Tarasov: Bra skrivet. Förstår att Herr Tarasov , liksom Numo, är de bäste av moderatorer. Konsensus kan skapas av EN människa med starka åsikter , finns historiska belägg för det. Men här är vi toleranta så jag vågar skriva att det är så kul att juniorerna inte bara är med på pappret, utan att dom får göra byten ibland. Karlin är nog MoDos bästa värvning på många år. Minns när 2 juniorer fick akut ta bil och åka till dalarna(minns ej om det var Leksand eller Mora borta). det var nog under åsnebrottarens tid. Dom fick inte ett byte.....Uselt ledarskap
Bad_Brett: Ungefär som nån partiledardebatt i Agenda (tror jag det var) när statsrådet Per Bolund(mp) upprepade vilka framgångar Sverige nått på grund av MPs politik. Spelar ingen roll i vardagen , men ett statsråd kanske ska använda 'tack vare' om det ska framstå som positivt. Nu har språkfascisten inom mej fått yttra sej, på grund av MoDoraternas välvilliga inställning till trams-artade inlägg
Bad_Brett: Skiljde 2p, vilket skulle kunna svänga snabbt, ja eller så såg du det du ville se. Man kan ju också hävda att detta är en av få matcher där vi förlorar skotten...
Werner: Jag tänkte också på det, men sen tänkte jag också på i vilken kedja han spelar i för tillfället. Helt klart inget att hurra för än dock. Men desto mer besviken på Modigs som verkligen får chansen är jag i så fall.
Werner: Tror Hinken tänker lite längre angående de utlånade spelarna. Tanken är nog inte att man ska sno tillbaks dom såfort man åker på en skada, utan att de ska verkligen göra avtryck i ÖHK, samtidigt som man inte heller vill sätta ÖHK i skiten genom att flytta runt spelarna hela tiden.
Tarasov: Topp i poäng? Hur menar du? Han skadade sig i slutsekunderna av förra matchen. Plats 7 i poängligan nu.
Men visst. Jag har samma problem med Sveningsson som jag hade med exempelvis Michael Nylander. En kille som "syns" mycket, men har förmågan att sabba en kedja på egen hand. Det är ju knappast en slump att Aagaard helt plötsligt såg ut som en stjärnspelare när han helt plötsligt fick låna pucken lite. Eller att EJK (17,65%) fick näta och hade bud på fler mål.
Sveningsson blir klockren som grinder tillsammans med OP.
Sir: Den här matchen hade vi torskat tidigare år, tveklöst. Tycker vi börjar kännas sådär jämn och gnetig där ingen direkt sticker ut men istället är man en maskin som bara maler och maler, PRECIS så som man upplevt Västervik tidigare år. Ser f.ö. inte riktigt potentialen i Modigs som målskytt, att folk tippade honom framför Aagard i interna målligan är nästan lite komiskt.
Bad_Brett: Oftast är ju Dalroth ändå hyfsat stark i spelet utan puck, men det är sällan jag har varit med om någon som så ofta spelar fast sig själv i egen zon. Även i icke-situationer.
Monno: Haha kanske säger nåt att jag inte kände igen att han skulle spela för oss när kommentatorn nämnde Folin idag. Har sett alla våra matcher dessutom
Monno: Mmm, vi har två bra målvakter och tre riktigt bra backar i Bernhardt, Näsén och Folin.
Sedan är jag väldigt förtjust i Karlsson och Aagaard har verkligen tagit ett kliv i rätt riktning sedan förra säsongen.
Jag ska vara positiv nu, och hävda att lite skador nödvändigtvis inte är negativt. Eftersom vi poängmässigt sett ligger bra till, har vi råd att tillfälligt matcha juniorerna lite mer, samtidigt som Hinken letar spets.
dempa: Ja sjukt! Får vi dessutom igång produktion på Macmaster, Modigs och Ohlsson för att nämna några så ser detta lovande ut från offensivt perspektiv. Lång väg kvar defensivt känns de som ibland.
Både sven och ohlsson tycker jag hade kommit igång ordentligt nu sista matcherna. Förbannat synd för dom (ev bara sven då) att dom missar löven x2 med fulla läktare och fest
Nucky: det sjuka är att om vi hade slagit hv hemma vilket vi absolut skulle ha gjort med tanke på spelet, så hade vi legat etta. Såpass bra har det tydligen gått i år fast vi inte har något pp och bara typ är nöjd med 1-2 backar och Tex 😜
Ang Karlin så är det när nog alla som än så länge håller med.