scim: I valet mellan att leda matchserien med 1-0 och ligga under med 0-1 tar jag segern om jag får välja. Inför torsdagen konstaterar jag att i valet mellan att leda med 2-0 i matcher och 1-1 väljer jag 2-0. 0-2 är ju inte ett alternativ ens.
El Maco: Det känns som att med vissa smärre modifikationer borde detta låtutdrag kunna illustrera kvällens övningar. "Slå mig med din rytmenpinne slå mig, slå mig slå mig både svensk å finne slå mig slå mig"
Nu är det nog dags att gå en rond med John Blund, tror jag.
Skarin: Om man får tro kvällspresseb är det bara i Övik det buas och busvisslas, på alla andra ställen applåderar och jublar man väl åt allt motståndarlaget gör.
Men däremot brukar faktiskt publiken i Övik applådera när en fallen motståndare reser sig upp. Det hör liksom bara till.
Dawidovski: Några puffar/mulningar med hanskarna på en fegis som ligger ner och slåss. Nä, tacka vet jag armbågar och crosscheckingar i ansiktet på någon som försöker utföra en hederlig tackling, bara för att man håller på och skiter på sig.
Tog de där slagen på Johan Anderssons hals, då är han en giraff. Jag har i sedvanlig ordning matchen inspelad och man ser klart och tydligt att Döme håller ner Johan Andersson utan att utdela ett enda slag tills dess att den liggande Andersson riktar ett slag mot Dömes huvud. Döme besvarar detta med två snabba slag i magtrakten på Andersson.
Ska du verkligen ge dig in i en sån här diskussion igen?
scim: snälla du, jag är inte upprörd, jag är helt säker på att döme slog honom i nacken, eller åt huvudtrakten, såg både jag och 2 kommentatorer så fel? jag ska kolla på matchen, och om jag har fel, så kommer jag också att erkänna det som den ödmjuka person jag är.
Dawidovski: Lite halvdåligt att inte just Dömes situation går att hitta på nån highlight nu! jag får helt enkelt spela in matchen ons kväll 21:15 och kolla på situationen tors!
Jobbar natten ons mot tors, så tyvärr kan jag inte kolla på situationen direkt imorgon när matchen går i repris:-(
Men jag lovar att återkomma angående om det var upprepade magslag eller nack/huvudslag, är dock väldigt säker på att det var det sistnämnda.
NuMo: ja det är väl klart att jag relaterar till nåt jag tidigare sett, vad ska jag annars relatera till? nåt jag inte sett? om jag har helt fel så kommer jag be om ursäkt.
NuMo: därför att du inte verkar inse att folk kan förändras, och att du alltid har den uppfattningen om mig så fort jag skriver nåt så svarar du alltid på ett negativt sätt, sen spelar det ingen roll vad jag skriver.
Jag har ingen förutfattad mening om dig som styr mina svar till dig. De är helt och hållet grundade på vad vi diskuterar.
I det här fallet så tror jag att du överdriver när du säger att det är bland det värsta som du sett på en svensk rink. Om inte så har du glömt väldigt fort.
Jag förbehåller mig rätten att använda samma argumentationsgrunder som du gör när vi för debatt mot varandra.
NuMo: Ja, det är vad du säger ja, men du gör det väl omedvetet då! jag kanske överdriver, men jag är nu ännu mer säker på min sak att döme slår mot huvudet på en liggande timråit efter att ha hittat flera i timråboken som också sett samma som mig, liknade faktiskt lite det som lintner gjorde på nån hv-spelare för nåt år sen.
(trodde faktiskt att fler skulle reagera på dömes tilltag, men det beror nog med största sannolikhet att de flesta inte sett canal+ bilder på händelsen.
Dawidovski: Det kanske är du som är känslig. Har man en annan åsikt så tar du det personligt.
Jag har inte motsatt mig att han slår mot huvudet, eller hur?
Men nu är det ju så här i hundriket. Ligger man på rygg med blottad strupe, ja då skall man fan stå för sin underkastele, inte måtta hugg mot den som är i överläge. Då får man ta en markering där man ligger.
Det går att köpa billiga glasögon på internet numera, det är något du borde titta närmare på. Kom gärna tillbaka när du tittat på matchbilderna igen, jag ser fram emot att se dig erkänna ditt fel.
Dawidovski: Nä, men vad ser jag. Slutspelet är igång och genast kommer du framkrypande. Och samma inläggsmentalitet som tidigare, den där du blir överkörd i inlägg efter inlägg, men ändå väljer att stiga upp.
Wayne Gresky: Orsaken till det var juh den korta tiden mellan biljettsläpp och match. Räkna med att biljetterna till matchen på lördag är slutsålda redan på förköp...
Paddan: En sista notering från gårdagens domarskandal: Cred till busschauffören in till Sundsvall som hade en modohalsduk knuten i framrutan trots förlusten. Det finns lite vettigt folk här trots allt.
shinzawai: Ja de biljetter som inte plockades ut före 18.00 på måndagen släpptes igen. Men då hade det gått ut att det var slutsålt redan. Detta var det jag menade.
actionleif: Det är väl Timrås officiella supporterklubbs GB, va? Då känner de sig väl till viss del ansvariga. MODO:s GB här på HS har inget med vare sig MODO eller MODO Support att göra, rent föreningsmässigt.
Kan kanske vara det som är skillnaden. Fast det är en chansning från min sida.
– Vi kommer att stå upp. Vi kommer inte att backa. Om du håller på att snacka en massa, så kommer du till slut att åka på stryk. – Om någon vill snacka, visst. Men var då beredd på att stå upp om du måste och var beredd på att det kommer göra ont. Det här är inte basket. Det här är inte schack. Det här är slutspel, säger Robert Döme.