1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505706 inlägg · 4102 ämnen

Slutspelsserien

« · 1956512 · » Till forumet

Sv: Slutspelsserien
Gavelo: Vadå stort misslyckande generellt? Vi skulle inte upp iår, kan du inte fatta det? Så vad har vi misslyckats med? att komma någon placering längre upp?
Kommentera

Gavelo: Det är fatta man direkt är nå bullshit forståsigpåare kör med. Snyggt om de gissar rätt kan de refera tillbaka till sen. Nej de har varit tydligt under serielunken osv att detta lag saknar jävlaranamma.
Kommentera

gokar: Tråkigt såklart men egentligen inte särdeles förvånande om man sett till säsongen som helhet. Men det kan jag ta däremot kommer jag bli vansinnig om de inte stretar emot ordentligt återstoden av serien.
Kommentera

Hakning-Henrik: grämer mig ENORMT att vi torskade 3 av de sista hemmamatcherna. 2p av de förlorade 9 hade gett oss helt annat läge, troligen vunnit denna match mot BIK hemma är min känsla.
Kommentera

modomille: Vadå inte skulle upp iår, har du bestämt det eller?
Modos målsättning var tydlig, INOM 3 år skulle man vara tillbaka i shl, detta är 3:e säsongen!

Sluta gaffla om saker du inte har en aning om!
Kommentera

Robin Ztorken L:
Tycker också man gör en bra match men tyvärr får man inte in den. Men tycker det är för tidigt att ge upp.
Kommentera

J F K: Vi ska vara glada att vi fick vara med o dansa en match i alla fall.
Nu är sagan slut för denna gång och vi får fyra matcher till som statister.

Kul
Kommentera

Jag förstår inte hur man kan tycka denna match var bra. Ingen energi alls under matchens gång. Karlskoga gör det bra absolut men det räcker inte med det Modo presterar.

Då var denna säsong över, får se vilka nyförvärv vi gör som kan slarva och tappa puck nästa säsong. Tack o hej.
Kommentera

Gavelo:
Målsättningen skall alltid vara att gå upp tycker jag , sen om supportrar vill skydda sig från besvikelser är sin sak.
Kommentera

Hakning-Henrik: Ja, lite märkligt...man vill ser mera speed i spelarna än så här. Kändes som om formtoppen kom för tidigt. Det spel MoDo hade 5-6 matcher innan slutspelet var nåt helt annat än det här menlösa spelet som känns så förutsägbart för motståndaren..
Kommentera

Domsjö: Förlusten mot Västerås kommer visa sig vara väldigt öderstigen. I och med denna förlust så sjönk antalet biljettköpare till torsdagens match drastiskt. Leksand går nog rent i serien tyvärr.
Kommentera

Gavelo: Inte jag, utan styrelsen antar jag.
Kommentera

Gavelo: Om man hade som mål att gå upp i år så skulle spelarmaterialet varit betydligt bättre. Visst har vi ett av allsvenskans kanske dyraste trupper men jag kan inte se stjärnorna riktigt. Det saknas en klass kedja och det saknas riktigt bra centrar. Nä vi har tagit stora kliv åt rätt håll men det är bara hoppas man kan få in lite mer kvalitet på dom positioner vi saknade i år.

Skulle gärna se man la krut på 2 bra centrar och en bra första målvakt.
Kommentera

SKiLMY: Så Oskarshamn som precis som oss hade noll poäng efter en match och var uträknade fick alltså inte spela mot Leksand? Det trodde jag... Det måste vara något fel på swehockey som skriver det.

Jag förstår att man är besviken och uppförsbacken är givetvis oerhört jobbig, men man behöver ju vara löjlig.
Kommentera

J F K: Precis, alla här beter sig som att jorden går under.
Kommentera

dempa: Det här var en klassisk bik bortamatch, de spelar tajt och vi skjuter 30 skott mitt i bröstet på deras målis. +1 (2?) i ramen
Kommentera

Gusse: Ja Lif lär nog ta det ....och det känns ju förbannat upplyftande.
Kommentera

Tarasov: många såg lite loja ut men Karlskoga gjorde det svårt all kred åt dem, Jelvert gjorde en av sina bästa matcher, Enström bra o även Hanses frånsett målet då, man ser att trollgubben L Pettersson får det svårt i den här typen av match men han har framtiden för sig
Kommentera

Dundee: Materialet är ganska bra, många bra spelare som tyvärr kom igång för sent på säsongen!
Sen har man jagat en Center hela säsongen men inte hittat någon som ”passat in”
Kommentera

modomille:

Undra om de som redan givit upp denna säsong kommer se nästa match? Undra om de kommer sitta här och gnälla efter nästa förlust trots att säsongen redan är över.
Kommentera

Gavelo: Materialet är helt ok.. Det håller jag med om men jag saknar endå stjärnorna speciellt på center sidan som kan lyfta en kedja. Vi har tyvärr ingen riktig stjärncenter i år. Kolla Aik som har flera riktigt bra centrar det gör mycket det för överlag tycker jag inte dom är bättre en oss men just på center sidan är dom klasser bättre. Du får en mycket jämnare poäng fördelning med över kedjorna.
Kommentera

gokar: Laddad för lite slutspelshockey. Kändes som en träningsmatch. Inga känslor,lite lösa skott i magplattan,totalt uddlösa. Nu laddar vi mot nästa säsong.
Kommentera

Domsjö: Det här laget är för dåligt för att gå upp. Vi behöver värva, men det är tråkigt att dom spelare jag vill byta ut har kontrakt för nästa år, Häggström, Björklund och Eriksson. Så då måste några andra som inte har kontrakt få gå för att ge plats för bättre spelare. Men frågan är vilka?
Kommentera

Dundee: Håller med till 100%
Men som jag sade så hittade man inte det man sökte för dom pengarna man rimligtvis hade råd att spendera.
AIK har ju kört ekonomin i botten pga alla stjärnköp så det känns lite orättvist att jämföra.
Kommentera

Rytter: Jag snackar om nästa säsong absolut, men ger upp gör man aldrig. Jag kommer se alla matcher som är kvar även om man är avhängd.
Kommentera

modomille: Närå ingen jord som går under inte. Men som sagt man hade behövt grisa in en puck eller två. Nu gör man inte det och i den här typen av matcher måste man ha såna spelare. Vad är det konkret som du tkr talar för modo i återstoden av serien? Gärna speltekniska detaljer.
Visst kan man vara positiv och prata om att pressen avtar men det är ju mer önsketänkande.
Kommentera

Gavelo: Problemet i år har väl varit vi haft ett överflöd av ytterforwards som ska vara spetsspelare, men dom har ej levererat pga man saknat centrar, laget vart lite fel byggt i mina ögon. Och värva nu på slutet är bara kasta pengarna i sjön dyra spelare som sällan fungerar. Det är i början man ska vara med och bygga upp truppen som ska göra det man ska helst slippa chans värva spets på slutet av säsongen.
Kommentera

Från Hörnefors: Björklund kan jag tycka att han har sin plats i laget. Men han måste ha rätt spelare bredvid sig. Snabba spelare och nån som kan slå ett öppnande pass till honom för skjuta det kan han!
Kommentera

Tyler Durden: Ordet "visa känslor" verka inte finnas i spelarnas huvud !!!!
Kommentera

Dundee: Jag tror man hade höga förhoppningar på centrarna och hade våra invärvade centrar levererat hela säsongen som dom gjort senaste 10 matcherna så hade nog säsongen sett lite annorlunda ut.
Nästa säsong behöver Modo en topp målvakt och minst en bra center, allt är ju såklart beroende på vilka som lämnar.
Tror juniorerna kan bli viktiga, många som tagit stora kliv i vinter och kan absolut bli producerande enheter nästa vinter.
Kommentera

Tycker nästan Lundin borde få chansen i mål nästa match.....även om Hanses gjorde en ok match förutom på målet.
Kommentera

Gavelo: Jag tycker vi gör en bra match idag. Långa anfall med hyfsade avslut. Tight försvar mestadels och rätt bra jävlaranamma i närkamperna. Stolpe ut och lite orutin är skillnaden idag. Lite surt, men vafan. Nu kör vi utan press och avslutar säsongen snyggt.
Kommentera

gokar: Ja det kan jag hålla med om men eftersom jag tycker att vi behöver minst två riktigt forwards där minst en är center plus en back som hittar nät från backplats, så då måste vi skicka några, helst några som har eller kan begära hyfsat betalt. Och då är frågan vilka?
Kommentera

Gavelo: tror du vi är ett lag att räkna med nästa år? Vi är tyvärr pinsamma och kämpar föra att undvika negativt kval..

Nye 'demontränaren' har har haft extremt låg profil sedan jul, varför???
Kommentera

Domsjö: Ja du, skulle säga att nästan inget talar för oss, skulle vara Hellkvists rutin isåfall. Nej jag gick in i detta med noll förväntningar då jag visste att detta ändå inte leder någon vart iår, även om vi skulle gå vidare från slutspelsserien så är Mora för starka. Jag har hela tiden varit inställt på nästa säsong. Men denna säsong är ett stort kliv i rätt riktning! Fan, skulle kunna skippa hela sommaren för att starta nästa säsong nu!
Kommentera

Från Hörnefors: KOMIGEN NU, nu slutar vi snacka silly efter första matchen i ett slutspel. Kom på matchen på torsdag ni som kan och resten ska fasen höras genom tv-apparaterna!
Kommentera

puffe: Det är bara du som är pinsam nu. Gör en förlust laget pinsamma? Och vadå att vi kämpade bara för att undvika negativt kval?
Kommentera

puffe: Håller verkligen med, vad talar igentligen för att det skall bli någon skillnad inför nästa säsong ??
Kommentera

puffe: Jag skrev för 3 år sedan att jag inte tror Modo når shl igen, alls, ever, om man inte börjar med direkt upp och nedflyttning.
Modo har i över 10 års tid varit ett ganska mediokert lag som dragits med enorma mentala problem, demontränare, stjärnspelare har efter bara några veckor i klubben sett ut som nybörjare och Modo har inte någon gång under dessa år lyckats vara bra när det verkligen gällt förutom kanske säsongen då vi skickade ner Södertälje i allsvenskan och räddade vårat eget kontrakt.

Jag tror Modo kan tillhöra topp 3 nästa säsong men jag tror inte Modo har dom värderingar som krävs i föreningen för att klara ett shl kontrakt
Kommentera

Sluta deppa nu Modoiter! Fyra raka segrar på det här nu då 💪🏻 Klart att det kan gå vägen. Sen att det blir ruskigt tufft är en annan sak!
Kommentera

pean: Helt rätt! , jag ska fortfarande till Västerås på lördag och hejja på laget från bortaklacken!!
Kommentera

modomille: Vi får lägga oss i den matchen och försöka slå leksand i sista, att hjälpa till att slå ut leksand skulle vara ett fint plåster på såren ;)
Kommentera

Gavelo: Kvällens bästa !!

Bara inse fakta och vara realist!!
Kommentera

J F K: va?
Kommentera

e{modomille Ja, blev helt fel från mej, ursäkta
Kommentera

Gavelo: Kom igen nu, för att något varit konstant under en period måste det vara så i all framtid?

Tror det är vändningen vi ser nu, men det sker inte så snabbt man önskar kanske.
Året innan Timrå gick upp åkte dom ur Meca med EP och Dahlen i truppen..

Modo går in i slutspel med en MINDRE (och bör vara en svagare) trupp än vi började med. Istället lyft upp juniorer som gjort det riktigt bra, som säkert kommer vara ännu bättre nästa år.

Tycker säsongen hittills är hyfsat ok sett till förutsättningarna. Oerhört glädjande att se The young guns.. Behöver 2-3 klassvärvningar till nästa år så kan vi hota på allvar.
Kommentera

Gavelo: vilka värderingar krävs då?
Kommentera

Smurfen: Sen att vi klantade till det när vi hade fyra av fem hemma matcher på slutet och tog endast tre poäng av tolv möjliga , där försvann nog mycket också 😡😡
Kommentera

gokar: Skulle vara intressant att se målet från Hanses position, det står 4 spelare framför Hanses och skymmer sikten. Hanses och Norlinder var de bästa Modospelarna idag. Framåt var det väldigt uddlöst.
Kommentera

Vi tar fyra raka! Leksand förlorar mot Västervik och vi tar sedan hämnd mot Leksand i ett fullsatt Tegera, sanna mina ord! Forza MoDo❤
Kommentera

« · 1956512 · »