1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505319 inlägg · 4102 ämnen

Timrå - MODO Hockey 2007-11-20

« · 942588 · » Till forumet

Sv: Timrå - MODO Hockey 2007-11-20
shinzawai: Om jag kan beskrivas som en sympatisk och käck pojkvasker så måste du kunna ses som en klarsynt och go gammal farbror.
Kommentera

knaskamilla: ja för det gör vi ju i eon också.. några 14 åringar som inte fattar bättre i alla fall.. .. idioter finns det överallt .. i timrå och ganska säkert också i övik... . det var kanske 10 pers på sin höjd...... men jag håller med .. jag skömdes... hoppas det inte är så illa med warg.... annars var det en bra match ...
Kommentera

Kanske dax och lämna matchen mot lillebror... alla vet ju att vi SKULLE haft minst en poäng med oss hem. Nu gäller det att vi tar oss an Mora på ett bra sätt även om vi har miljoner skador i truppen. Be there!
Kommentera

Ambroo: Du kan mycket väl vara den mest sympatiska och käcka pojkvasker jag någonsin "träffat".
Kommentera

bisterfinnen: Du lever verkligen upp till delar av ditt nick...

Vad finns det att kommentera, egentligen? Jag har sett det och visst var det en solkar utvisning, då man bär ansvaret för sin klubba. Men att försöka få det till att det skulle vara medvetet är bara patetiskt. Man ser klart och tydligt att Steen träffas när Sanny vänder sig om. Dessutom så är det en situation som man ser i var och varannan match så jag förstår inte varför du blir så upprörd?
Kommentera

Ambroo:

Ingen som vill kommentera det fega fanstyget Fanny som återigen lyckades med konststycket sätta bomärket i ansiktet på en motståndare utan att ens åka ut.

Kolla reprisen där det tydligt syns att han siktar med klubban i ansiktet på Steen. Respect! Sportsmanship! Vackert!
Kommentera

spud: Som sagt... Vad står spud för? speldumpsykotiskungdjävul?
Kommentera

spud: Där satt den. Bitterheten personifierad.
Kommentera

spud: Hahahahahaha, gud vad sorglig du va då :D
Kommentera

Snoop: Jag förstår att det känns mer naturligt för er att torska, ni är ju i själ och hjärta ett bottenlag på en vilsen, hopköpt och onaturlig utflykt i de övre regionerna.

Men för oss som vill vinna varje match tär det på.

Sen att vi reagerar på erat hånfulla och beklagansvärda uppträdande i synnerhet och igår mot Warg speciellt är fullt naturligt.

Och det måste vara gött för er att få bestämma vilka som är gnälliga, och att ni inte är gnälliga. Men det ger jag er gärna när vi slår ut er o slutspelet igen.
Kommentera

Wayne Gresky: Först ut på ovettighetslistan borde väl vara herr Wikegård.
Kommentera

henrik: Nämn en vettig människa som tycker att vi är gnälliga.
Kommentera

Snoop: Nu grinar ju du över att vissa här inne grinar. Booo-freakkin'-hoo.

Ni vann, MODO gjorde en helt okej match där ett grovt misstag blev helt matchavgörande. Båda lagen kommer gå till slutspel och båda lagen kommer tillhöra topp 5.

Släpp och gå vidare, typ.
Kommentera

Undrar just varför ni har gjort er kända för att vara gnälliga hmhm.
Kommentera

Wayne Gresky: oväntat att någon modo supporter skulle skriva som du gör, dom enda som grinar är ni och de gör ni för att någon i vår klack hånade warg, och harald fortsätter grina i pressen och eran lokala press där uppe grinar också, jag fattar inte hur "ni" kan ta så hårt på en förlust i 20.e omgången.
Kommentera

knaskamilla: Äh, de är bara kinkiga för att vi i våras visade att survival of the fittest även gäller inom ishockeyn. Guldavund skulle man kunna sammanfatta deras nöffande med. Har man inte varit med i de stora matcherna kanske en hemmaseger i omgång 20 känns mäktigt? Vad vet jag?
Kommentera

Snoop:

Ja, för i Swedbank buar vi ALLTID när spelare blir skadade...
Kommentera

Petey21: Ja, det är inte att man börjar fundera på att hoppa av nu. Ska faktiskt ringa timråkansliet på en gång och be dom lägga ner hela hockeysektionen. Detta förtar helt känslan av gårdagens seger. Moraliskt sett har ni vunnit.
Kommentera

Petey21: Hahahahaha, ja Modo är ju verkligen dom som ska snacka när de gäller sportslig publik, gå hem och grina grinolle hahahaha !!!!
Kommentera

mattias - 74: Kreü!!!!!
Kommentera

Dream Team: Helt klart en dum och onödig ramsa, men som du skrev så tystades den ned omgående. Förmodligen är det inte lika roligt att rapportera om...
Kommentera

Petey21: Givetvis ett idiotiskt val av ramsa. Dock så tystades det dåliga försöket, av det fåtal som nu försökte, ned av resterande majoritet av hemmaklacken.
Kommentera

Petey21:

Tråkigt att de inte kan hylla honom nu också. hade han gått till Linköping hade de inte skrikit som de gjorde. Enda Orsaken är att han valde Modo.

Löjligt.
Kommentera

En liten parantes jag glömt att skvallra om är att Mattias Wennerberg var på O'Learys och såg Timrå-Svenska Mästarna. Han reagerade varken när Timrå eller Modo gjorde mål och gick en bit in på tredje.

Dock garvade han när Svartvadets segerpuck i kvartsfinal 7 visades innan match, verkade inte svida. :)
Kommentera

Bragd-Birger: Fast laget får nöja sig med osportsliga fans.
Kommentera

Icing-Ove: Inte nog med det, dom har mage att ha ett bra hockeylag också.
Kommentera

Ragnar:
Ja, reagerade själv på det, Timrå måste vara landets mest onödiga kommun. Helst nu när Sundsvall har skickat in ett komplexfyllt patent för att få kalla sig "Norrlands huvudstad"...
Kommentera

MoDoEcke:

Nu hyllar du Medelpadingarna, när du kallar Timrå för stad.
Kommentera

Salle: hahahaha

På elitnivå. Haha.
Kommentera

Wayne Gresky:
"Timrå har fortfarande en jäkligt dragig hall."

Melodi: Okänd för mig
Timrå, Timrå, det är en rutten stad
Timrå, Timrå, en börda för Medelpad.
Deras ishall är för kall.
Hockeylaget är en lort.
Varför finns en sådan ort?

Sjungs denna ramsa nuförtiden?
Kommentera

Salle: Haha fantastiskt!
Kommentera

Ambroo: Ja det var BARA gnäll... :-)

Apropå icke-straffen.
[url=www.modohockey.se/match_visa.cfm?MatchID=687] "Det visste jag inte".[url]

Kan spelarna komma undan en utvisning med de orden också?!?!
Kommentera

shinzawai: Ungefär som vi hade det under större delen av förra sässen då, men då var det naturligtvis bara gnäll...
Kommentera

shinzawai:karol var bra ikväll!
Kommentera

Timrå ännu bäst i länet!! glöm inte det mina systrar!!
Kommentera

Paddan: Det också. :-)
Kommentera

Hälge: Nu måste du väl ha stavat fel, menar du inte friska spelare istället för finska spelare? ;)
Kommentera

Salle: Timrå vinner en tokjämn match där vi saknar vår bästa center, vår bästa back, vårt hetaste nyförvärv och vår kreativaste back och gästboken svämmar över av ödmjuka Timråfans.

Rätt bra läge att stänga av datorn och ännu en gång undra hur Timråfolket blir snällare i slutet på månaden då sociala gör utbetalningarna.
Kommentera

Wayne Gresky: Det måste ta väldigt hårt på vissa att vi har finska spelare i Timrå. Är det inte bättre att du bara gläds åt dina spelare istället ?
Kommentera

Per HApps: Nja det känns inte som om vi skulle kunna göra så många mål faktiskt.
Kommentera

Paddan: Det där med att komma till avslut är en väldigt konstig paragraf. Man får alltså haka någon så att han kommer ur vinkel och tappar fart, men skjuter han på mål så kommer han till avslut och då blir det bara utvisning. Skjut inte nästa gång Molinder, låt pucken glida ner i sarghörnet...

Steen fortsätter att dribbla i idiotiska lägen.

V Hedman är helt värdelös i egen zon och lång ifrån elitseriemässig. I nuvarande läge så har vi inte råd att bjuda motståndarna på ett par gratismål i varje match.

Hans bror går bort sig offensivt gång på gång och spelar det innebandyförsvar som Hedin så ofta beskylls för att göra.

Pierre tycker jag var helt ok idag. Vågade hålla i pucken, gjorde ett snyggt mål, oftast rätt placerad och inte fler misstag än någon annan.

Salles formtopp fortsätter.

Timrå har fortfarande en jäkligt dragig hall.

Allt snack om ICA Maxi-reklamen besannades. Det var som i en Kalle Anka-serie där reklamen går till aburd överdrift. Skrattretande var ordet! Men pengarna kanske räcker till en extra finne, vem vet?

Mossiga hårdrockslåtar på samtliga sex timråkolllar vid line up, fantasilöst värre. Lamt intro förresten, skönt det så man slipper skämmas ännu mer för vårt eget lama.

Packade man åskådarna lika hårt på ståplats i Swedbank som man gör i Timrå så skulle Swedbank ta 8500.
Kommentera

Salle:
Känn lugnet , ni kan ju vinna med 8-1 igen till veckan.
Kommentera

Mano: Visst var det så. Westin spelar lite enklare och rejälare än Victor i försvaret. Tyvärr väger han lite lätt, men han har ju gott om tid att äta upp sig.
Kommentera

Salle: Jaha. Det var ju stökigt det där. Synd att det numera är legio att se Victor tuppa bort sin markering med mål i baken som följd. Däremot tre starka hej Jens Westin och beröm för hans insats i tröjan än så länge.

Kan någon berätta för Yetman att han får ge fan i att falla in i klassiska Modo-synder och börja passa sig ur lägen? Ge honom elstöt så fort han får för sig att stationera sig bakom förlängd mållinje i PP.

Vad gäller Timrås insats föreslår jag att vi skiter i vilket.
Kommentera

Ambroo: Troca-bottnar. Verkar bli kö hos optikerna i Sundsvallstrakten imorrn.... :-)
Kommentera

Ambroo: Jag tycker inte att någon av de båda situationerna borde vara straffslag. I första situationen så tar Hedman som sagt pucken före Pärssinen och i andra situationen får ju Molinder komma till avslut.

Riktigt trevlig match med många nervkittlande situationer och massor av energi från båda lagen, precis som det ska vara i länsderbyna.
Kommentera

Ambroo: Troligast för första och sista gången så håller jag med. Ingen av dem är straff.
Kommentera

Ambroo: Den regeln tog dom bort för några säsonger sedan.
Kommentera

« · 942588 · »