{9682}: Bra med en ny vinnartråd. Tycker inte att du skapat så många såna det senaste. Skönt att du tar tag i det. Nu går vi för tre grisiga poäng. Jag skulle vilja se ett MoDo idag som mestadels parkerar bussen och spelar det bortaspel som Västervik gjorde under Karlin.
{9682}: Linan med Hallonet, Vela och Södergran låter lovande. Hoppas dem smäller på ordentligt. Bra att Svenne äntligen flyttas ner i hierarkin också. Forza MoDo!
Sigge: Härligt, gillar att Södergran får spela högre upp i hierarkin och slipper dras med blysänkena Mannberg o AP, hoppas han tar den chansen nu och får igång sin produktion på allvar
Sigge: Nu tycker jag för många har jinxat Modo igen. Det kommer självklart vara samma trötta matchbild där Modo för spelet men ssk får målen. Ju längre matchen går desto mer tryter humöret.
Sågningarna kommer 5 minuter in i andra perren och i tredje så börjar personangreppen hagla och vi åker i kvarten!
Men jag ska ta en GT ikväll och fira helgen ändå! Skål 🥳
Blir intressant att se hur detta funkar. Kanske kan Vela och Södergran skapa de ytor som Halloran behöver.
Niederbach och Halloran kanske är lite för lika, bägge vill ha mycket puck och bära upp den i banan, blir lite segt och omständligt ibland. Kanske kan vela och södergran skapa fart och yta åt halloran, halloran har ju visat upp ett bra passningsspel också och kan vara den som driver kedjan offensivt.
Svens tuta och köra spel kan passa bra med kloka AP och Mannberg.
Men framförallt vill jag se OP spela tufft och grisa och psyka ner SSK spelare.
{10015}: Vi har alltså inte gjort ett enda pp mål på bortaplan sedan november. 60 minuters spel i numerärt överläge utan mål. Det är sinnessjuka siffror!!
" I Scaniarinken kommer Modo på besökt som fortsatt saknar David Ingman och Josh Dickinson. Unge Alex Ciernik som Södertälje valde att plocka hem från Västervik där han varit på lån får inte någon plats i Magnus Bogren laguppställning. Noterbart för är att vid Björklöven seger och Modo förlust får vi en ny tabelletta. "
jonsson: Riktigt bra. Allt det som vi skrivit på forumet gjorde vi där ett tag. Trafik, skott med skymning, grisande framför mål och sen switchar vi och kör skönspel när läge ges. Gillart!
På plats i Scaniarinken, bortastå, nästan fullsatt, Södertäljeklacken är duktiga som vanligt MoDo är bra i kväll, riktigt aggressiva, skutan håller på att räta upp sig!
4th Line
36. Ohlsson, Sebastian
19. Karlsson, Erik
12. Pettersson, Oscar
3rd Line
33. Mannberg, Daniel
22. Pettersson, Adam
15. Sveningsson, Filip
26. Wahlberg, Emil
27. Folin, Niklas
2nd Line
38. Södergran, Johan