Vi fick en liten smart idé igår när vi kollade på matchen.
Om man byter ut hakremmen mot små spännband för våra mest snacksaliga (och kanske för dem där berömmet stiger dem åt huvudet) så har vi två vinster, dom håller käften och hjälmen stannar på.
Paddan: Ja olle ska få nånting, kommer inte glömma presenten jag fick av olle för nått år sedan: EN MODO MUGG:D trots allt, så är han lite modostämplad och kommer alltid vara
Paddan: ja man har hört och sett att han har ett par blyfingrar vid tangentbordet;p, ibland kan man tror han hinner åka tur&retur till gävle och köpa en korv eller nått!
Poffa: du talar till honom, jag kan säga att alla hockeyintresserade westerlindare är modoit=) och sen har vi då lilla olle.. stackarn! men som sagt så inerst inne är han nog själv modoit! efter alla sommrar han pular på ute i stråsundsviken så finns modo nog hos honom också!
Paddan: Olle väger ju varje ord på guldvåg, bokstavligen. Det är ett himla piller att plocka isär tangentbordets bokstäver, lägga ihop dem till ord, väga dem och sedan montera ihop allt igen så att allt blir korrekt.
Westerlind13: Hmm, en westerlindare som inte tar trekvart på sig för att skriva två ord... då kan det inte vara Olle... även om jag förstår att han också gärna officiellt vill byta lagtillhörighet till MoDo ;)
Själv var jag lite smått imponerad av Atvars som på egen hand i försvarzon skickade iväg två brynäsare till korvkön ute i Kempehallen.
471 – UNDERKÄNNANDE AV MÅL – Disallowing a goal a)Inget mål skall godkännas: 3 - om pucken reflekterats direkt i mål från en funktionär,
och så en till:
484 – PUCKEN TRÄFFAR EN FUNKTIONÄR – Puck striking an official Spelet skall inte stoppas därför att pucken träffar en funktionär, utom när pucken gått in i mål.
Salle: Själv har jag sovit större delen av resan upp till Östersund, så just nu är jag ganska pigg. Men efter första lektionen imorgon bitti är man nog inte lika pigg.
Så var det då snart dags för veckans sista arbetsdag. Som det känns tre dagar för sent...
Sedan så återstår då minst 4,5 timmars bussfärd förbi såna metropoler som Stugun, Graninge och Bispgården innan man är hemma igen och kan börja uppladdningen för matchen på lördag. #4 väntar på att bli använd för första gången denna säsong.
Vilken tur att det är en arbetsdag imorgon också. Då kanske man någon gång hinner prova på det där "arbete" som skulle vara så spännande och lärorikt och allmänbildande och helfestligt.