Kommer första 0-0 matchen för säsongen? Mycket talar för det, om inte Eldebrink är med i alla fall.(Har fortfarande rysningar från säsongen när Södertälje knappt vann en enda match, förutom mot Modo då, och han gjorde fyra mål mot oss i Kempis.) Det som tyder på han är med; är modohockey.se:s statistik kring matchen som avslöjar att Modos bästa målskytt och poängplockare är Lars Jansson. Det skulle ju vara bra.
Wewillwintoday: Är det Riksman eller dansken som står? Vi luleåsupportrar brukar inte heller vara så bortskämda med tre poängare på bortaplan, men ikväll leder vi med 4-1 mot Hv i kinnarps.Och där btukar vi kamma noll.Bara hoppas att det Kinnarps spöket inte infinner sig ikväll.
Kanske var det ett smart förslag det där att ta bort bortamatcherna. Lämna WO så sparar Modo både pengar och kraft. Nej, allvarligt talat. Vad är det som är fel? Enligt Lasse Granqvist på radion var matchen usel. Södertälje sköt fyra skott i andra perioden och gjorde två mål. Det här luktar illa.
Nu är det lindans som gäller igen. Som på den gamla goda (?) tiden...
Själv har man ju inte varit med på någon lindansartid, så det kan ju bli intressant. Det värsta jag varit med om var säsongen 96/97 (var det då?) när de missade slutspelet. Eller, räknas det som lindansartid?
Man undrar om Riksman kan beskyllas för ngt av målen. Hörde något om konstig studs när han skulle försöka få ut pucken, eller hur det nu var. (Förstår fortfarande inte varför Hirsch inte fick chansen i mer än en match.)
Jag tror fortfarande på slutspel. Nu får vi ju dessutom tillbaka Almtorp, Enström och Lindström, något som kan betyda en hel del. Än är det länge kvar...det går fort med trepoängssystemet!
Jag måste erkänna en sak: om de missar slutspelet beror det nog på att jag var övermodig och lade ner massvis med pengar på ett seriekort som gäller även i ett ev. slutspel. Isf: förlåt.
Det har du rätt i. Förra säsongen var mest spännande efter att Pirre schabblat med pucken mot VF i den avgörande semin, och under den första finalmatchen... ;)
Nåja. Jag tycker att det känns ganska bra med seriekortet, faktiskt. Har ju bara missat två matcher hittills, och eftersom de slängde in en replica på köpet så har jag nog inte förlorat så mkt pengar på den här investeringen... ;)
Kommer första 0-0 matchen för säsongen? Mycket talar för det, om inte Eldebrink är med i alla fall.(Har fortfarande rysningar från säsongen när Södertälje knappt vann en enda match, förutom mot Modo då, och han gjorde fyra mål mot oss i Kempis.) Det som tyder på han är med; är modohockey.se:s statistik kring matchen som avslöjar att Modos bästa målskytt och poängplockare är Lars Jansson. Det skulle ju vara bra.