1150x200-modo-header2-kopiera.webp

MoDo Hockey

505700 inlägg · 4102 ämnen

Västerås - MoDo 2016-09-14

« · 1761017 · » Till forumet

Sv: Västerås - MoDo 2016-09-14
NuMo:

Onödigt med det målet så tidigt, nu är det match igen.
Kommentera

NuMo: Nog mycket slarv så gör även VIK mål uppenbarligen.
Kommentera

Signature: Hur kan DU som hejar på Leksand ens kommentera på det viset? Sopa rent framför egen matta först. Men det spelar ingen roll, den stämpeln kommer följa er så länge klubben lever, tyvärr kan jag väl faktiskt säga.
Kommentera

NuMo: sätter det på Enström kontot. Slarv. Nu blir det nervpärs igen
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 1-2
Kommentera

MorganaLefaey: Spännande att se om det där gills, men det borde göra det.

Spark, men lyfter han skridskon, hur fan var regeln nuförtiden?
Kommentera

Naeeeeeääää
Kommentera

Blake: Borde dömas bort va?
Kommentera

Men fegdomare!
Kommentera

Blake: Mja asså jag tror han dels fick hjälp med rotationen. Men nog var det medvetet att va där med skridskorna.

För min del hade det gärna fått va mål. Men om det vore korrekt vet ja väl inte.
Kommentera

Blake:

Nu har vi väl haft tre frilägen och egentligen inte gett det en chans. Vi behöver göra ett mål.
Kommentera

NuMo: f-n. Kändes som det skulle nekas. En vinkel visade att bakre benet sparkar mot första.
Men molinas chans var värd ett mål
Kommentera

MorganaLefaey: Det där målet räknas i alla fall.

Hårda bud i det bytet, bra av domaren.
Kommentera

NuMo: Brottas inte med byrån.
Kommentera

NuMo:

Fan vilket PP. Karlkvist vilken gud 2+1 i sin debut, kommer bli livsviktig.
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 1-3
Kommentera

Varför spelar modo fast sig i egen zon så ofta
Kommentera

Steken84: Det skulle vara märkligt om inte Modo hittar ett sätt att tappa poäng.
Kommentera

J F K: Det är ju lite av vårt trademark senaste 5+ åren.
Kommentera

Monno: Det verkar funka idag, men gillar inte att man bara spelar puck ut sista 15.
Kommentera

hk: 4-1 Heier. Med knapp nöd, såg ut som att han skulle missa. Men han var snabb vår Modoit.
Kommentera

hk:

Jag älskar det, det spelas för lite Bäckman hockey idag, fick modo första målet då var det bara att räkna hem vinsten ;-)
Kommentera

VIK Västerås HK - MODO Hockey 1-4
Kommentera

NuMo: Gillar Heier. Tycker han har potential.
Sen får man säga att jag gillar att AJ spelar 4de kedjan i slutet av matchen. Än fast dom hade det lite tungt i början av första mot VIKs 1a lina.
Det är sånt som får spelare att växa.
Hur mycket tror ni inte spelare som Wahlgren, Heier och Persson växer som spelare när AJ ger dom chansen att spela avgörande minuter?
Kommentera

Monno: Äntligen fick vi jubla!
Uppladdat:

450x300-jubel_0.pngjubel_0.png

Kommentera

Helt okej för en premiär ändå! Karlkvist kommer att bli en dundersuccé, ser riktigt jävla fit ut och har alltså tappat 7 kilo sen han kom till MODO!

Bjurö imponerade också. Kul start på säsongen!
Kommentera

leo: Oj så skönt att vi fick inleda säsongen med en seger! Special teams med Karlkvist i spetsen var givetvis det som imponerade mest, men otroligt kul att se Bjurö kliva fram! Det finns absolut detaljer att fila på, men nu tycker jag att vi suger på denna karamellen :)
Kommentera

ghostie: Relativt enkel seger tillslut. Karlqvist, Paris och Bjurö är mina tre stjärnor ikväll.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Kan bli en rolig match på Lördag, publiken verkar sluta upp iaf.

14/9 14:00: 3112 Sålda biljetter.

Och dagens vinst lär ju göra att vissa som tvekar går och ser matchen. Tänk om man skulle nå upp mot 4500-5000 på premiären, det vore helt fantastiskt.
Kommentera

Carl Lejonkräk:

Karlkvist och Bjurö visst, men Paris vill jag se betydligt mer av. Stark i närkamperna med måste upp några snäpp för att bli en ledande spelare.

Tycker det är värt att lyfta fram Edblom, jobbar hårt och dödar utvisningar och gör skitjobbet, skulle nog hellre lyfta fram honom än Paris ikväll.

Molin måste upp i spelet, har bra fart ibland men syns på tok för sällan och är inte så delaktig i spelet.

Märkligt att inte Jesper Lindgren inte är noterad för 2 assist ikväll, han var ju med som spelade fram till 2 av PP målen.
Kommentera

Rytter: Härligt med seger. Finns några saker som bara måste lyftas fram: AJ sätt att matcha laget, och det eviga spöket PP är verkligen bortraderat.
Kommentera

Jag hoppas att dom behåller Luoma! Han gjorde en klart godkänd insats trots att han bara gjort en träning innan med laget. Sen känns det inte rätt just nu att spela wahlgren med heijer och Persson men det är min åsikt. Modos insats var bra i PP och BP mindre bra i 5-5. Bjurö imponerade på mig och han kändes lugn, stabil, släppte knappt en retur och han var helt klart matchens lirare! Heijer visar att han klarar det fysiska spelet och krigar bra medans Jesper Persson känns lite vek i närkamperna och fegar lite.. som tidigare nämnt är Edblom grymt viktig framförallt i defensiven och det är mer än man kan säga om Jesper Lindgren och Tommy Enströms defensiva prestationer. Men säsongen är ung och mycket mycket kan bli bättre och det krävs för att denna säsong ska bli lyckad!
Kommentera

Grattis då, alltid roligt med segrar, starkt att hitta en vinnande väg I premiären. Kul att vi har spets i pp.
Det finns ju även möjlighet att både skröder och Öberg kan ansluta till laget, det skulle ge Modo en fin bredd
Kommentera

Rytter: Jag skulle gärna se köbildning och 7600 besökare... läge att visa att det var ett misstag att stänga av övre etage :)
Kommentera

Gavelo: Jag skulle tro att till 99% säkerhet har Peter Öberg gjort sin sista professionella hockeymatch.

Och för hans fru och barn är det nog lika bra...
Kommentera

Monno: Jag tror och hoppas att du har rätt i det antagandet. Öberg skulle vara en fantastisk resurs för Modo i allsvenskan, men för familjens skull så hoppas jag att det är slutspelat...
Kommentera

ghostie: Enligt intervjun med AJ i ÖA efter matchen så har vi tillgång till Louma i ca fem veckor .
Kommentera

Smurfen: Såg det också... ganska intressant! Jag tycker Luoma skötte sig alldeles utmärkt förutom nån slarvig utvisning, så om han kan tänka sig att lira i allsvenskan för en billig penning så har jag inga invändningar :)
Kommentera

ghostie: Han gjorde inte alls bort sig. Inte snabbast på rören längre men spela roll.
Blev Paris bänkad i går när man körde styrspel och backade hem i 3e? Eller var jag för nervös för att ens se?
Kommentera

MorganaLefaey: Nog såg jag Paris i tredje allt..
Kommentera

Carl Lejonkräk: Man blir rätt glad när Karlkvist hyllar försäsongsträningen. Det har inte hänt alltför ofta att spelare förbättrats avsevärt i vår regi, men jag tror alltså att vi är på rätt väg.
Kommentera

J F K: Absolut, det verkar köras hårt på träningarna och där har det blivit en tydlig skärpning med AJ. Problemen ligger mer hos Svarten som lagbyggare och i frågetecknen med AJs som ledare och matchcoach. Kan AJ få ett lag som presterar under press? Kan han få ett lag som är som bäst i de viktigaste matcherna och kan han få alla att dra åt samma håll?
Kommentera

J F K:
EP bilden antyder inte att han var särskilt "fit" under den tiden:)
Kommentera

MorganaLefaey: Vi ska inte dra för stor växlar på matchningen efter en match. Men

- Jag tyckte också Paris spelade lite i sista. Hoppas han inte är skadad.
- Farley, såg man väldigt lite fem mot fem.
- Kristian Jakobsson spelade ju jättelite.

Jag multitaskar bitvis rastlöst, så jag kan ha fel, men åtminstone Jakobsson reagerade man ju på.
Kommentera

WarEvryPractice: Farley är ju oroväckande blek måste jag säga, här krävs en uppryckning.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Men Farley har varit riktigt bra innan matchen igår. Jag tror inte att det är någon fara alls med honom. Jakobsson var grym i början när de gick på is, så att han fick lite istid var förvånande.
Hur som helst var det många igår som kan mycket bättre. Vi får hoppas att det var lite stundens allvar som spökade. Hur som helst har man massor av tid på sig för säsongen avgörs inte första veckan.
Kommentera

J F K: Som någon sa: Svårt att dra slutsatser efter en match.
Men en sak är säker. När serien summeras så är poängen från de första omgångarna lika mycket värda som de poäng man tar på slutet. Skönt med en vinst och får man lite mer ordning på backarna och spelet i egen zon så kan det bli trevligt.
Kommentera

Carl Lejonkräk: Javisst, men jag tror att han måste få lite mer istid isåfall.
Kommentera

WarEvryPractice:
Tkte han var ok, ingen jätte men ingen katastrof. 5-5 generellt var väl ingen höjdare , kändes som Västerås kom till avslut lite enklare än vi.
Kommentera

MorganaLefaey: Absolut. Få lag är nog så beroende av en bra start som oss. De flesta blickarna är riktade mot Modo och tidningarna skulle älska att skriva krisrubriker. Visst har fler lag förväntningar på sig - framförallt aik, men jag tror att de ändå skulle få det lättare i tidningarna och i fansens ögon.
Kommentera

« · 1761017 · »