Lås oss jämföra MoDo med deras två största konkurrenter senaste sejouren i HA.
Säsongen 22/23
1. MoDo 2. Björklöven 3. Djurgården
Säsongen 25/26
1. Djurgården (4:a i SHL) 2. Björklöven 3. MoDo
Efter uppflyttningen 2023 borde Karlin/Hinken ha haft bättre förutsättningar än både Björklöven och Djurgården. Dessvärre är facit just nu att MoDo har lyckats hamna på en ännu sämre position än både Djurgården och Björklöven.
Styrelsen - ta ert ansvar och agera någon jävla gång.
Blake: Känns förjävligt att AJ vinner tränarkampen med råge mot Karlin. Han vet vad SSK ska göra för vinst, och lyckas implementera det.
Karlin tror han vet, men spelarna ser bara helt vilsna och bortkomna ut av att en motståndare kan använda sig av press. Pinsam tränarförlust med tanke på AJs rykte.
Greenwolper: domslutet idag var horribla men nånstans så går det emot oss nu när det mesta gick med oss i början. Spelar man som Modo förlorar man till slut
NuMo: Ja det kan bli 3-2, problemet är att det blir tekning i mittzonen och man hinner nog inte till ett anfall på 22 sekunder med tanke på hur det sett ut denna period. Men allt kan hända, jag vill bara att matchen blir över så jag kan hämta tvätten.
Chamez: Vi bygger ett Real Allsvenskan MoDo framåt med Fitz, Kelleher, Olofsson osv.. men handlar backar från Temu. Och nu kan vi inte hantera lag som kör kontringshockey. Den taktik alla lag kör typ mot offensiva lag.
Vikingmodo : Jag lägger lite skuld på Hinken som misslyckats med backarna. Laget är inte balanserat. Men jag tycker det är bra att Modo har en dålig period nu snarare än senare. För Modo kommer vara jävligt bra efter Jul.
Chamez: Missade du att man gav bort matchen redan i första med tamt försvarsspel? Var väl ingen förbättring att se ut så under matchens inledande 20 minuter? När man borde vara revanschsugna. Besvikelsen!
Chamez: uppryckning ja. Men det är beklämmande att vi alltid upplevs som fysiskt svagare när väl tempot skruvas upp och det blir en hårdare match. Det är ju bara att se första perioden, SSK går ut stenhårt och vi har inget motvapen. Hur många ggr har vi inte sett liknande matcher det senaste året?