Bad_Brett: De är sylvassa i kontringar, men jag tycker att de inte är lika fysiska som ifjol. Schilkey är som Woods ifjol, innan nu Woods byggt upp sig i somras. Deras andra med Fourtier är ruskiga på spelvändningar, så man får inte tappa folk högt upp.
Bad_Brett: har funderat på om umegård är en löveninfiltratör. Men då hade han väl inte passat så där fint. Kanske dags att han byter efternamn till öviksgård.
{10015}: Guden håller nollan och vi fortsätter leda serien, som vi gjort sedan omgång 4. Men alltid ska nån gnälla, givetvis får du göra det, men hur orkar man vara så oerhört genomnegativ?
{5647}: Nåt som är säkert när vi möter SSK är att det blir målsnålt, Svårt att komma igenom SSK igelkottsförsvar samtidigt som vi är stark defensivt med
mightyquinn: Misstänker att VIK är tredje laget på raken som tycker att domarna borta mot Löven är sjukt partiska. Synd vi inte fick höra Paananen om den.
{10015}: Jag tror det är väldigt nyttigt för Modo att det är kamp in på mållinjen men håller löven som favoriter till serien. De är helt enkelt en klass bättre just nu.
{10015}: Topp 2 klart iallafall. Tar vi 2 eller 3 pinnar mot SSK nästa så har vi allt i egna händer inför Karlskoga som inte har mer än äran att spela för då de kommer komma 6:a.
mightyquinn: Vet inte vad du har för konspirationsteorier. Både Garpenlöv och Bogren var väldigt kritiska. Om du inte kan hantera sådan kritik blir det jobbigt.
{10015}: näe rödluvan. Inga såna alibi-kommentarer. Våga hoppas på ditt lag istället som faktiskt leder serien. Och sen får du helt enkelt ta att dom förlorar ibland, utan att ropa varg....
{5647}: Absolut. Förlorande tränare är ofta kritiska. Även löven har klagat på domarna. Men det du insinuerar är ju ändå att löven har fördel av domarna? Eller missförstår jag?
Confusius: Vi är garanterat sämst tvåa, gott nog, men Löven har SSK borta sista, så känns bra. Mindre bra att du överger Cmore, vilket innbär att jag är den ende som betalar fullt ut för att garanterat kunna se MoDo, huga
grimiss: Hmmm, vill man bli besviken? Jag är van med att bli besviken men det är inte som att jag vill bli det? Och jag är ung, så var inte intresserad när vi degraderades.
Denna match idag var ett friskhetstecken på att Modo har det bara de kuggar i och KÖR.. Såg där i mittperioden när puckarna studsade rätt och 50/50 puckarna var Modos så kunde tingsryd inte ens få ut pucken ur defensivzon.. 5 boxplay och 0 insläppta är fanimig godkänt i min bok.
JoakimE: Hade jag fått spela hade jag också kuggat i och KÖRT! Mördat alla motståndare! Sven är nog en som bara väntar på att få kötta... Jag gillar hockey!
{9682}: Vi får inte heller glömma att vi säkrat topp 2 iallafall. Mora är 7 p efter nu med två matcher kvar. Att komma trea och möta Karlskoga i en kvartsfinal hade minst sagt varit en mardröm. Förlust idag och vi hade endast varit 4 p före med två tuffa matcher kvar att spela. GO MoDo!
Deras andra med Fourtier är ruskiga på spelvändningar, så man får inte tappa folk högt upp.