{7639}: Ja han får mkt skit för att han inte bryter in å andra sidan lyckas han nästan alltid med sina frånvändningar. I det läget måste medspelare se till att ge alternativ.
Domsjö: Så långt jag hann se tyckte jag han var bra, relativt jämn. Av någon anledning mer kritik än han förtjänar, särskilt jämfört med andra i laget.
{5647}: ah hög toleransnivå. Bara se till att det inte blir nog skitutvisning då i sista. Inte tappa greppet som vanligt. Men jag gillar denna nivå bara den håller hela matchen.
Gavelo: Vet inte varför. Men får känslan att detta inte blir en uddamålsmatch utan isf klappar vi ihop eller så lyckas vi peta in ett par puckar rätt omgående.
Heyerdal: Tingsryd har mer att förlora då man riskerar halka ur, men det bästa vore om pantern kunde kvittera mot ssk så kan Modo spela utan press och tvinga Tingsryd att chansa
Heyerdal: Nä fy inte hälsosamt detta... det enda sköna är väl att det inte är kval det handlar om. Men sjukt nervös ändå. Vore så jäkla kul att få spela ett fortsättningsspel som inte handlar om kval för en gångs skull. Är några år sedan nu.
Sawchuk: precis så. Han har potential och givetvis är det en väldigt bra spelare. Jag tycker bara att om Sellgren spelat i Timrå så hade han vunnit istället. Det fanns liksom en anledning till att han nästan fick mest istid av samtliga svenska spelare i jvm.
Monno: vi har varit för bra i tredje. Skapa så många -förvisso bara hyggliga- målchanser och inte släppa ett enda skit bakåt kan bara tyda på att det ska bli något skitmål bakåt.
Jacob Olofsson får guldgallret 2018