Timrå IK - Modo Hockey 20101104
1-3.
"Konsten att göra mål"
Klubbrekord: Juuso Riksman 176:55 - låååååångt kvar alltså.
Redigerad kommentar
2 TIK har haft väl så många chanser som oss, men det nästan syns att de är slitna de har ingen energi alls de sista 10% av banan.
Tolle ochByron Ritchie kan bli riktiga hjältar denna vinter.
Skröder ser så baktung ut att jag har handen på telefonen för att ringa bärgarn hela tiden.
Dahlberg har verkligen gett ett svar till frågan om vi har EN förstamålvakt.
Redigerad kommentar
Hasse är kung i försvaret igen. Det trodde jag inte att jag skulle få uppleva igen.
Byron är en fantastisk spelare. Mycket fin skridskoåkning, bra avslutare och en riktigt bra speluppfattning. Att han inte producerade mer än han gjorde i NHL är en gåta, men jag misstänker att han hamnade i det där klassiska "facket" som Sundström fastnade i.
Tarkki kommer få svårt att knycka tillbaka förstaspaden om Dahlberg fortsätter såhär...
Däremot tycker jag att Skröder fortsätter slarva. Han går på chans alldeles för ofta, vilket leder till farliga kontringar.
Byron Ritchie, vilken kille. Han har gått från supersmart center till en poängmaskin. Men han är fortfarande supersmart. Jag hade Danielsson och Tarkki som årets Modovärvning, jag har nu ändrat mig. Det är Ritchie och den andre spelaren att hylla, Försvarsminister Tollefsen.
Tollefsen är en sån jävla Chef i försvaret, så det inte är klokt. Modos bäste back, en av elitseriens bästa defensiva backar.
Grymt jobb av Dimi framför mål på trean, för övrigt. Kul att se!
I had a dream, which was not all a dream.
The bright sun was extinguish'd, and the stars
Did wander darkling in the eternal space,
Rayless, and pathless, and the icy earth
Swung blind and blackening in the moonless air;
Morn came and went--and came, and brought no day,
And men forgot their passions in the dread
Of this their desolation; and all hearts
Were chill'd into a selfish prayer for light:
Lord B.
Björn W: Dags för en liten filmjäkel
http://www.youtube.com/watch?v=-b4-h9-s2g8Ja, du har rätt. Däremot tycker jag att det var glädjande att se Westin i Power Play. Han visade prov på riktigt bra spel när han fick chansen.
Har du förresten tänkt på att OKT blir TKO baklänges? Ganska passande.
Bad_Brett: Det ser bättre ut, precis som du säger. Men ett par gånger gör backarna vansinnesstötar ner bakom eget mål och lämnar en fri yta framför Dahlberg. OKT och Westin gjorde det i BP och det höll på att straffa sig.
Det här måste de sluta med, minst en back måste vara kvar framför egen kasse.
Redigerad kommentar
Aha, okej. Tycker att MoDo har gjort en riktigt bra period. Man är täta i mittzon och är noga med att inte gå bort sig för mycket. Passningarna sitter på bladen och man är mycket snabbare i uppspelsfasen än i de senaste matcherna. När man väl kommer till anfallszon skapar man ofta tryck och fastnar inte lika mycket ute i sarghörnen som tidigare. Jag känner mig optimistisk.
nervöst lagd? Kanske..