"Är väldigt lite Hockey i Allehanda nuförtiden ..Slutspelshockey brukar betyda 3-4 sidor i tidningen om matchen "
Jag säger det samma. Man vaknar och nästan rusar ner för att läsa om en av de bästa hockeymatcherna i mannaminne. Och så möts man av ett två små artiklar skrivna med vänstern samt ett foto på Tobbe. Va fan har hänt?
Poffa: Håller med men ändå inte. Tiden går lååångsamt när man bussas runt i sömndrucket tillstånd.
Lämnade hemmet 06.40 i fredags morse och kom hem ganska exakt 3 dygn senare. Av dessa 72 timmar så tillbringade jag dryg 15 kvartssovande i buss, 10 i minibuss, 12 sovande i säng och resten bland släkt och nya vänner. Tyvärr för GBG-MoDoiterna bidde det inget TV-tittande på matchen för min del då det jobbades logistiskt istället men radion var på under hela tiden fram till middagsstart 18. Då slutade ju iofs sportradion direktrapportering så då blev det SMS-rapporter som rapporterade upplösningen. Ganska lagom till kvällens 1:a fyrfaldiga så vibrerade det till och ett "Enström avgör" fick hjärtat att varva ner.
Är väldigt lite Hockey i Allehanda nuförtiden ..Slutspelshockey brukar betyda 3-4 sidor i tidningen om matchen ..nu två sidor var av en är en stor bild å statistik å ugglor..Nog har öa blivit sämre på lokal sport sedan sammanslagningen
Man kröp ner under täcket för att få några få timmars sömn innan man måste påbörja bussandet söderöver men jag kunde f-n inte somna. Efter 3 timmars vridande och vändande så fick jag nog.
Det blir till att döda 2 timmar för att sedan hoppas man kan somna på bussen.
Aldrig att jag skulle simulera den hemska sjukdomen. Jag är tvärtom ganska nöjd över att jag varit ner till karantänen flera gånger utan att ha drabbats (än).
knaskamilla: Godnatt själv det är väl dags att gräva ner stridsyxan emellan kombatanterna i västernorrland. Ta exempel fån Götet därfinns inga yxor framme överhuvudtaget och där tänker alla på av någon konstig anledning på att gräset ä grönare på andra sidan. De kallar det Fotboll.
Bara ytterligare två magsjukefall under kvällen. Jag har räknat ut att vi får räkna med ungefär fyra till innan vi åker hem. Blir intressant att se om jag råkar få en biljett över till matchen på torsdag...
Ok då, du är som vanligt. Du svarar på 11 av 10 inlägg vare sig de är riktade till Team, Dream eller någon annan och du har svårt för att inte säga omöjligt med ironi i inläggen.
shinzawai: Hetsig, jag? Äh, sicket larv. Jag har väl deltagit i likhet med andra i de diskussioner (läs: gliringar) som förekommit. Men att jag skulle ha visat tendenser att hetsa upp mig själv? Njae, inte hittills iaf ;-)
Frisco: Det är intressant att du tolkar mitt svar som en "överreaktion". Vad jämför du med då? Och jag som varit lugn som den filbunke jag är, frånsett matchdagar, genomgående såhär långt. Ojoj, hur ska detta komma att se ut när matcherna faktiskt dragit igång?
Ann: Ursäkta jag lägger mig i erat kärleksgnabb, men hur kan man ha bortamatch i sin egen soffa. Ska vi gå hem till dig eller hem till mig? Vi kan gå hem till dig, jag ska bara hämta min soffa först....
Mats Edström: Åååhåå..nu tänkte jag för snabbt igen:) Han har ett underbart liv den mannen.....få förunnat;) Du är så välkommen ...i den soffan har mången borta/hemma match avnjutits..
Ann: Din tvättmaskin??? Somna om du, jag pratar om maskinen i fragglarnas omklädningsrum. Din sambo är bland de sista av rönallar jag önskar nåt ont. Han har det inte alltför lätt, den stackarn! ;-)
Torsdag...jag sitter gärna i er soffa och inkasserar seger nr 2, tackar!
Mats Edström: HRMPF!! Önskar du död på min sambo?!?!? Hemska Karl... Låt du bli min tvättmaskin så ska jag låta bli o stoppa i min rödaste tröjja i smyg då du ska tvätta dina kritvitaste fillisonger ... Ses på torsdag i derbysoffan på våning 7:))
Hawerchuk: Mycket bra initiativ! Själv hade jag en nödplan som bestod i att tjyvlåna tikarnas tvättmaskin under pågående match i afton. Jag menar, dom lär ju knappast använda den själva under kvällens lopp. Tänkte tvätta några med katthår beklädda filtar och kanske frambringa en mindre allergisk epedemi i fågelboet. Tack för att du känner ansvaret och ikläder dej rollen som tvättgumma i rond 1 av kvartsfinalen.
Dream Team: Medlemmar på HS: 3527 st. Medlemmar som överreagerar på HS: 1 st. Troligen kommer jag att vinna många hundralappar till. I övrigt kan jag rapportera att det just nu är -7.2 °C i centala Örnskölsvik.
Här uppe har vi äntligen fått igång internet. Kanske lika bra det, så jag har haft tid att göra sådant jag har behövt göra sen jag kom hit.
Imorgon blir det intressant att vakna och se om fler än de två ledare som redan ligger hyfsat isolerade i källaren efter att ha kräkits får för sig att bli (mag)sjuka. Hoppas inte.
Frisco: Det handlar väl mycket om anpassning. En anpassning till en känsla att hämta kraft ur under den här närmaste veckan vi har framför oss. Och just i fallet MoDo här på HS gäller det väl mer att prata med bönder på bönders vis.
Gud som Hawer....