Jag gnäller inte för att jag var utan solkräm under lördagen, jag gnäller inte för att det är 30 grader varmt och helt underbart på dagarna, inte ens det faktum att jag INTE har semester klagar jag på.
Det enda jag klagar på i det här fallet är att det är 30 grader inomhus då man skall gå och lägga sig, att allting är fuktigt och att det blir omöjligt att sova.
Ge mig 17 grader i rummet, mörker och tystnad. Då sover man gott.
Varm och med vissa svårigheter att sova. Dessutom med en massa irriterande jäfla mygg och knott, eftersom det var tvunget att ha fönstret öppet för att kunna sova.
Myggfönster är en bra idé, faktiskt något som jag försökt få att fungera. Problemet är att det inte går att applicera i den typen av fönster jag har. Det är nämligen ett vikfönster som har fästena på mitten av fönsterkarmen. Detta medför att övre halvan av fönstret tippar inåt medans den undre halvan tippar utåt.
Med tanke på hur mycket jag rör mig i sömnen skulle jag förmodligen vakna med svårigheter att andas då jag har myggnätet virat 26 varv runt skallen.
Fläkt har jag redan, den gick på maxvarv bara för att få lite cirkulation. Tyvärr så kyler den inte luften. Hmmm, jag har ju luftkonditionering här på jobbet. Undra vad det skulle krävas i arbete för att ta med den hem?
Eller så gör du som jag, skaffa lägenhet på tredje våningen med balkong, då kan man ha balkongdörren öppen dygnet runt utan att varesig mygg eller knott kommer in. Har faktiskt bara 21 grader här inne nu. :)
Efter att ha gått en lång batalj mot min dator så är den nu äntligen med i matchen igen. Tyvärr har den tröttat ut mig och det bertyder att undertecknad inte orkar tangentbordfajtas mer för idag.
[bild]www.sportforum.se/images/personer/frisco/28.gif[/bild]