Frisco: Nordström är en ond människa som jag verkligen får sina hälsenor avskurna och bortkastade så att ingen finner dem igen, och det säger jag i egenskap av humanist!
hellge: Jag har alltid gillat Vladimir Vlk. På senare tid är det ett namn i NHL som jag gillar lite extra. Mike Komisarek. Även Guillaume Latendresse är ett skönt, svårt namn.
Lumber Jack: Nej, imorgon blir det nog att sova länge... eller nåt och sedan ta sig in till Övik...en matbit på Afrodite, då O´Learys var fullbokat, och sedan match mot sopprötterna
scim: Det blir nått att somna till. Annat var det i Kramfors där biografen satt med skolkatalogen för att försäkra sig att ingen under 15 skulle smita in och kolla in Hajen. Bara i Kramfors...
Martin S: Boris är Alex Keranovic lillebror. Deras farsa äger Östanbäckens pizzeria och serverar stans godaste pizzor. Ett litet gemytligt ställe på stans äldsta gata (tror jag) Östanbäcken. Ska Boris bli en hockeyspelare, eller ska han ta över farsgubbens restaurang...?
Lumber Jack: Numera går Jonathan Sjödin på den skolan antar jag. Han är som helst bästa målskytt i MODO Cupen så här långt med tre pytsar. Nu gäller det bara att Östersund vinner mot Skellefteå eller att Skellefteå vinner stort, då är Team Ångermanland också klara för slutspel.
Till slut så kanske Likit Andersson får lite konkurrens i avdelningen coolaste namnet som har tillhört en spelare som spelat/tränat med MODO Hockey.
hellge: Jag gick mina högstadieår där. Många MoDoiter, och en hel del Lövhögare. Fast jag är mycket tveksam till om det finns några av de sistnämnda kvar, nu är det nog bara riktigt folk kvar där.
Herrskogsskolan är den enda högstadieskola norr om Ångermanälven i Kramfors kommun. Där har alla HKH-plantor gått och där går de nya HKH-arna. Därför är det viktigt att de får en riktig SO-lärare med schysta Modovärderingar.
Rektorn på skolan verkade tveksam till min ovilja att flytta från Övik också, och det ligger ju mycket i det - hade blivit en jävla kostnad för att bilpendla sträckan Övik-Skog dagligen...
10:an går över Skog. Fast den kanske inte går så ofta?
Poffa: Det är väl märkligt att man inte ska få vara arbetslös i fred. Efter nyår påbörjar jag tydligen ett halvtidsvikariat som SO-lärare på Herrskogsskolan. Hur jag ska lösa transporten dit och hem återstår att fundera ut.
Asch, du e bara sotis att inte ni också har ett stort plåtskjul utan toaletter. Och sen är det väl bara trevligt att det finns fler okunniga, att det inte bara är ni modoiter i den klassen?
Poffa: Jag vill bara tacka för en spännande match in i det sista.
Kul Poffa att du kom fram och hälsade, alltid lika roligt att få ett ansikte på ett nick ;)....Hade varit kul att få se ni andra HS:are som var med....men det får väl bli en annan gång....
Att samla så många hockeyokunniga människor på en plats där det paradoxalt nog spelas hockey är minst sagt lite underligt. Att dessutom låta denna samlingsplats vara ett överdimensionerat enplansplåtskjul med uppenbar toalettbrist är direkt olämpligt.
Roligast på resan var Lonkens snarkningar som överöstade det högljudda planet samt puckot som satt intill oss som blev väldigt upprörd då vi "hyllade" Salo efter ett av flera taffliga ingripanden. Han blev dock tyst när Frisco sa "punkt".
Bäst på resan var den Newcastle Brown Ale jag avnjöt på The Bishops Arms innan matchen...himmelsk är ordet.
I morgon är det tillbaka till jobbet som gäller. Härligt.
ZzzZzzZzZ zZZZzZZz