Bissett19: Ja, det känns som att LHC kommer att behöva riskera lite för mycket i det underläge man befinner sig i för att man riktigt ska ha råd med det. En för dagen blek Stana kan förmodligen inte bära laget som han hade behövt. 5-2, MoDo.
arnio: Jo de har varit så... men inte idag för idag ska vi äntligen få vårat efterlängtade guld.. som jag efter 28 år tycker vi har gjort oss förtjänt av =)
NuMo: Tycker nog att MoDo har den där lilla lilla turen med sig i matchen och det verkar ssamtidigt som att de är lite hetare. det ser ju inte alls så tokigt ut inför tredje, nu måste ju LHC blotta sig för kontringar samtidigt. Tycker att LHC spelar lite huvudlöst i vissa lägen och keepern är ju inget Fort Nocks direkt.
good_girl: Jo, så kan man göra, men det verkar vara ett lite väl offensivt och våghalsigt sätt att göra det på i en sådan här match. Det kräver ju att alla spelare är lika taggade framåt, precis tajmat och på samma gång.
Däremot så efterlyser jag ett liknande spel när vi spelar PP. Vi har fasligt svårt att etablera ett PP.
Dream Team: Jo Skröder råkade nog dra av sig hjälmen när han egentligen hade tänkt att trycka tillbaks den. (Tror inte attt han tänkte rycka den av sig egentligen.) Han såg ut att inte ha tid att göra rätt helt enkelt. Däremot så måste ju förståndet ta över någon gång. Det fanns ju i alla fall lite betänketid innan han helt plötsligt ger sig på pucken för att gå på avslut, utan hjälm. Domaren kompenserar hela skiten turligt nog.
NuMo: Det Håkansson gör är juniormässigt. Skröder såg väl ut att dra av hjälmen på sig själv. Junland är där med handsken när han ligger på isen, men norsken har nog missuppfattat det där med att dra skygglapparna.
NuMo: Jo men modo måste hitta bättre väger igenom mittzonen... Allt fastnar på lhc i mitten... Mitt tips e att ha 2 ytterforvards som störtar på varsin kant å låt dom checka högt i lhc`s zon å fullfölj i tacklingarna å ut med backarna mot sargerna för att stoppa ev. puckar på väg ut sammtidigt som centern ger understöd med utgång mellan tek cirklarna...
good_girl: Nej. Det här ser extremt svårt ut. Samtidigt så är jag inte direkt imponerad över Linköping....än. De har ju den berömda matchspurten. Hade hoppats på ett par tre måls överläga att gå på till dess. Modo verkar fortfarande vara rädda att gå bort sig så för att kompensera står man emellanåt helt stilla, fasligt lika vanliga vägkoner.
Vad Skröder håller på med då ghan spelar utan hjälm övergår mitt förstånd. Mina barn börjar bli rädda för mig när de hör mig skälla här hemma. Vad Linköping håller på med blir man ju lika förvånad över. Är det den nya tuffa taktiken att rycka hjälmar av motståndarna. Jag tror nog att Ledin skrattar lite åt det. Tre gånger har man ryckt hjälmen av Modoiter.
Själv svidar jag om till den fantastiska gulgrön/blå-randiga City tröjan från sent 90-tal, åker upp till Daniel och avnjuter City - Liverpool tillsammans med lite folk och öl (starköl). Sedan bär det iväg till Olearys där ölen ska flöda.
Lumber Jack: Skönt att fått i sig en liten aptitretare i form av en folköl. Nu återstår bara att göra sig lite snygg med en modotröja och ge sig av till förpartajet. Sedan så får man se hur det blir med matchen lite senare på ett underbart ställe. Skumpa och cigarr är införskaffade och skulle det inte bli vinst så får man väl som nyslutat rökare helt enkelt smutta på cigarren för tröst.
Poffa: Menar du inte i eftermiddag? Jag tror att Lewis Hamilton kan ha guldläge att ta pole och att Felipe Massa kommer att göra ett bra kval för att vika ner sig imorgon...
Var för övrigt på stan i ett par timmar. Alla snackar hockey. ALLA. Man kan inte gå mer än ett par meter för att sedan hamna i en ny diskussion. Dagens vanligaste fråga: "Hur går det i kväll då?"
wap.hockeysnack.com Jadu Lumber...jag har inte hört något om just de sakerna. Men jag antar att det är smartast att helt enkelt vara tyst. Nu har vi plockat upp Maria också, så nu kör vi!
knaskamilla: Ja, det är något som förenar, verkligen. Det påminner mig om när supporterbussen gick till Norrköping för ett av tre möten mellan Vita Hästen och Timrå i playoff 2 säsongen 19888/89 (två av matcherna spelades i Norrköping). Vita Hästen satsade här allt på att nå elitserien, och laget var relativt namnstarkt med Division 1 mått mätt. Satsningen skulle dock gå i stöpet, men det är en annan historia. Timrås lag var fortfarande märkt efter degraderingen 1982 och de ekonomiska problem som följde efter. Därför var det heller inte tal om någon satsning ens värd namnet från deras sida.
Varför det ens blev tre matcher var p.g.a Timrås seger i Himmelstalundshallen i match 1. En match som vanns med 5-4 efter förlängning och det var i efterspelet till den matchen som vi lugnt sagt blev jagade ut ur ishallen av vissa mindre nöjda och än mindre intelligenta hemmafans. Stenkastning mot oss och mot bussen följde och ett rigoröst tilltaget polisuppbåd hjälpte oss att ens komma därifrån. Ja, det är härligt när fokus ligger på spelet ishockey och inte på andra saker.
wap.hockeysnack.com Det känns härligt att åka på bortamatch och beordras av polisen att inte ha några MoDotröjor på sig utanför hallen. Det är det som är idrott. Kärlek, gemenskap, förbrödring...
här sitter ja på en solig balkong som jag pyntat med min modotröja å väntar på mina kamrater.. fyra mil kvar hit har dom.. åå ja måste på toan igen!! va ska ja göra med nerverna?