in artiklar från andra hemsidor. Gör då en länk istället."