{8384}: Jo snyggt coachat av Styf att låta Lindewall ta den, Lindewall måste man säga har imponerat sen han tog en plats. Något att bygga vidare på till nästa säsong!
Ja han kanske inte har lika mycket skills och samma teknik och lika flashig som LP eller Strömgren, men han är mer färdig. Spelar mer seniorhockey än de andra två och tar ansvar defensivt och jobbar klart situationerna.
Jag gillar verkligen honom och att vi skrivit fast honom på 3år, han kan i nuvarande nivå spela i tredje och fjärde, och med rätt utveckling kan han på sikt bli en riktigt farlig powerforward.
modomille: Med tanke på att det är en vedertagen sanning att spelaren som haft friläget nästan aldrig gör mål, var det rätt korkat i mitt tycke, framförallt med tanke på att vi verkligen skulle må bra av en trygg seger.
Steken84: Styfs val av straffskytt skiftade momentumet. Ska man köra lågstadiecoaching hade han lika gärna kunnat låta Sylwander lägga för att ge honom chansen till hattrick.
Nej, jag hade valt Harju eller kanske Jesper Lindgren... någon som är "in the zone".
{8384}: känns som vi blev rädd om poängen alldeles för tidigt och blev väldigt passivt. Iof förståeligt. Varken modo eller tingsryd kändes speciellt bra idag. Sjukt viktiga tre poäng idag speciellt när bottenkollegrna tar poäng.
3 poäng iaf. I övrigt så går man ner sig väldigt mycket vissa perioder i matchen. Efter 4-1 så äger Tingsryd allt och så kan det inte få se ut helt enkelt
Gavelo: Lindgren har växt och växt efter en tveksam start. Skönt att han inte blev kallad på nhl campen, hade varit sjukt jobbigt att tappa honom också med tanke på att Viklund gått sönder och Dahlrot inte har levt upp till förväntningarna.
Tarasov: Ja, lite kul. Hittar inga krav på Domarnas o tränarnas avgång ännu.
Inte ens några som tycker Harju var helt fel att ta in? T.o.m nr 2 verkar ha funnit nåder idag. En sån toppenkväll. 1 rak seger nu, vi matchar suveräna Timrås svit
Smurfen: stod nog fel först då tjejen läste upp kommande matcher sen visade de vad som kommer härnäst o då var det rätt, möjligt det stod 27:e, AIK är väl en hängmatch så de missade säkert det
{5647}: Får känslan av vi kan placera honom i vilken kedja som helst och målen kommer ändå. Lite överdrivet såklart men gillar han förmåga att skapa mål. Spännande om vi värvar på måndag.
Smurfen: Själv är jag glad över en vinst borta. Vi är inte i positionen nu, att vinna snyggt, enligt mej. Vi får vara glada över poängen vi vinner, välförtjänt över 60 minuter.
Eller: Det är självklart det naturliga valet, men jag tycker inte att han är "där" riktigt ännu när det gäller kylan i avsluten, trots mycket poäng. Men det kommer, det vet jag!
Eller: Absolut. Hade inte klagat över det valet. Inte över Jeremias heller för den delen. Det jag ogillade med detta var att det kändes som ett "Du har varit så duktig så du får en chans till"-statement, vilket hade varit beundransvärt om vi legat topp-3, men inte när vi riskerar nedflyttning.
Bad_Brett: När jag idrottade skulle aldrig den som fått en straff lägga den. adrenalin-påslag mm. Men tiderna ändras. Hade valt Dackell, då hade nog Tingsryds målvakt funderat en o 2 gånger. Fast vore kul om Lindgren får sätta en pyts, men det kommer på söndag, blir nog 2 t.o.m
Bad_Brett: När Modo blev tillbakatryckta i egen zon tycker jag att båda forwards går för hårt på puckföraren så han kan passa sin backkompis på andra sidan och han får ganska öppen gata in mot mål och har gott om tid att sikta. Ena forwarden bör vara närmare passningsalternativet.
Eller: För att sammanfatta kvällen. När vi äntligen vinner är engagemanget måttligt, men när vi förlorar flockas vargarna här o vill söndra. Bara en betraktelse så¨här 6 dagar innan Jul. Hemska tanke, vinner vi mot AIk på söndag är kanske forumet tomt....
Fint spel där av 1:a, förtjänade ett bättre öde