knaskamilla: >>>Jag skulle behöva helger som är en sisådär fyra-fem dagar långa, då skulle man hinna vara hemma och koppla av på helgerna också. Kanske.
Gästtillverkare av banners är alltid välkomna. Skicka en förfrågan till mig så kanske du får en plats här ovanför. Det skall dock vara klass på alstret.
Inga DVD och ingen korv. Kanske jag ska bjuda på korv på torsdag? Har en korvbit i kylen. Moström ska få en Norrland Guld vid bordet är det också tänkt.
Äsch, du är bara avundsjuk för att du inte var först med dessa åsikter, och som vanligt kan du inte hålla med mig och därför har du blivit alla värdelösa backars egna lilla skyddshelgon.
Nä, zzz på er alla. Det är en lång dags färd mot ishockey i morgon.
Poffa: Hade bara FBK varit lite effektivare vid sina målchanser, speciellt i första perioden, så hade inte modo vunnit ikväll. Det tror jag nog den mest enögda supportern kan hålla med om.
Poffa: Hmm, kanske man skulle ta och syna ögonlockens insida. Kan ju bli tröttsamt imorgon att spela kortspel i turnering om riktiga pengar. Minns inte riktigt vad det var, men jag tror att de sa att det handlade om Finns i sjön.
Poffa: Äh, säg inte det. Efter en totalt misslyckad pokerturnering för egen del så har jag redan hunnit rita ett antal Z:n tack vare en mystisk huvudvärk som jag fick med mig hem istället för de 3600 kronor som en turneringsvinst inneburit.
Själv hoppas jag att både Frölundas försvar och målvakt sover imorgon eftermiddag...
Poffa: Du är bitter för att inte Modo kunde ta honom för självklart. Man får väl ta bort alternativet Wernblom här uppe. uppenbarligen så är det bara utbölingar som röstat. Anders Eriksson och Påhlsson måste bort också, de har ju tackat nej, hur ska man kunna sakna dem då. Då återstår bara Niklas Sundström. han har väl inte tackat nej?
Jag är inte bitter. Långt innan det sas att Werner var på väg bort så sa jag att han var på nergång nu och att Werner-eran var slut. Jag tror att den som är bitter och försöker uppehålla minnet av en en gång bra spelare är du. Att Wernblom tackade nej till MODO såg jag bara som bra. Det betydde ju att MODO inte behövde "sparka" ut honom ur klubben. Sådant passar sig inte för en hjälte.
Frågan är ju bara hur du skall klara att jag INTE är den ende som tycker så här om Wernblom? Jag är ju kärringen mot strömmen tydligen. Eller är det så att det är du som är det denna gång?
Poffa: Nä, i den här frågan är du kanske inte kärringen mot strömmen, förutom att du inte kan förstå de över 50% som faktiskt röstat på Wernblom. (Idioter borträknat.)
Å andra sidan har du ju ingen som helst förståelse för mig och flera med mig som tycker att Wernblom hade gjort sitt i MODO. Så där är vi väl lika goda kålsupare båda två.
Huruvida om de 27 personer som röstat på Wernblom är MODO-iter eller inte tycker jag dessutom spelar viss roll. Därför säger den där omröstningen inte speciellt mycket.
Poffa: Jo, jag har förståelse för dig. Jag har ju tom. bekräftat att jag inte är förvånad. Men som jag tidigare skrivit. Det är spelartypen jag saknar framförallt. Vi har den inte i laget och skulle ha behövt den. det kommer att visa sig i slutspelet.
Jodå, visst har vi spelartypen. Vi har både Wennerberg och Hinote. Peter Öberg är också en spelare som är stöpt i den formen. Det enda som skiljer dem från det Wernblom gjorde är att de inte används så. Framför allt därför att vi inte spelar med den spelidèn längre. Vi bygger numer på att ha två kedjor som skall kombinera sig fram till lägen och två kedjor som kör dump and chase i kombination med hit and grind.
Poffa: Jag förstår vad du säger, men du får det att låta som att vi är tillräckligt bra framför mål. Där det märks är framförallt i PP och där finns inte spelartypen, oavsett om du placerar en spelare framför mål eller inte. Under säsongen kan man räkna mål på målvaktsreturer på ett finger och det gjorde Foppa. Ett handfull till blir det när du räknar styrningar, men inte kommer de från de spelare du nämner.
Mitt förslag är: platsbanken.ams.se/