knaskamilla: Hahaha, jag vet inte, det verkar ju vara allvarligt - på många sätt. Har annars för mig att en kille från Nipstan skryter med många nicks...
Ja, men alltså...vem ÄR människan bakom nicket? Det känns konstruerat. Det kan inte vara en slump att en person skriver så här: "vadå lär amen svenska d kunde ja nä ja va lten dårå?" till knas...
Förstående? Förståelig? Jag vill inte för första gången upprepa mig genom att kommentera läsbarheten av dina inlägg, men jag håller med om att du är en varm och förstående människa...
Frisco: Jag tyckte att det var väldigt bra röststyrka på vår klack i samtliga matcher i Skandinavium, lite sämre då i semin men ändå.... Vi har sveriges bästa klack!
Lumber Jack: Hahaha, nu har jag läst. Ännu ett exempel på journalistik på hög nivå. Håller med dig, krävs en bred trupp, eller kanske en oerhört snabb spelarbuss för att greja det där...
Lite bekymrad för klacken också. Kan Ståplatslängsttillhöger rycka in i Timrå tror du?
GLMC: "Det ser då iaf ut som att många tror att en dyna är till för att sitta på, bara för att den är röd & mjuk."
Dig blir man juh aldrig klok på. Vad menar du, scims peruk? Din granne Eilert Pilarm? Eller hallucinerar du med långsökta paralleller Dynäs - Brynäs...?
Varför inte? Finns säkert en del att uträtta i missionssyfte där också. Det ser då iaf ut som att många tror att en dyna är till för att sitta på, bara för att den är röd & mjuk.
Jag tycker det är charmigt att ni är lite ordkarga. Va fan vill ni inte ha honom som center så kan ni väl ta in Torbjörn Fälldin i hejaklacken - det kommer att ge en oerhörd pondus: Han fick ju med sig 27% av Sveriges befolkning en gång.
GLMC: Jag kan bara se till den matchen som jag var på i Scandinavium förra säsongen. Jag tycker att dte (det) var helt ok röststyrka på Modopubliken för att vara en seriematch i omgång 49. B-höger i Kempis?? Ja nånstans ovanför de i varje match så vackert uppställda vattenflaskorna i hemmabåset?
Den genomsnittlige MODOitens röstresursanvändande i Scandinavium är ingenting att tala högt om, känns mer relevant isf att slå ett slag för den genomsnittlige b-högermannen i Kempis. Ett under av spontanitet och stolthet i en jämförelse.
Jag såg Frisco på teven en gång, ringde honom och bad honom skrika "H Höger!", vilket han lovade att göra. Någon som hörde Frisco skrika "H Höger" under den sista finalmatchen?
knaskamilla: Jo det förstår jag nog, men på hockeyförbundet har man kanske lyssnat på Luleås åsikt i det hela. Vilket lag vill åka upp dit i mellandagarna? Man tvångsförflyttar Modo helt enkelt, de är ju närmast. Sen att det råkar vara en tradition för modofansen att dricka sill och äta sup under resan till Timrå är något de verkar strunta i.
......säsonger blivit en tradition fullständigt massakeras av nån av de ovan tre nämnda. Jag funderar redan på att åka till Timrå den 26 december och se TIK-BIF.
Efter att studerat spelprogrammet ser jag att hockeyförbundet eller hockeyligan eller Fagerlund eller vem det nu är som bestämmer förstört annandagsglädjeresan till Timrå och lagt bortamatchen den 26:e i den nybrända Stålverksarenan i Luleå. Ja där ser man vad nånting som på 2 säsonger blivit en tradition. Det mest spektakulära med spelprogrammet är att Ishockeyföreningen MIF Redhawks i januari har 6 bortamatcher i rad. Kanske det varit bättre för MIF att varit hemma i Isstadion dessa dagar och se hur den Europeiska konståkningseliten verkligen åker skridskor?