1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505703 inlägg · 4102 ämnen

Södertälje - Modo 2019-12-13

« · 2013386 · » Till forumet

Södertälje - Modo 2019-12-13
Matchdags igen! Tuff match väntar. Hoppas vi kan få lite revansch mot senaste bortamatchen mot ssk och knipa 3 poäng😊
Kommentera

Sv: Södertälje - Modo 2019-12-13
wolper: i've got a bad feeling about this.. Vi har lite svårt mot ssk. Sånt ska man inte underskatta. Nu bortaplan där vi har svårt ändå. Lägg till att ssk har en bra form nu och modo lite svajig. Jag tror på en modo förlust tyvärr.
Kommentera

snowden: Mycket mål i dom 2 första matcherna, totalt 20 mål och 11-9 i målskillnad till oss.
Kommentera

wolper: Vi vinn ikväll! Jag tror vi är på uppgång igen!
Kommentera

snowden: Ssk är favoriter på förhand och med tanke på hur yra vi är under hård press så ser jag inte många andra utvägar än förlust idag.
Hade vi mött ett bättre lag så hade vi haft en bättre chans men nu när vi ligger för i tabellen så tror jag Modo kommer få det svårt att vara påslagna och därför vara oerhört mediokra i sitt defensiva spel igen.

Hoppas såklart att Modo alltid vinner, men det beror helt och hållet om mer än 50% av spelarna spelar med insidan huvudet ist för att bara åka så fort som möjligt.
Kommentera

Gavelo:

Har svårt att köpa att SSK är favoriter, och samma sak anser spelbolagen som har Modo som stora favoriter i dagens match. Allt annat är ju bara ett försvar från oss supportrar ifall vi skulle förlora.

Kommer vi till jobbet idag så ska vi vinna detta.

För ser som tycker SSK är favoriter så spela på dom till 4.40, det måste ju vara årets bästa odds och som att stjäla pengar från spelbolaget och en möjlighet ni inte ska tacka nej till.
Kommentera

Rytter: Ganska oviss match om man kollar form och att SK lirar hemma...4,4 på SSK är enligt mig ett generöst odds. Ingen match att lägga pengar på dock.
Kommentera

Axle San: Jag tycker det är helt rätt att spela på dom oddsen. bra chans att ssk vinner, ger bra utdelning och skulle modo förlora så vinner man ändå! :)
Kommentera

snowden: Spelar 200 på ssk. Typ den biljett jag inte har. Vinner Modo är det värt entren. Annars kan jag skänka 850 till fonden. Vinst på kort eller lång sikt.
Kommentera

KRM: Har lite taskigt minne. Men har Modo vunnit någon match i Södertälje?
Kommentera

Gusse: Menar du denna säsongen så är väl svaret nej, annars har du taskigt minne, haha
Kommentera

KB: Kommer ju in en från KB65, så då är väl Tälje rökta
Kommentera

Gusse: Vi har förlorat 6 av dom 7 senaste matcherna där nere. Oddsen är emot oss men tror vi vinner 👍
Kommentera

modomille: 2-6. Karla gör 3 poäng i gamla hemma-hallen
Kommentera

Gavelo: Jag kan förstå känslan i och med att försvarsspelet var under all kritik inledningsvis mot Mora likt det var första bortamatchen mot SSK och det var ridå ner efter första perioden. Men nu hade vi lite medstuds sist och lyckades t.o.m. ta ledningen, sådan ser man inte alltför ofta.

Dock väldigt trevligt att PP levererade, å andra sidan känns det inte hållbart i längden eftersom jag har svårt att tro att PP kommer fortsätta vara lika bra. Även om vi vann matchen pga vasst PP så kände jag en saknad av vårt 5v5-spel efter matchen.
Kommentera

Gavelo: All underliggande statistik visar att MoDo ska vara det bättre laget, och det är de algoritmerna och oddssättarna går efter.
Kommentera

Trilske: Känns som en OT-match.
Kommentera

hockey_21: absolut, men med tanke på Modos form kontra SSk’s senaste 5 samt alla möten i Södertälje får ju oddset på Modo som stora favoriter att framstå som aningen märkligt kan jag tycka.
Kommentera

Gavelo: Om Modo är PÅ, vinner vi detta komfortabelt. Är vi AV så blir det ett drama
Kommentera

Gavelo: Håller med om att det är för högt på ssk, det borde snarare vara runt 3.2
Kommentera

puffe: 100%
Sen måste fler spela med insidan och inte bara med hjärta, åka runt i 200 utan att värdera situationerna kommer som du säger sluta i drama
Kommentera

Gavelo: Faan, SSK har Jultomten på plats, kanske sitter han där i mål som tredjekeeper:

"Välkomna till Scaniarinken imorgon när vi tar emot MODO! Det är dags för oss att ta revansch från senast. Innan matchen laddar vi upp tillsammans med stor JULFEST i gallerian och jultomten sitter i entrén och hälsar er välkomna!
Liveband - Active spelar innan matchen och i periodpauserna!
Dessertbuffé!
TÄVLING - Vi ska utse Scaniarinkens snabbaste skumtomteätare!
Happy hour i baren HELA matchen!
Kom till julfesten utklädd till tomte och kom in gratis!"
Kommentera

Costanza: vi får se upp med Modofostrade Bengtsson framförallt i deras pp, bör ligga nära honom
Kommentera

Heyerdal: ingey fuskande och genade i grundspelet idag så kan vi ta detta
Kommentera

wolper: Borde inte "Happy hour i baren HELA matchen" locka en del 08-Modoiter, och kanske även SMÅLAND bilar dit? Kan bli bortatryck en fredag som denna. Synd att man tappat Cmore.
Kommentera

Costanza:

Mycket snyggt PP mål
Kommentera

jonsson: Riktigt skoj att PP har börjat fungera.
Kommentera

Sylwander och onödiga utvisningar.
Kommentera

jonsson: Fruktansvärt onödig utv att ta utav Sylwander!
Kommentera

jonsson: Dags att bänka Sylwander en 10 matcher, karln sänker oss med dumma utvisningar !
Kommentera

Trilske: Han måste spela smartare
Kommentera

jonsson: tyvärr kvitterat i pp mål, tycker Hedbergs strul startade hela pressen omsen Sylvanders, åter igen, utvisning
Kommentera

Heyerdal:

Skärpning nu
Kommentera

Bänka Hedberg!
Kommentera

Zource: men inte Karl
Kommentera

Zource: starkt av Karla!
Kommentera

Zource:

Viktigt mål nu när dom fick energi av sitt.
Kommentera

Hakning-Henrik: Som sagt, Modo som favoriter....
Kommentera

Gäsp: Riktigt starkt.
Kommentera

Så vacker mål att penisen gråter!
Kommentera

Herregud :)
Kommentera

Trilske: oj vad vackert riktigt hockeygodis!
Kommentera

Trilske: Tur vi kan måla när det är hönsgård i egna försvaret :)
Kommentera

Ingen kontroll när SSK öser på i anfallszonen. Så vi lär behöva ösa in ett gäng kassar.
Kommentera

Trilske: oj vad han släppte klubban lätt där
Kommentera

hk: Det kommer inte hålla serien ut om vi ska vara såhär i försvaret, Jesus Kristus typ!
Kommentera

Varför blev det inte utvisning när Foppa blev av med pucken?
Kommentera

Trilske: Ssk har mycket av spelet o vinner många närkamper i vår zon, 3-1 till oss är bara att tacka för, skönt de klarade utvisningen på slutet, vår förstakedja har varit effektiv !
Kommentera

« · 2013386 · »